Town of Plumbobs
TOP Admin
Auteur

TOP beoordeelt.. Beleef het Samen

04 Apr 2016, 20:32

Afbeelding

Beleef het Samen

Het tweede uitbreidingspakket van De Sims 4.
Dit pakket staat in het teken van de clubs en de nieuwe wereld Windenburg.

Maar, wat vind jij van dit pakket? Waarom vind je dat? En geef het een rapportcijfer van 1 - 10!

0
0 punten gegeven door 0 personen. Laatste update 11-07-2019, 09.47 uur, door nog niemand.

Myrthe
De Schaduwagent
Badges: 7
:
Kusje erop? 2 Jaar Lid
1 Jaar Lid TOPper van 2016
De Bonsai De Wandelende Encyclopedie

Re: TOP beoordeelt.. Beleef het Samen

11 Jul 2019, 12:18

Ik zie dat nog niemand iets heeft geschreven... dus hier komt 'ie dan!

Beleef het Samen richt zich op een groter sociaal aspect in je game, want alles draait er om de clubs, en die vind ik top. Er zijn verschillende clubs in het spel waarvan je sim lid kan worden, maar je kan er ook zelf één beginnen. Iedere club heeft zijn eigen vereisten om lid te worden, én heeft bepaalde activiteiten die de club altijd doet of die juist verboden zijn tijdens een bijeenkomst. Door een clubbijeenkomst te starten en die activiteiten te doen, gaan je clubpunten omhoog. Met die punten kun je vervolgens weer allerlei dingen kopen om je club te verbeteren, zoals boosts voor de gemoedstoestand  tijdens een bijeenkomst of een boost zodat je sims sneller een vaardigheid leren.
Je kunt het gebruik dus goed combineren met je vaardigheden, want met de juiste boosts schiet je als een malle omhoog. Begin een schilderclub, schilder wat in het rond met z'n allen en door een Creativiteits-boost en een schilderboost aan te schaffen is het een stuk makkelijker om een niveau hoger te komen.
Op die manier gebruik ik de clubs dus vaak; voor mijn kinderen heb ik een Leegtewezens spelen + huiswerk maken club opgericht, mijn sim-moeder is lid van de Tuinierclub.

Maar goed, buiten dat het handig is voor de skills van je sims, kun je ook goed loltrappen met de clubs en kan het de volledig andere kant op slaan. Zo heb ik een club opgericht met als activiteiten Draaiorgel spelen, vechten en koffie drinken en waarbij het verboden is om vriendelijk te doen en te douchen... Ongeveer iedere combinatie die je je maar kunt bedenken is mogelijk.
Je kunt zelfs clubkleding instellen en een populaire club worden, of juist een gevreesde. Jep, mijn draai-orgelspelende vechters worden gevreesd door de stad. De clubs zijn wat mij betreft super goed uitgedacht en ik vind het je spel echt verreiken als je graag wilt dat je Sims wat meer in contact komen met anderen.

Een aantal minpunten aan de clubs zijn wel dat ik heb gemerkt dat een van de townies eigenlijk noooit een bijeenkomst start. Ze doen dit alleen op het moment dat je net lid bent van de club, en als je dan even geen tijd hebt om te gaan was dat het ook gewoon. Je kunt ze zelf wel makkelijk opstarten, maar je krijgt eigenlijk nooit een melding dat er een bijeenkomst gaande is. Dat vind ik jammer, want zo ligt toch alles een beetje in jouw handen. Daarnaast merk ik ook dat, als je zelf een club opstart, je nooit een berichtje krijgt van een townie dat diegene lid wil worden. Je kunt wel heel simpel andere sims toevoegen, maar ook dat is een beetje vreemd: letterlijk iedere Sim die jouw Sim kent, die voldoet aan de eisen, kun je zonder pardon toevoegen aan jouw club. Vervolgens komen ze ook daadwerkelijk opdagen tijdens de bijeenkomsten. Ze hebben dus niet echt een eigen wil.
Het is me dan ook nog nooit overkomen dat iemand uit een club stapt. Mocht je een kinderclub hebben en iemand wordt tiener, dan wordt die zonder melding uit je club verwijderd en dit merk je pas als je toevallig weer naar je club kijkt. Zo kwam ik erachter dat mijn simzoon nog maar in zijn eentje in een club zat omdat de rest van de kinderen al was opgegroeid.

Dit alles maakt dat de clubs dus wel makkelijk te negeren zijn als je er even geen zin in hebt, maar desondanks vind ik het jammer. Iets meer diepte en input vanuit de andere clubleden was leuk geweest. MAAR wat wel gezegd mag worden is dat tijdens de clubbijeenkomsten, de townies ook echt doen wat ze moeten doen. Ze gaan niet gewoon zitten en praten, maar volgen echt de activiteiten van de club op, en dat is een grote verbetering ten opzichte van de oude 'clubs' of sociale activiteiten. 

Buiten de clubs om, is er ook een nieuwe wereld, Windenburg, wat een beetje lijkt op een oud-Engels stadje. Ik speel er echt heel vaak want ik vind hem heel mooi. De map is ook vrij groot vergeleken met andere werelden die we hebben en komt met een aantal kavels die nog niet eerder bestonden, zoals 'de Klippen', een oud landgoed en een zwembad wat vermomd is als een ruïne. Die kavels worden dan natuurlijk gebruikt door de verschillende clubs om hun bijeenkomsten te houden, vooral goede feestjes van de DJ-club kun je er vinden. DJ'en en dansen zijn overigens nieuwe vaardigheden, en ze zijn wel ok. Het is leuk om te doen, maar komen niet van toepassing bij een baan en je kunt er verder ook geen geld mee verdienen. Bij het DJ'en kun je wel fooi krijgen maar dit is niet echt veel. De vaardigheden zijn dus een beetje zinloos en ik was er al snel klaar mee. Maar het is wel tof om je dansclub synchroon te zien dansen op de beats van je DJ. 

Lang verhaal kort: ik vind dit pack echt top. Al mijn sims zitten op een gegeven moment wel in een bepaalde club, en ik sleur die willoze townies gewoon mee in mijn clubs. Als dit aspect van gameplay je aanspreekt, dan raad ik dit pack zeker aan! Maar buiten de clubs om komt het niet met heel veel activiteiten, dus ik zou er zeker niet de volle prijs voor betalen. Al met al geef ik dit pack een 8. :)