esmeesluiter
De Snorrebaard
Badges: 4
:
Kusje erop? De Verzamelaar
Basisschoolleerling Vrouw

Re: De Sims 4 Ecologisch Leven

07 Mei 2020, 16:58

@
Crystian2002
Ja, Als je het zo opnoemt zit er eigenlijk veel gameplay in...
Hoi ik ben Esmee!

Town of Plumbobs
TOP Admin
Auteur

09 Mei 2020, 01:14

SimGuru Q&A

Informatie
  • Er zijn vele kavels, maar er is nog niet gezegd hoeveel.
  • De nieuwe gemeenschappelijke ruimte kaveltype kan ook in andere werelden worden toegepast.
  • Er zijn geen missies en geen verhaallijn die je moet doen zoals in StrangerVille.

Afbeelding

Vervuiling
  • De vervuiling wordt veroorzaakt als jouw huishouden een niet ecologische levensstijl leeft.
  • De vervuiling vindt plaats in alle werelden, behalve de vakantiewerelden (Granite Falls / Salvadorada) en StrangerVille.
  • Je kunt per save instellen of je de effecten op het milieu wilt hebben of op pauze zet.

Ladders
  • Er komen 2 nieuwe ladders. Eentje komt met de patchupdate in het basisspel, de tweede variant hoort bij het pakket.
  • Ladders kunnen ook binnenshuis geplaatst worden.

Voor de release van De Sims 4 Ecologisch Leven hebben de Guru's ook nog een gameplaytrailer en een livestream in de planning staan.

Myrthe
De Strever
Badges: 7
:
Kusje erop? 2 Jaar Lid
1 Jaar Lid TOPper van 2016
De Bonsai De Wandelende Encyclopedie

09 Mei 2020, 10:01

Vervuiling
De vervuiling vindt plaats in alle werelden, behalve de vakantiewerelden (Granite Falls / Salvadorada) en StrangerVille.

Je kunt per save instellen of je de effecten op het milieu wilt hebben of op pauze zet

Dat vind ik echt heel interessant en leuk! Dat maakt dit pakket gelijk een stuk groter en veel impactvoller op je hele spel! Ik ben benieuwd naar de livestream :) 
Afbeelding

Myrthe
De Strever
:
Kusje erop? 2 Jaar Lid

10 Mei 2020, 11:30

Deze gif moet ik echt even met jullie delen. Blijkbaar heeft de sims die geüpload op Giphy, het is een soort vleesmuur?  :LOL: Ik weet nog steeds niet zo goed wat ik van dit pack moet vinden  :LOL:

Afbeelding
Afbeelding

esmeesluiter
De Snorrebaard
:

10 Mei 2020, 14:02

Een vleesmuur!? :LOL: Nu word ik wel echt benieuwd hoor!
Hoi ik ben Esmee!

Froos
Ambrosia
:
2 Jaar Lid De 365
1 Jaar Lid Coole Creator
TOPper van 2019 De Fotograaf

10 Mei 2020, 23:59

Is vlees snijden ecologisch? Dit pack wordt hoe gekker en raarder...Hahaha :LOL: 
Ik heb nog steeds geen idee hoe ik Ecologisch leven in mijn Simspel moet toepassen?!? :sad:
Maar we gaan het zien, misschien word ik nog overdonderd met de nieuwe gameplay :P

Denise
Holle Bolle Gijs
Badges: 13
:
I Brought a Friend Coole Creator
Meeting 1 Jaar Lid
De Simmaking Expert De Verzamelaar

11 Mei 2020, 14:21

Oei oei oei, dat vlees snijden... Er zijn mensen die erop zaten te hopen dat ze de kant van veganistisch leven op zouden gaan, maar met dit plaatje zijn hun dromen meteen verwoest :P
Ik ben heel erg nieuwsgierig naar het pakket, want ik heb echt geen idee wat ik er van kan verwachten.
Het lijkt me in elk geval wel leuk om te gaan ontdekken wat je allemaal kan doen om een gezondere lucht in de werelden te krijgen!
Ik ben echter wel heel blij dat we per save kunnen instellen of we de milieu effecten willen of niet, want soms wil je daar gewoon je focus niet op leggen :) 
Nu moeten ze nog even bij vampieren toevoegen dat je dat uit kan zetten *kuch kuch* 
Life is more fun if you play games~

Matcha
Hoofd Moderator
Badges: 14
:
De Auteur 2 Jaar Lid
De 365 De Plumbob
De Fotograaf De Gulle Gever

15 Mei 2020, 22:58

Kies de freelance carrière van vervaardiger om kaarsen, bruissapjes, geupcyclede voorwerpen en meer voor je mail- en internetbestellingen te maken!

Ja... Eigenlijk ben ik alleen hierover een beetje enthousiast... :mask: Ik ben ook een van de simmers die het idee heeft dat dit thema al in zoveel pakketten aan de orde komt. Ik zit er eigenlijk ook niet op te wachten dat mijn wereld (laat staan ál mijn werelden!) bedolven worden onder de smog. Gelukkig kun je dat instellen. Tja, ik weet niet. Ik moet er eerst nog wat meer van zien, maar voor nu ben ik niet geïnteresseerd voor de prijs van €40,-.

(Die vleesmuur gif tho :LOL: Als sinds-een-half-jaar-vegetariër kan ik hem toch wel waarderen. Al mag iemand mij ook wel uitleggen hoe dat in vredesnaam ecologisch is. :LOL: )
Afbeelding
Lees Horizon | Matcha's Bouwsels | Matcha's Expo |

Isja
De Koffiemuts
Badges: 2
:
Kusje erop? De Bonsai

17 Mei 2020, 22:59

Ik weet het ook nog niet zo goed met deze uitbreiding. Na het zien van de trailer was ik niet meteen enthousiast, maar nadat ik wat meer info over de uitbreiding had gelezen sprak het me wel al wat meer aan. Het idee van dat de wereld(en) veranderen afhankelijk van wat je sims doen vind ik een erg leuk concept, maar ik ben wel benieuwd hoe dat qua gameplay dan werkt. 

En wat betreft de vleesmuur... die is... uhm... vreemd? Verwarrend?  :LOL: Het is inderdaad niet meteen het eerste waar ik aan denk bij ecologisch leven, maar ik kan er wel smakelijk om lachen! Het lijkt alsof het vlees is dat gekweekt wordt in een verticale tuin? Dus misschien is het ecologische aspect dat je geen dieren meer hoeft te houden voor vlees maar dat je het kan kweken in je eigen tuin? :?: 
Bouwtopic: Isja's bouwsels

esmeesluiter
De Snorrebaard
:

17 Mei 2020, 23:25

@
Isja
 ja ja dat kan natuurlijk! :LOL:
Hoi ik ben Esmee!

Kympulse
Admin
Badges: 23
:
Meeting Manager De Verzamelaar
De Simmaking Expert 2 Jaar Lid
De Magnifieke Simmaker De Fanatieke Filmer

17 Mei 2020, 23:50

Ja, die vleesmuur is verwarrend in die aankondigingstrailer! :LOL: Jouw gedachte erachter Isja zou dan wel weer goed passen bij het Ecologisch Leven concept. Wie weet horen we binnenkort meer!

Isja schreef:
ik kan er wel smakelijk om lachen!

Deze pun :LOL:

Matcha
Hoofd Moderator
Badges: 14
:
De Auteur 2 Jaar Lid
De 365 De Plumbob
De Fotograaf De Gulle Gever

19 Mei 2020, 12:52

Oooh, zo had ik het nog niet bekeken maar dat moet haast wel, @
Isja
! Goed punt! Nu wordt het lachen als het straks niet zo blijkt te zijn. :LOL:

(Ook ik waardeer de pun. :LOL: )
Afbeelding
Lees Horizon | Matcha's Bouwsels | Matcha's Expo |

Town of Plumbobs
TOP Admin
Auteur

19 Mei 2020, 19:17

Til duurzaamheid naar een hoger niveau met De Sims 4 Ecologisch Leven

Evergreen Harbor, idyllisch aan een steengroeve bij het water gelegen, heeft een lange geschiedenis van natuurlijk schoonheid die door vervuiling wordt ontsierd. In de loop der jaren is het er een stuk minder groen geworden. Smog en vuil vertroebelen de lucht, rommel heeft zich verzameld op lege kavels en de haven is bezaaid met troep: het is waarschijnlijk niet de beste plek om te vissen. Maar in het De Sims™ 4 Ecologisch Leven Expansion Pack * is het aan jouw Sims om de voormalige glorie van de stad te herstellen! (Of ze kunnen er gewoon een zwijnenstal van maken. Wij veroordelen niemand!)

Kom in actie
Sims die aankomen in Evergreen Harbor hebben de keuze uit drie verschillende buurten. De community van Grims Quarry heeft het, ecologisch gezien dan, het beste voor elkaar maar het is er behoorlijk smerig en overal ligt afval. De lucht is er echter stukken aangenamer in vergelijking tot het kwakkelende Conifer Station en het vervallen PortPromise. Maar zodra Sims zich een beetje inzetten, zullen deze buurten zich transformeren. Kies voor de industrieel-chique stijl door een oude containerkavel in een nieuw huis te veranderen in Port Promise, of maak een wandelingetje over de boulevard bij het oude treinstation in Conifer Station als Evergreen Harbor zijn groene naam waarmaakt.

Sims plukken ook de vruchten van een groene of industriële levensstijl, zelfs buiten Evergreen Harbor. Controleer je impact in bijna alle buurten of werelden van je keuze, met uitzondering van Strangerville en Bestemmingswerelden, of zet de effecten van de ecologische voetafdruk via het optiemenu even op pauze. Jij bepaalt waar en wanneer het voor jou belangrijk is.

Duik in de vuilniscontainer
Heb je een televisie, een tafel of misschien zelfs een matras nodig? Kijk in de vuilniscontainer! Daar zijn soms de mooiste schatten te vinden. Die televisie van de eerste generatie is een nostalgische, maar functionele throwback! Tuurlijk, het matras heeft misschien een koffievlek en een traan of twee, maar je kunt 'm repareren of gewoon gebruiken. En die verbrandde oven is na een oppoetsbeurt gewoon perfect. Er is geen reden om nieuwe spullen te kopen als je jouw huis in kunt richten zonder ook maar één Simdollar uit te hoeven geven. Zorg alleen dat de vuilniscontainer niet al door andere Sims die in een dartele bui zijn wordt gebruikt... Je bent gewaarschuwd.

Afbeelding

Wie wat bewaart heeft wat!
Je Sim heeft dus net een nieuwe bank gekocht en moet nu de oude bank zien kwijt te raken. Je kunt hem natuurlijk verkopen, maar waarom kun je hem niet veranderen in iets nieuws? Met de recycleerder kun je die oude bank uit elkaar halen voor bruikbare onderdelen voor je volgende uitvinding. Om de rest van het materiaal te krijgen, moet je de stukjes en beetjes in de gaten houden als je in de vuilniscontainer snuffelt. Zodra je genoeg hebt verzameld, kun jij je eigen voorwerpen maken met de fantastische nieuwe fabricator!

Jij hebt de kracht
Wat voor kracht? De kracht van duurzame hulpmiddelen! Wie? Jij! Van windturbines tot zonnepanelen, produceer je eigen elektriciteit thuis. Of je ze nu op het dak of in de tuin plaatst, ze verlagen je rekeningen om volledig zelfvoorzienend te leven. Sims kunnen er nu ook voor kiezen om hun eigen water te verzamelen met een nieuwe dauwopvanger. Wie heeft er nou infrastructuur nodig? Natuurlijk kun je altijd voor een traditionele stroomgenerator kiezen als groene energie niet jouw ding is.

Keihard werken, keihard genieten
Verken twee nieuwe carrières in De Sims 4 Ecologisch Leven. Als civiel ontwerper is het jouw taak om deze stad op te knappen, met een beetje hulp uiteraard. Zodra jij je eco-uitvindingen in gebruik neemt, zullen je buren hun ogen uitkijken. Maar als je een wat creatievere ziel bent, waarom maak je dan niet wat winst met de spullen die je maakt? Misschien ben je wel een sapbruiser, een meubelmaker of een kaarsmaker. Zodra je de middelen hebt vergaard, zoals ingrediënten of verfstoffen, kun je aan de slag en bestellingen via de computer als freelance vervaardiger aannemen! Je kunt je spullen ook in je eigen tijd verkopen met een ondernemerstafel in de gezamenlijke ruimte.

Afbeelding

Kom samen
Elke week kunnen jij en je buren stemmen op een buurtactieplan, zoals het financieren van groene initiatieven, het ondersteunen van zelfvoorziening of het aanmoedigen van vrije liefde. Je kunt ook een doel voor de gezamenlijke ruimte aanwijzen. Transformeer hem in een gemeenschappelijke tuin, een makerruimte of een marktplaats voor iedereen om van te genieten. Je kunt hem in bijna elke wereld van De Sims 4 bouwen! Breng Sims samen rond verticale tuinen en hydrofiele plantenpotten in Brindleton Bay; leer van andere ambachtslieden in de werkplaats van Willow Creek; of verkoop je goederen en bekijk andere aanbiedingen op de markt in Evergreen Harbor. Het is aan jou, en je buren. Vergeet niet om ze te overtuigen om op jouw plan te stemmen!

Vrij van beestjes
Bijen zijn niet langer de belangrijkste beestjes in De Sims 4 (hoewel ze wel dat fijne was produceren!). De nieuwe insectenfarm introduceert een overvloed aan beestjes. Terwijl peuters en kinderen met larven en krekels kunnen spelen, bieden bomkevers biobrandstof voor de stroomgenerator. En, als je wat avontuurlijker bent, kun je jouw Sims trakteren op een gezonde, knapperige, eiwitrijke maaltijd. Laat ze achteraf alleen niet te breeduit lachen, want er kunnen nog wat insectenpootjes tussen hun tanden zitten. Bah.

Myrthe
De Strever
:
Kusje erop? 2 Jaar Lid

19 Mei 2020, 22:12

Fijn om wat meer info over het pack te krijgen! 
Het eerste wat me opviel was... is dit een trailer of een tedtalk?  :geest: Het was een hoop uitleg en niet erg pakkend vond ik hah. Het tweede wat me opviel is dat ze insecten een "vervanger voor vlees" noemden... alsof insecten geen vlees/dier zijn?  :LOL:

Ik vind het er wel interessant uit zien, vooral de nieuwe DIY-dingetjes zoals kaarsen & sapjes maken. Ik ben benieuwd naar de livestream :)
Afbeelding

Froos
Ambrosia
:
2 Jaar Lid De 365
1 Jaar Lid Coole Creator
TOPper van 2019 De Fotograaf

21 Mei 2020, 22:45

Ik heb net op Twitch Ecologisch leven geken. En ben toch wel wat enthousiaster geworden :spring:
* Het lijkt me leuk en spannend om die havenstad groener te maken, maar voor de andere werelden hoeft voor mij niet.
* Ik zag ook zo'n sap ding om je eigen sap te maken. Deed me denken aan die nectarmakerij uit Sims3 wereldavonturen. Leuk!
* Evergreen Harbor heeft appartementen :O
* De werelden voor Brindleton Bay krijgen ook eindelijk hun buurtnamen.
* En Jaaahh.... De brandweerman/ -vrouw is terug :)

Het begint nu wel interresant te worden ^^