Lilianvanpaard
De Nachtbraker
Auteur
Badges: 1
:
1 Jaar Lid

tovewrkunst

23 Feb 2020, 10:06

hallo. lieve simmers.

ik kom er niet uit 
ik ben bezig met de sims magies rijk,
ik heb een totem dier en ik heb een paar keer gedueleerd en nu is die glazen bol leeg als je naar behoefte gaat heb je een soort glazen bol en die is leeg,
hoe kan die aangevuld worden?
mijn origin account is lilianvanpaard

Jur_Simmer
Luie Lama
Badges: 9
:
"Ik was erbij!" Meeting
1 Jaar Lid Kusje erop?
De Gulle Gever De 21e Eeuw

Re: tovewrkunst

23 Feb 2020, 16:16

Hey Lilian.

De toverbol bij de behoeften staat voor hoeveel toverbelading jouw toverSim heeft. 

0% - 25% gevuld
Wanneer de bol helemaal leeg of lichtblauw is zal jouw Sim geen extra voordelen of nadelen hebben.
Afbeelding

25% - 75% gevuld
Wanneer je Sim een rode kleur bol heeft betekend dat dat hij of zij beladen is. Spreuken die je Sim uitspreekt zullen krachtiger zijn, maar de kans dat je spreuk zal slagen neemt iets af. Ook kun je een vloek oplopen. Hoe roder/voller de bol wordt heeft invloed op de kracht van een spreuk (meer), de slagingskans (minder) en de kans op een vloek (meer). 
Afbeelding

75% - 99% gevuld 
Wanneer de bol bijna vol is en steeds donkerder van kleur wordt moet je echt gaan oppassen. Je Sim is dan overbeladen. De kracht van een spreuk is erg groot, maar de kans op succes is erg afgenomen en de kans om vervloekt te worden neemt toe.
Afbeelding

100% gevuld
De bol is nu helemaal gevuld. Er zitten enkele barsten in en er komen schokjes van de bol. Je hebt nu de meeste toverkracht die je kunt halen, maar je hebt de grootste kans op spreuken die mislukken en vloeken. Als je nu nog doorgaat kan je Sim zelfs sterven door overbelading.
Afbeelding

Overbeladen
En wanneer je dus toch doorgaat raakt je Sim overbeladen. Mijn Sim is er met een ongemakkelijke emotie en slechte hygiëne vanaf gekomen, maar het zou zo ook anders kunnen aflopen.
Afbeelding

Hopelijk snap je nu een beetje hoe de toverbol werkt. Je kan trouwens ook nog met je muis op verschillende onderdelen staan in het menu waardoor je nog extra uitleg krijgt!

Succes.
Eat
Sleep
Play Sims
Repeat

Lilianvanpaard
De Nachtbraker
Auteur
Badges: 1
:
1 Jaar Lid

23 Feb 2020, 21:41

Sorry maar het is nog niet duidelijk hoe rik de toverbol kan opladen. Want hij is niet gevuld en ik kan niet toveren.
mijn origin account is lilianvanpaard

Jur_Simmer
Luie Lama
Badges: 9
:
"Ik was erbij!" Meeting
1 Jaar Lid Kusje erop?
De Gulle Gever De 21e Eeuw

23 Feb 2020, 22:54

Je toverbol opladen is juist slecht. 

Ik denk dat ik je probleem al zie. Je kent waarschijnlijk nog geen spreuken. Lees spreukenboeken, doe onderzoek en duelleren tegen andere toversims helpt ook bij het krijgen van spreuken.
Eat
Sleep
Play Sims
Repeat