Wergoz
Gijs Groentje
Auteur

Adoptiegezinsuitdaging

31 Jul 2019, 18:59

Hi allemaal!
Ik liep laatst tegen iets aan: ik had geen idee wat ik moest doen in de Sims! Herkenbaar? Daarom heb ik mijn eigen uitdaging verzonnen en ik zou graag willen weten wat jullie ervan vinden.

Even een kleine maar belangrijke mededeling: ik speel zelf alleen de Sims 4 dus ik heb geen idee of deze uitdaging mogelijk is in de Sims 1, 2 of 3, maar je moet in ieder geval kinderen, peuters, en baby's kunnen adopteren en je moet een relatie tussen mensen van hetzelfde geslacht kunnen hebben. Ook moet je een huishouden met 8 personen kunnen hebben en je moet thuis kunnen werken.

Spelvereisten:
- Basisspel
- Ouderschap
- Stedelijk Leven

Optionele handigheden (mods, huizen, etc.):
- Savant-eigenschap (te kopen met tevredenheidspunten)
  Deze mod voegt een eigenschap toe (Savant). Deze eigenschap zorgt ervoor dat je vaardigheden sneller ontwikkelt.
- Cimarron Family House
  Dit huis vereist enige aanpassingen (zoals bij de slaapkamers) en is dus bijna perfect voor deze uitdaging. Het huis vereist alleen het basisspel.

Hoe heet de uitdaging?
Adoptiegezinsuitdaging

Wat is het doel?
Je gaat een adoptiegezin starten waarin je 6 adoptiekinderen groot gaat brengen. Wanneer het kind jongvolwassen is laat je hem/haar "op kamers" gaan. Je laat hem/haar dus verhuizen.

Hoe start je?
- Je start met twee vaders of twee moeders die in een huis wonen met 4 slaapkamers. In drie van de slaapkamers staan 2 bedden en in de andere slaapkamer staat een tweepersoonsbed voor de  ouders.
- De ene ouder heeft een drukke baan (Sims 4: Bedrijfsleven - Sims 1/2/3: een carrière waarbij je maandag tot vrijdag moet werken) en de andere ouder werkt thuis als freelancer of heeft een baan die bij het pakket stedelijk leven zit en werkt daarmee constant thuis. (als dit niet mogelijk is dan is deze ouder werkloos)

Regels:
Elke zaterdag adopteer je een kind:
Week 1: peuter
Week 2: kind
Week 3: peuter
Week 4: kind
Week 5: baby
Week 6: kind

Peuters moeten minimaal niveau 3 van de Potjevaardigheid en niveau 2 van alle andere vaardigheden bereiken.

Elk kind moet minimaal één vaardigheid van het game-pack Ouderschap bereiken. Als je geen Ouderschap hebt dan moet je het doel van het kind voltooien.

Een kind moet minimaal een 8 staan op de basisschool en is verplicht om deel te nemen aan de toneelclub of aan de scouting,

Elke tiener moet minimaal een 6 staan op de middelbare school en is verplicht om een baan te hebben en daar promotie in te maken.

Elke tiener moet in minimaal 5 vaardigheden boven niveau 5 zijn voordat hij/zij opgroeit tot jongvolwassene.

Het is niet toegestaan om gebruik te maken van de volgende diensten:
- Pizzabezorging (tieners kunnen ook koken)
- Schoonmaker (kinderen en tieners kunnen ook schoonmaken)
- Reparateurs (tieners kunnen ook dingen repareren)
- Tuiniers (als een tiener een tuinier-gerelateerd doel heeft dan kan deze tiener dit ook doen)
- Butlers (ja waarom wel  :LOL:)

Het is wel toegestaan om:
- geen avondklok te gebruiken
- au pairs in te huren, maar dat mag alleen als beide ouders niet op de kavel aanwezig zijn en er ook geen tieners zijn die op de kinderen kunnen passen.

Laten jullie het weten als jullie deze uitdaging leuk vinden en als jullie deze uitdaging hebben geprobeerd? Het is haalbaar! En stel gerust vragen, ik probeer ze zo vaak mogelijk te beantwoorden!
Groeten, Floris-Jan Faes!

Nineva
De Oliebol

Re: Adoptiegezinsuitdaging

01 Aug 2019, 00:34

Leuke uitdaging, misschien zou ik hem wel willen proberen! 
--> She believed she could, so she did <--

Wergoz
Gijs Groentje
Auteur

01 Aug 2019, 00:48

Dat vind ik fijn om te horen!  :$

Modmelding Kympulse ~ Quote van Nineva verwijderd. Laatste post quoten is overbodig. Jouw reactie komt er direct onder te staan.

Kimmetje
De Weerwolf
Badges: 4
:
De Wisseltrofee 1 Jaar Lid
Middelbare Scholier Vrouw

05 Aug 2019, 00:04

Het klinkt erg leuk! Ik heb nu zo veel huishoudens dat ik er niet nog eentje bij doe, maar misschien ga ik de Challenge in de toekomt doen of het verwerken in een van mijn huidige huishoudens :$.
Heb je het zelf ook al geprobeerd? (Dan weet je of sommige dingen te moeilijk of makkelijk zijn)

Ik heb nog wel een paar vragen/toepassingen:
-De vereisten die je hebt gesteld zijn die om je peuter/kind op te laten groeien? (Ik ga er vanuit maar het staat er niet echt in).
-Wanneer groeit de baby op? 
-Moet de veroudering uit, op lang, op normaal of op kort?
-Als je jaargetijden en word beroemd niet hebt kan je niet meedoen aan de scout of toneelclub volgens mij, dus wat moet je dan doen?
-Mag je cheaten? Bijvoorbeeld geld bij cheaten als je geld nodig heb. Of mag je de balkjes (van blaas, honger etc) omhoog doen via testingcheats true of via mods?
-Mag je de kaveleigenschappen toevoegen die je wilt of heb je daar beperkingen in?
-Je hebt het over ‘de vaardigheden van ouderschap’ bedoel je daarmee de manieren, verantwoordelijkheid etc dus de zogeheten karakterwaarden of de skills (wat je eigenlijk dus vaardigheden noemt) tekenen, social etc.

Al deze dingen kan je niet in je bericht vinden (niet duidelijk voor mij iniedergeval), dus die dingen die ik hierboven vraag zou ik er aan toevoegen :$

Kanarie123456789
De Koffiemuts

05 Aug 2019, 19:02

leuk ik ga het nu proberen, maar is er een geldlimiet?

Wergoz
Gijs Groentje
Auteur

12 Aug 2019, 20:46

Kimmetje schreef:
Ik heb nog wel een paar vragen/toepassingen:
-De vereisten die je hebt gesteld zijn die om je peuter/kind op te laten groeien? (Ik ga er vanuit maar het staat er niet echt in).
-Wanneer groeit de baby op? 
-Moet de veroudering uit, op lang, op normaal of op kort?
-Als je jaargetijden en word beroemd niet hebt kan je niet meedoen aan de scout of toneelclub volgens mij, dus wat moet je dan doen?
-Mag je cheaten? Bijvoorbeeld geld bij cheaten als je geld nodig heb. Of mag je de balkjes (van blaas, honger etc) omhoog doen via testingcheats true of via mods?
-Mag je de kaveleigenschappen toevoegen die je wilt of heb je daar beperkingen in?
-Je hebt het over ‘de vaardigheden van ouderschap’ bedoel je daarmee de manieren, verantwoordelijkheid etc dus de zogeheten karakterwaarden of de skills (wat je eigenlijk dus vaardigheden noemt) tekenen, social etc.

Al deze dingen kan je niet in je bericht vinden (niet duidelijk voor mij iniedergeval), dus die dingen die ik hierboven vraag zou ik er aan toevoegen :$

Hey Kimmetje!
Ik heb de challenge geprobeerd en ben erin geslaagd! Fijn dat de challenge je leuk lijkt! 
Watbetreft de punten die je stelde:
- Nee, er zijn geen vereisten voor het opgroeien van een baby of een peuter.
- De baby groeit op wanneer hij/zij jarig is.
- De veroudering staat op normaal zodat er genoeg tijd is om de vaardigheden te ontwikkelen.
- Toneelclub en Scouting hoeft niet als dat niet kan.
- Geld cheaten mag. Behoeften niet.
- Kaveleigenschappen zijn niet toegestaan.
- Met de ouderschapsvaardigheden bedoelde ik de karakterwaarden.
Ik ga het bericht aanpassen. Bedankt voor je hulp!
Gr, Floris

Kanarie123456789 schreef:
leuk ik ga het nu proberen, maar is er een geldlimiet?

Hoi Kanarie123456789
Er is geen geldlimiet, je mag zelfs geld cheaten! ;)
Behoeften cheaten is niet toegestaan! Alleen de cheats rosebud, kaching, motherlode en money [bedrag]

ModMelding Kympulse ~ Berichten samengevoegd in verband met dubbel posten. Lees de forumregels voor meer informatie!