Wuppy1980
Agnes Crumplebottom
Auteur

nieuwe laptop tips

24 Mei 2019, 09:12

hoi allemaal. ik weet niet of het hier mag,

ik ben opzoek naar een nieuwe laptop en nu had mn man er wel een gezien maar we weten niet of dit oke is voor sims4 games
ik zal hier onder even een link neer zetten wat er stond zo veel info bij dat ik er echt niks meer van snap. 
dus mocht je hier meer van weten dan hoor ik graag of het een mogelijke optie voor me is en of andere mogenlijk heden. 
het liefs wel dat ik er voorlopig wel weer tegen aan kan nie dat ik over paar jaar weer nieuwe moet kopen omdat iets te weinig is hahaha

hp-pavilion-gaming-15
Klein, rond en lief :D

Jur_Simmer
De Driewieler
Badges: 6
:
Kusje erop? De Gulle Gever
De 21e Eeuw Middelbare Scholier
Man De Bonsai

Re: nieuwe laptop tips

24 Mei 2019, 09:16

Zal vanmiddag even kijken en advies geven.
Afbeelding

Wuppy1980
Agnes Crumplebottom
Auteur

24 Mei 2019, 09:20

dankje @Jur-Simmer

XxRockyyxX
Chips en Cola
Badges: 7
:
1 Jaar Lid Kusje erop?
TOPper van 2019 Middelbare Scholier
De 21e Eeuw Vrouw

24 Mei 2019, 16:12

Ik ben zelf ook opzoek naar een nieuwe laptop, dus ik kan wel wat tips gebruiken.
Ik probeer zo actief mogelijk te zijn op het forum

Kympulse
Admin
Badges: 22
:
De Verzamelaar De Simmaking Expert
2 Jaar Lid De Magnifieke Simmaker
De Fanatieke Filmer Coole Creator

24 Mei 2019, 22:44

Ja, die laptop voldoet zeker aan de systeemeisen voor De Sims 4, inclusief de wijziging die we volgende maand gaan krijgen. Prima laptop voor De Sims 4. Maar eigenlijk elke laptop die een gaminglaptop is, kan De Sims 4 prima hebben! ^^

Wuppy1980
Agnes Crumplebottom
Auteur

25 Mei 2019, 12:25

Toppy

Denise
Illustere Illustrator
Badges: 10
:
1 Jaar Lid De Simmaking Expert
De Verzamelaar Kusje erop?
TOPper van 2019 Team Mystic

25 Mei 2019, 15:03

SSD opslag en werkgeheugen is volgens mijn vriend niet voldoende.
128GB opslag is erg weinig, aan te raden is minimaal 256GB en liefst toch wel 512GB.
Werkgeheugen is maar 8GB en in de toekomst zal 16GB het sowieso helemaal worden. Met 8GB kan je het nu wel redden, maar over een paar jaar dus niet meer.
i7 8400 is eigenlijk wel genoeg en deze laptop die jij laat zien heeft dus best veel wat de prijs flink omhoog haalt.
De videokaart is prima voor de Sims de komende jaren. Goede kaart voor in een laptop!

Hopelijk heb je hier wat aan met je verdere zoektocht ^^
Life is more fun if you play games~

Jur_Simmer
De Driewieler
Badges: 6
:
Kusje erop? De Gulle Gever
De 21e Eeuw Middelbare Scholier
Man De Bonsai

25 Mei 2019, 15:20

Volgensmij ben ik nu overbodig geworden, maar wat Denise zegt is wel waar. Voor de Sims 4 is je laptop gewoon goed, maar vind €800 pc wel erg duur voor alleen de Sims. Er van uit gaande dat je meerdere spellen gaat spelen zou ik de SSD naar minimaal 256 GB upgraden. Ik heb dat zelf ook, maar begin nu zelf ook te merken dat het aardig krap is. Voor een lange toekomst zou ik voor een 512 gaan. Dat werkgeheugen (ook wel RAM-geheugen genoemd) is voor nu oké, maar over een aantal jaar zul je hier wel echt problemen mee krijgen en zal ik toch gaan voor 16 GB. Videokaart is een dikke voldoende.

Je CPU (processor) in vergelijking met je andere componenten is veel te goed. Een goede CPU met mindere andere componenten haalt ook de prestatie van de CPU naar beneden. Zal dan toch kiezen voor een mindere processor om geld te besparen of om alle componenten een niveautje hoger te doen (wat natuurlijk iets meer kost).

Een persoonlijke tip: ben zelf niet zo van de gaming latops. Ze zijn vrij prijzig. Als je een laptop en een vaste pc (voor hetzelfde geld) naast elkaar zet zul je zien dat de PC veel betere onderdelen heeft en ook betere prestaties kan halen. Weet niet waarom jij een laptop neemt, maar ik neem aan dat het is omdat het ruimte bespaart en je overal kunt gamen. Maar je moet natuurlijk kiezen wat jij het fijnste vind.

Hopelijk had je wat aan mijn tips en zul je straks met veel plezier de Sims (en eventueel andere games) spelen.
Afbeelding

Wuppy1980
Agnes Crumplebottom
Auteur

27 Mei 2019, 10:12

@Kympulse  @Denise @Jur_Simmer 
als eerste dankje voor jullie tips

aan jullie reacties te lezen en ook met dat van mijn man is het zoizo dat tog wel na aantal jaar weer moet vervangen. en ik merk ook wel dat jullie de prijs hoog vinden.
hebben jullie anders tips voor welke laptop er anders aan voldoet en kwa prijs ook oke is. ik zou namelijk niet weten in wat voor bedrag ik zou moeten zoeken.
je mag eventueel ook een link prive sturen als je een hebt gezien. of als je er zelf een hebt die ook prima werkt en ook aan de nieuwe eisen voldoet dat je laat weten wat voor een je hebt sdat ik kan kijke of er zo een nog is.