yuna456
De Koffiemuts
Auteur
Badges: 6
:
2 Jaar Lid 1 Jaar Lid
De 21e Eeuw Basisschoolleerling
Vrouw Hier vanaf het begin

Feestdagen maken

11 Jul 2018, 17:19

Hallo simmers!

Ik ben op zoek naar nieuwe feestdagen die ik kan maken voor mijn sims.
De standaard feestdagen die er nu zijn die beginnen saai te worden.

Dus als jullie ideeen hebben, zeg ze maar of als jullie er zelfs nog hebben gemaakt
laat het dan zeker weten!
Hoi,Ik ben Yuna :flirt:

Mijn oude gebruikersnaam: iamnosupersim ;)

Kympulse
Admin
Badges: 22
:
De Verzamelaar De Simmaking Expert
2 Jaar Lid De Magnifieke Simmaker
De Fanatieke Filmer Coole Creator

Re: Feestdagen maken

11 Jul 2018, 18:46

Ik heb zelf bij een van mijn spellen mijn eigen verjaardag er in gezet en tradities gekozen die ik leuk vind :P Ik zag bij een andere simmer dat die het WK voetbal er in had gezet met onder andere sport op de televisie kijken als traditie. :P Als is de timing dat ik dit vertel nu misschien niet helemaal lekker nu België er uit ligt..

Topic is verhuisd naar subforum: De Sims 4 Uitbreidingspakketten, Gamepacks en accessoirespakketten

Denise
Illustere Illustrator
Badges: 10
:
1 Jaar Lid De Simmaking Expert
De Verzamelaar Kusje erop?
TOPper van 2019 Team Mystic

20 Nov 2018, 18:21

Jaargetijden is natuurlijk al enige tijd geleden uitgekomen, maar ik ben de laatste tijd wat vaker bezig om mijn feestdagen te organiseren en er beter uit te laten zien.
Ik probeer de Sims vaak zo realistisch mogelijk te spelen, dus ik verander en hernoem vaak wat van de standaard ingevoerde feestdagen naar dingen die we in het echte leven ook kunnen tegenkomen. De praat als een piraat dag en buurtschermutseling zijn dan ook niet heel favoriet bij mij. Als deze in mijn kalender verschijnen dan verwijder ik ze vaak weer :P
Hieronder zal ik even beschrijven wat ik in mijn game meestal verander of toevoeg ^^

- 'Oogstfeest' maak ik eigenlijk altijd 'Halloween' van. Ook al vieren we dit niet heel uitgebreid in Nederland, vind ik het wel erg leuk om dit in de Sims te beleven.
Ik gebruik dan de tradities: griezelig, lollig of lekkers, kostuums dragen en ondeugendheid. Als decoratiethema kies ik dan griezelig.
- 'Winterfeest' hernoem ik naar 'kerst' en meestal laat ik de tradities daar voor wat ze zijn. Soms vervang ik er 1 voor feestdagceremonie bijwonen en/of feestelijke verlichting.
- 'Oudjaarsavond' laat ik qua benaming voor wat het is, maar ik voeg als traditie soms vuurwerk of feestelijke verlichting toe.
- 'Liefdesdag' hernoem ik naar valentijnsdag en ik voeg de romantische televisie dan soms nog extra toe.
- In het voorjaar voeg ik de feestdag 'Pasen' toe met de tradities: feestelijk, dankbaar, groots eetfestijn, eierzoektocht en decoreren en soms vervang ik er nog 1 voor de traditie feestdagceremonie bijwonen. Als decoratiethema kies ik dan voor lente.
-  Als 'Fopdag' verschijnt laat ik deze vaak lekker staan en dan doe ik dus net of het 1 april is
- Soms voeg ik in het voorjaar nog extra een 'Voorjaarsschoonmaak' toe met de tradities: bakken en schoonmaken
- Verder probeer ik de verjaardagen van mijn Sims altijd te vieren met een verjaardagsfeest die te vinden en in te plannen zijn bij sociale evenementen. 

Verder kies ik natuurlijk bij elke feestdag een bijpassend icoontje (als dat er is).
Zoals jullie zien heb ik voor de zomer niet echt vaste feestdagen. Heel soms voeg ik een barbeque toe of een peuterspeelafspraakje (als ik op dat moment een peuter heb).
Dus als jullie voor de zomer nog leuke ideeën hebben dan hoor ik dit heel graag! ;)
Verder heb ik geen idee of iemand iets kan met de dingen die ik hierboven heb beschreven, maar als dit wel zo is dan heel graag gedaan! ^^
Life is more fun if you play games~

Matcha
Hoofd Moderator
Badges: 14
:
De Auteur 2 Jaar Lid
De 365 De Plumbob
De Fotograaf De Gulle Gever

21 Nov 2018, 17:56

Wat leuk om te lezen hoe jij omgaat met de feestdagen in jouw spel, Denise! Ik krijg echt zin om het spel weer gewoon te gaan spelen, haha.. :mask: Bedankt voor het delen. ^^

Een barbecue is een goed idee voor de zomer! Verder misschien een pool-party of een tuinfeestje (inclusief de waterglijbaan en eventueel een ballenbak voor peuters), maar dat kan natuurlijk ook in combinatie met de barbecue. En... iets in de sfeer van midzomernacht? :chill:
Afbeelding
Lees Horizon | Matcha's Bouwsels | Matcha's Expo |

Denise
Illustere Illustrator
Badges: 10
:
1 Jaar Lid De Simmaking Expert
De Verzamelaar Kusje erop?
TOPper van 2019 Team Mystic

21 Nov 2018, 22:06

Goed om te horen dat ik mensen kan motiveren ;)
Mag ik vragen waarom je momenteel geen (of weinig?) Sims speelt?
En, bedankt voor de leuke zomer tips! Midzomernacht lijkt me sowieso heel cool om te gaan uitproberen ^^
Life is more fun if you play games~

Matcha
Hoofd Moderator
Badges: 14
:
De Auteur 2 Jaar Lid
De 365 De Plumbob
De Fotograaf De Gulle Gever

22 Nov 2018, 18:13

Graag gedaan, ik ben benieuwd hoe je de feestdag gaat ontwerpen! :F

Denise schreef:
Mag ik vragen waarom je momenteel geen (of weinig?) Sims speelt?

Ik speel wel Sims, maar 'speel' het spel niet echt. Naast mijn werk heb ik weinig tijd om te simmen, dus spendeer ik die tijd in de eerste plaats voor mijn TOP-projecten (zoals bouwen en plaatjes schieten voor mijn verhaal, wedstrijden, etc..). Nu heb ik al zoveel pakketten verzameld dat ik niet weet waar ik moet beginnen met 'echt spelen'. :LOL: :mask:
Afbeelding
Lees Horizon | Matcha's Bouwsels | Matcha's Expo |