Froos
Wie is er online?
Badges: 5
:
1 Jaar Lid Coole Creator
TOPper van 2019 De Fotograaf
TOPper van 2018

Re: Tijd voor Universiteit?《SPECULATIE》

19 Okt 2019, 21:18

Er moest natuurlijk een Universiteit pakket komen. Maar de titel 'Discover University' ?!? :hmph: 

Het lijkt erop dat die eindelijk gaat komen, maar ik wil eerst de echte aankondiging zien. Ik ben een beetje huiverig voor weer veel rabbitholes :bang: 
Nou ja, we gaan het zien :O Ik ben erg benieuwd hoe Universiteit zich uitpakt in de Sims4 :)

QueenBee
De Tragische Clown

20 Okt 2019, 09:39

Ben zo benieuwd naar dit Pack! University was altijd een van mijn favoriete packs om mee te spelen. Laatst nog speciaal de Sims 3 ervoor geïnstalleerd haha.

Ben wel erg benieuwd naar de gameplay en de mogelijkheden die er zijn voor je Sims (qua meegaan naar de les etc.) en hoe ‘open’ de wereld gaat zijn. 
Want wat ik eruit begrijp is dus dat er 1 wereld is met 2 universiteiten? Vraag me af hoeveel lots daar dan bij horen. Of begrijp ik dit verkeerd? 

Ik ben ieder geval  enthousiast!

Matcha
Hoofd Moderator
Badges: 14
:
De Auteur 2 Jaar Lid
De 365 De Plumbob
De Fotograaf De Gulle Gever

20 Okt 2019, 10:03

@
QueenBee
Zoals ik het interpreteer zijn er inderdaad twee universiteiten in de nieuwe wereld Britechester. Ik neem dus aan in ieder geval één kavel per universiteit, maar het kunnen ook rabbitholes zijn (please no) of iets er tussenin zoals het ziekenhuis, politiebureau en wetenschapslab uit Aan het Werk?  Wat ik me dan weer afvraag over

Je Sim kan op de campus op kamers of daarbuiten wonen.

is of de campus op dezelfde kavel is als de universiteit, of dat dit 'de wijk' er omheen is. Én of 'daarbuiten' betekent dat je Sim ook gewoon thuis kan blijven wonen in Oasis Springs. Ik hoop wel heel erg dat dat een optie is, ook al snap ik dat de meesten echt de hele tijd in Britechester willen zitten.

Het lijkt me, maar niets is natuurlijk nog zeker of bevestigd, dat Britechester gewoon een wereld wordt met twee hele grote kavels met op elk een universiteit/campus en verder nog wat cafétjes, een parkje en een paar huisjes ofzo voor de rijkere studenten? Als het iets anders is dan dit, bijvoorbeeld dat de twee universiteiten rabbitholes of 'buiten bereik' zijn zoals het ziekenhuis, zullen mensen niet blij zijn denk ik. Nou ja, ik zou niet blij zijn.. Heb zelf bij gebrek daaraan een hele campus zitten bouwen voor mijn verhaal en die wil ik dan gebruiken ook! :LOL:

Zo'n ziekenhuis-achtige kavel klinkt eigenlijk best als iets wat zou kunnen.. Ik kan me ergens voorstellen dat ze niet willen dat je de universiteiten aanpast/sloopt/herbouwt, ook vanwege de mogelijke 'vaste' thema's en kleuren die ervoor zijn bedacht. Maar ja, dat zou ik wel een beperking van onze creatieve vrijheden vinden. (Ik weet dat het op zich kan met cheats, maar toch..) :lezen:
Afbeelding
Lees Horizon | Matcha's Bouwsels | Matcha's Expo |

Jur_Simmer
De Driewieler
Badges: 6
:
Kusje erop? De Gulle Gever
De 21e Eeuw Middelbare Scholier
Man De Bonsai

Trailer gaat morgen in première

21 Okt 2019, 17:11

Hmmmmm... verdacht verdacht  ;P
Afbeelding

XxRockyyxX
Chips en Cola
Badges: 7
:
1 Jaar Lid Kusje erop?
TOPper van 2019 Middelbare Scholier
De 21e Eeuw Vrouw

21 Okt 2019, 17:14

De sims heeft een gif geplaatst op twitter
Afbeelding
Ik probeer zo actief mogelijk te zijn op het forum

Town of Plumbobs
TOP Admin
Auteur

Re: De Sims 4 Studentenleven

22 Okt 2019, 17:06

Afbeelding

Keer terug naar de schoolbanken met De Sims 4 Studentenleven

Duik in de boeken om te laten zien dat je Sims echte studiebollen zijn!

Schrijf je Sims in aan de universiteit met het De Sims 4 Studentenleven Expansion Pack dat op 15 november 2019 naar PC en Mac komt en op 19 december 2019 naar Xbox One en PlayStation4. Of je Sims nu aan de historische Universiteit van Britechester of het moderne Foxbury Instituut gaan studeren, ze zullen heel wat collegeavonturen beleven.

Van harte welkom, studenten
Er valt zo veel te beleven voor nieuwe studenten! Van het kiezen van een studentenhuis op of buiten de campus tot het verkennen van hun nieuwe alma mater op de fiets, je Sims zullen het aardig druk krijgen met dit spannende hoofdstuk in hun leven. Wat staat er nog meer op het programma? Blijf gewoon lezen!

Afbeelding

Thuisvoelen: Zodra je Sims zich in hebben geschreven aan UBrite of het Foxbury Instituut is het tijd om een kamer te kiezen (als ze op de campus wonen), wat tijd in de studentenruimte door te brengen of een studiesessie in de bibliotheek op te zetten. Laat je Sims op een fiets stappen om de universiteit en alles daaromheen te verkennen! Vergeet ook niet om trots de nieuwe universiteitsspullen met de schoolkleuren te dragen, te koop bij de kiosk op de campus!

Leren: Uiteindelijk draait de universiteit om de vakken die ze aanbieden en je Sims hebben een enorme selectie om uit te kiezen. Biologie? Zeker weten. Informatica? Reken maar van yes. Schurkerigheid? Gek genoeg, ja! Er zijn colleges om bij te wonen, papers om aan te werken en presentaties om te geven. Het bijwonen van lessen of spijbelen zal de eindcijfers van je Sims aardig beïnvloeden. Vergeet niet dat hoe meer ze leren, hoe beter ze in hun toekomstige carrières zullen zijn. Dus geen gelummel als je Sims succes willen boeken.

Afbeelding

Buitenschoolse activiteiten: Je weet wat ze zeggen over alleen maar werken en geen lol beleven? Als je Sims keihard blokken voor een tentamen is het een goed idee om ze ook eens wat sap-pong te laten spelen, met huisgenoten te chillen of lid te laten worden van een robotica-, debatteer- of kunstclub. Volgens de geruchtenmachine is er ook een mysterieus geheim genootschap dat nieuwe leden zoekt, maar daar weten wij uiteraard niets van (wink wink).

Afbeelding

Zelfexpressie: Het studentenleven gaat om het ontdekken wie je voorbestemd bent om te zijn en je Sims kunnen naar hartenlust experimenteren met hun persoonlijke stijl. Het begint allemaal met een studentenkamer die hun persoonlijkheid weerspiegelt. Van posters tot minikoelkasten (voor die nachtelijke snackpartijen), jij kunt hun kamer in een waar studieparadijs of chill-honk omtoveren. En wat kleding betreft, stuur ze in een trek-even-snel-wat-aan joggingbroek naar de les of laat ze hun mooiste outfit uit de kast trekken.

De eerste lessen staan op het punt van beginnen!

Town of Plumbobs
TOP Admin
Auteur

24 Okt 2019, 18:55

Afbeelding
De Sims 4 Studentenleven SimGuru Q&A

Na de aankondigingstrailer hebben een aantal SimGuru’s wat vragen beantwoord op twitter waardoor nieuwe informatie naar boven is gekomen.

Dit zijn we te weten gekomen:
  • Fietsen en piercings komen naar het spel met het pakket en niet met een patch (zover SimGuruFrost weet)
  • Er zullen een paar bebouwbare kavels zijn bij de campussen
  • Er zullen verschillende robots zijn om mee te spelen, waarvan je één aan je huishouden kan toevoegen
  • Robots kun je niet in CES maken. Je kunt ze alleen met de robot vaardigheid maken en het kost veel werk
  • Er is niet alleen wetenschaps en techniek kant om te leren, maar ook kunst en geesteswetenschappen
  • De tattoos in de trailer zijn niet de enige nieuwe tattoos
  • De toilethokjes zullen in bouw en koopmodus te vinden zijn voor alle kavels
  • Er komt mogelijk een nieuwe dood met het pakket
  • De vetplantjes gezien in de trailer zitten niet in de kast, ze zijn een apart item
Afbeelding
Ook zijn deze avatars verschenen van SimGuruRusskii, SimGuruMrE en SimGuruNick.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Town of Plumbobs
TOP Admin
Auteur

Kom alles te weten over De Sims 4 Studentenleven!

05 Nov 2019, 17:17

Ontdek wat een hogere opleiding voor je Sims kan betekenen!
Simmers, de lessen kunnen elk moment van start gaan in het De Sims™ 4 Studentenleven Expansion Pack*! Om je voor te bereiden hebben we een overzicht van de Universiteit van Britechester en het Foxbury Instituut samengesteld, om je een idee te geven van wat je kunt verwachten.

Universiteit van Britechester
Dit bolwerk van voortgezet onderwijs staat bekend om het vormen van studenten in slimme, goed opgeleide Sims die klaar zijn om de uitdagingen in de wereld te tackelen. De Universiteit van Britechester biedt verschillende opleidingsprogramma's voor zijn studenten, inclusief vakken die op kunst en geesteswetenschappen zijn gericht.

Graden: Biologie, Informatica, Economie, Natuurkunde, Psychologie en Schurkerigheid
Gerenommeerde graden: Kunstgeschiedenis, Culinaire Kunsten, Toneelspelen, Schone Kunsten, Geschiedenis, Taal en Literatuur, en Communicatie

Wat biedt UBrite nog meer? Op wedstrijddag kunnen leden van de UBrite Geestdrifters gezellige dingen met elkaar doen, hun dansmoves laten zien, misschien een vathandstand doen en hun trots voor de Draken laten zien. Als Sims hun creatievere kant willen verkennen, kunnen ze naar het kanaal naast de gemeenschappelijke studentenruimte gaan om buiten wat figuurschilderen te doen met de Kunstclub. Of ze kunnen het opnemen tegen de slimste koppies van de universiteit in de uitdagende Debatclub.

Foxbury Instituut
Maar misschien wil jouw Sim wel naar een modernere campus, eentje die zich richt op het creëren van innovatieve leiders. In dat geval is het Foxbury Instituut de perfecte opleiding. Deze universiteit heeft indrukwekkende voorzieningen plus evenementen en gerenommeerde opleidingsprogramma's gericht op wetenschap en technologie.

Graden: Kunstgeschiedenis, Culinaire Kunsten, Toneelspelen, Schone Kunsten, Geschiedenis, Taal, en Literatuur en Communicatie
Gerenommeerde graden: Biologie, Informatica, Economie, Natuurkunde, Psychologie en Schurkerigheid

Ook het Foxbury Instituut heeft tal van interessante verenigingen, waarvan de Foxbury Geestdrifters de meest opvallende is. Steek je Sims in het rood en goud om hun school te ondersteunen op de Universitair Elan Dag, laat ze een vathandstand doen, wat sappong spelen en misschien zelfs naakt rondrennen. Als het tijd is om even pauze te nemen van al dat blokken, kan je Sim naar een sapavond van Knappe Koppies voor de broodnodige rust en ontspanning. Wil je jouw Sim helpen om de onvermijdelijke robotopstand te leiden? Bij de Botgeleerden wordt de basis voor toekomstige opperheren (en -dames) gelegd. Denk je dat jouw bot het in zich heeft om de hulpbotwedstrijd te winnen? Ga dan naar het plein om deel te nemen en te kijken of jouw Sim de volgende botmeester wordt!

Financiële hulp
Of je Sim nu voor de heilige hallen van de Universiteit van Britechester kiest met zijn focus op kunst en geesteswetenschappen, of het cutting-edge Foxbury Instituut waar de nadruk op wetenschap en techniek ligt, er valt heel wat te beleven, te zien en te leren!

Maar voordat je Sims hun koffers pakken, is het misschien slim om even te onderzoeken hoe ze voor die opleiding gaan betalen. Er zijn een heleboel studiebeurzen beschikbaar voor zowel academische als sportief onderlegde studenten. Daarnaast zijn er ook op behoeften gebaseerde beurzen. Als Sims aan een carrière zijn begonnen en hun opleiding verder willen uitbreiden, is een carrièrebeurs het overwegen waard. Kijk welke studiebeurzen er allemaal beschikbaar zijn om je Sims te helpen bij het betalen van hun collegekosten.

Daarnaast hebben je Sims de kans om een lening af te sluiten om hun studie te financieren, maar zodra ze afgestudeerd zijn zullen deze kosten wel gelijk moeten worden terugbetaald.

Studentenleven
Beide scholen bieden studenten tal van voorzieningen en kansen om op de campus of daarbuiten te wonen. Het inrichten van studentenkamers, chillen met huisgenoten of het spelen van wat sappong zijn slechts een paar van de nieuwe ervaringen waar je Sims naar uit kunnen kijken. Belangrijk examen? Waarom doe je niet mee aan een bloksessie in de gemeenschappelijke ruimte? Vergeet niet om ook aan wat buitenschoolse activiteiten deel te nemen, zoals lid worden van het esports-team of het voetbalteam om je kunsten te laten zien, of na afloop van een schoolevenement naar de sapbar te gaan gekleed in de beste schoolkleuren.

Maar! Hoewel het uithalen van grappen met een andere universiteit of wat schilderen in het park hartstikke leuk is, moeten je Sims niet vergeten dat ze ook nog essays, tentamens, presentaties en huiswerk hebben. Als je Sims namelijk te afgeleid worden, zullen hun cijfers zakken en dat kan tot grote problemen leiden als ze afhankelijk zijn van een studiebeurs.

Matcha
Hoofd Moderator
Badges: 14
:
De Auteur 2 Jaar Lid
De 365 De Plumbob
De Fotograaf De Gulle Gever

05 Nov 2019, 17:40

Ooooh, ik word best wel blij van deze trailer eigenlijk! =O
Zo te lezen kun je alle graden volgen op beide scholen, maar is de ene school 'beter' in bepaalde graden dan de andere. Best leuk bedacht! :F

Nu ben ik wel benieuwd hoe diepgaand de gameplay is voor de specifieke graden. We hebben al wel wat gameplay(voorwerpen) gezien voor debatteren en robotica, maar die specifieke dingen zie ik weer niet terug in het lijstje met graden. Dat is gameplay van de clubs waar je je bij aan kunt sluiten. Dus.. Ik ben benieuwd of het voor wat er in het lokaal gebeurt ook uitmaakt wat voor opleiding je sim volgt.

Het pakket lijkt in ieder geval heel bruikbaar voor mijn verhaal, dus zeer waarschijnlijk koop ik hem wel (MITS je dus niet in Britechester hóéft te wonen om er te studeren...) . Al is het alleen al voor de functionele campus (RIP mijn eigen campus ;( ) en alle objecten die wat verdieping en variatie toevoegen aan het beeld dat iemand voor school bezig is. Er zit een heftig debat aan te komen in het verhaal, dus wat dat betreft kan de timing van daadwerkelijke debat-gameplay niet beter. :LOL:
Afbeelding
Lees Horizon | Matcha's Bouwsels | Matcha's Expo |

Froos