Town of Plumbobs
TOP Admin
Auteur

Gerucht: Waarom er geen inbrekers zijn in De Sims 4

20 Sep 2017, 20:25

Heb jij je ooit wel eens afgevraagd waarom er geen inbrekers zijn in De Sims 4? Op het officiële forum is de discussie losgebarsten nadat forumlid TOLKIEN, die vaker informatie uit "officiële" bronnen zou verkrijgen, een gerucht deelde over wat de reden is van het ontbreken van deze nachtelijke bezoekers.

Het gerucht gaat dat er geen inbrekers aan De Sims 4 zijn toegevoegd omdat dat wellicht te schokkend zou zijn voor gevoelige spelers. De uitleg die hiervoor werd gegeven is dat de focus in De Sims 4 extra ligt bij de kavel van je gespeelde huishouden, je eigen ruimte als het ware. Een plotselinge "inbreuk" (mijn excuses :mask: ) op jouw eigen ruimte zou gevoelens van angst in spelers naar boven kunnen halen en misschien wel bepaalde trauma's kunnen aanwakkeren. Maar in de voorgaande spellen gebeurde dit wel gewoon. Hoe zit dat dan? De verklaring hiervoor is dat De Sims 4 gemaakt zou zijn voor een nieuwe generatie spelers, waarbij ook naar hun standpunten zou zijn geluisterd.

Wat vinden jullie ervan dat er geen inbrekers zijn in De Sims 4? Missen jullie ze, of kan deze NPC jullie "gestolen" worden? ( :mask: )

Voor wie het interessant vindt om deze discussie en nog wat achtergrond te volgen is het topic op het officiële forum, wat inmiddels gesloten is, hier te vinden.

Matcha
Hoofd Moderator
Badges: 14
:
De Auteur 2 Jaar Lid
De 365 De Plumbob
De Fotograaf De Gulle Gever

Re: Gerucht: Waarom er geen inbrekers zijn in De Sims 4

20 Sep 2017, 20:38

Tjaaa, het blijft natuurlijk een gerucht, al moet ik zeggen dat ik niet de moeite heb genomen om het hele topic door te lezen, dus ik weet niet of het bevestigd of ontkend is door een medewerker van EA. Ik denk dat dit op zich wel een geloofwaardige reden zou kunnen zijn, maar ik kan me ook voorstellen dat de studio inbrekers net als peuters en zwembaden gewoon niet vond passen of er geen tijd of budget voor had of zo. :P

Persoonlijk vind ik het wel jammer dat de games van tegenwoordig meer 'politiek correct' zijn opgezet dan die van vroeger, maar nu games steeds populairder worden vrees ik dat dat onvermijdelijk is. Al moet ik zeggen dat ik nog steeds nachtmerries heb over onderstaand geluidseffect :zweet:

(Ik ben verantwoordelijk voor de puns, sorry not sorry :mask: )
Afbeelding
Lees Horizon | Matcha's Bouwsels | Matcha's Expo |

MissDiwy
Moderator
Badges: 12
:
2 Jaar Lid De Wandelende Encyclopedie
De Organisator TOPper van 2018
Coole Creator 1 Jaar Lid

21 Sep 2017, 09:50

Ik vind het raar dat de inbrekers schokkend zouden zijn voor de gevoelige spelers, maar meneer Vladistraus die niet eens inbreekt maar gewoon binnenloopt en je sim hypnotiseert dat niet is...
Dus als inbrekers een inbreuk op je ruimte zijn, waarom de vampiers dan niet...

ThePaperSim
Grafisch Moderator
Badges: 12
:
De 365 De Fotograaf
De Wandelende Encyclopedie 2 Jaar Lid
1 Jaar Lid I Brought a Friend

21 Sep 2017, 11:42

Sabrientjuh schreef:
maar meneer Vladistraus die niet eens inbreekt maar gewoon binnenloopt en je sim hypnotiseert dat niet is...
Dat was mijn eerste gedachte ook toen ik dit las. :/

Ik snap de redenatie en het is naar mijn mening een geldige reden. Maar ik denk niet dat het zo is. Vlad is ook schokkend. En bovendien, er is zoveel meer dat er later aan toegevoegd is. De nanny, de klusjesman - beiden NPCs. Dus ik denk dat de inbreker en brandweerman makkelijk toegevoegd kunnen worden via een patch, en ze daar gewoon nog niet aan toe gekomen zijn. Of ze zouden plannen kunnen hebben om ze te gebruiken voor een pakket.

Dus ik denk dat we zo nog een keer terug zullen zien. Misschien dat het mooi samenwerkt met de politiecarrière, maar kans dat dat te lastig is.
Afbeelding
>> TIJDELIJK NIET BESCHIKBAAR! Bij vragen en/of mod-zaken: zie 'TEAMLEDEN' << >> PAPER 365 - Een 365 dagen project <<

Love Simming
Graaien in een bak met Pinda's
Badges: 5
:
2 Jaar Lid 1 Jaar Lid
Vrouw De Bonsai
Hier vanaf het begin

21 Sep 2017, 14:24

Ja indd.. Beetje vreemd dat vampieren niet schokkend is maar een inbreker wel mmmm
Afbeelding
Love Simming voorheen ♥Just Rosa♥

fr0zixx
Slapende Piramide
Badges: 7
:
Kusje erop? 2 Jaar Lid
TOPper van 2019 De Fotograaf
TOPper van 2018 1 Jaar Lid

21 Sep 2017, 16:09

Oké, dit is me nog niet eens opgevallen HAHAHA ik dacht serieus dat ik gewoon al twee jaar geluk heb of zo dat er geen kwam.  :LOL:

Daarnaast, ik vind het wel een goed ding dat er geen inbrekers meer in de game zitten. Natuurlijk, het maakt het realistischer maar ik mis het verder echt niet. En ik ben ooit zo erg geschrokken toen ik tijdens The Sims een ontmoeting had met mijn eerste inbreker dat ik echt een maand of zo niet meer durfde te spelen, lol.

RestoredWings
De Simbot
Badges: 7
:
2 Jaar Lid Coole Creator
TOPper van 2017 1 Jaar Lid
"Ik was erbij!" Meeting

21 Sep 2017, 18:57

Pfffft :LOL: Als dat echt de reden is vraag ik me idd af waarom ze  wel een complete Game Pack aan vampieren hebben gewijd, of waarom die clown terug is... 

Ik vond de inbrekers juist hilarisch! Heb je net een dure TV voor je sims gekocht, komt de inbreker vervolgens je toilet stelen :LOL:
Ik hoop stiekem dat ze terug komen in een patch :F

Josienelien
Graaien in een bak met Pinda's
Badges: 8
:
2 Jaar Lid "Ik was erbij!"
Meeting 1 Jaar Lid
Kusje erop? TOPper van 2016

21 Sep 2017, 21:53

(de puns omg)

Eh ja, ik was lichtelijk in paniek toen ik voor het eerst dat creepy inbrekers muziekje hoorde als kind, maar het was vooral grappig zoals RestoredWings al zei :LOL:
Ik hoop echt dat ze terugkomen, het gaf net dat beetje extra aan je Sims' leven!
Afbeelding
Some days, I amaze myself. Other days I put my keys in the fridge

Matcha
Hoofd Moderator
Badges: 14
:
De Auteur 2 Jaar Lid
De 365 De Plumbob
De Fotograaf De Gulle Gever

22 Sep 2017, 13:51

Oja, dat van Vlad is inderdaad een heel goed punt :LOL: Had ik nog niet eens aan gedacht - ik heb zelf geen Vampieren :P 
Afbeelding
Lees Horizon | Matcha's Bouwsels | Matcha's Expo |

Kympulse
Admin
Badges: 22
:
De Verzamelaar De Simmaking Expert
2 Jaar Lid De Magnifieke Simmaker
De Fanatieke Filmer Coole Creator

22 Sep 2017, 15:43

Hmm... Als dat de reden is waarom ze geen inbrekers hebben kan ik mij daar aan de ene kant iets bij voorstellen. Maarja, waarom hebben we dan wel brand en magere hein?

Maar dat inderdaad Vlad, want daar had ik eerst ook niet aangedacht toen ik dit zag, wel gewoon het huis van je sim binnendringt en niet alleen dat.. ook nog eens een van je sims te grazen deed. Plus het stalkerige smsje over die mooie nek... Dan mag ik toch echt hopen dat dit inderdaad alleen maar een gerucht is en niets meer. Anders is EA wel heel krom bezig. :schaam: