Town of Plumbobs
TOP Admin
Auteur

Peuters in De Sims 4!

12 Jan 2017, 19:06

De grootste kleine update: er zijn nu ook peuters in De Sims 4!

Vandaag is een belangrijke dag voor De Sims™ 4. We zijn super enthousiast om de grootste update voor De Sims 4 tot nu toe aan te kondigen, en het komt in een verrassend 'klein' pakketje. Peuters* zijn als gratis update verkrijgbaar om nu naar je game te downloaden! 

In de twee jaar sinds we De Sims 4 hebben uitgebracht, hebben we van spelers gehoord wat zij graag in de game zouden willen zien. Hoewel we niet altijd aan deze verzoeken kunnen voldoen, luisteren we wel naar al jullie feedback en om wat voor ervaringen jullie vragen. We weten dat de peuterlevensfase een ervaring is waar velen van jullie doorlopend om hebben gevraagd en we vinden het heel belangrijk om dat op een manier te doen die juist is voorDe Sims 4, en goed aanvoelt voor onze spelers.

Ik overdrijf niet wanneer ik zeg dat we het al jaren over deze specifieke update hebben. We moesten gewoon het juiste tijdstip vinden, de middelen en het ontwerp om het zware proces te starten om te gaan bouwen en peuters tot leven te brengen. En geloof me, het was ECHT heel moeilijk om het er niet over te hebben tijdens het werkproces om het allemaal precies goed te krijgen. 

Afbeelding

Peuters stonden al een tijdje in de bouwsteigers en ik ben echt trots op het werk dat het team heeft verzet om deze snoezige kleine Sims tot leven te wekken. Ik denk dat jullie het geweldig zullen vinden hoe interactief ze zijn. Dus maak je op voor heel wat schattige, hartverwarmende momenten als je jouw Sims helpt om hun peuters nieuwe vaardigheden te leren met behulp van geheugenkaarten; leer ze praten; geef een dansfeestje; en moedig ze aan om het potje te gaan. Je Sims kunnen ook een band met peuters opbouwen door ze voor het slapen gaan voor te lezen, ze op hun arm door het huis te nemen of door het bijvoorbeeld over autootjes te hebben.

De Sims 4-basisgame heeft altijd een fundering geboden die we doorlopend hebben uitgebouwd en we hopen dan ook dat Peuters zullen helpen om die momenten van groei en verzorging die jullie de afgelopen jaren hebben gedeeld vast te leggen. Uiteraard willen we ook die speciale band tussen ouders en peuters zien naarmate ze ouder worden. We hebben honderden nieuwe animaties toegevoegd, tientallen nieuwe interacties en geweldige nieuwe outfits en voorwerpen. Maar het belangrijkste is dat we een betekenisvol onderdeel uit het leven van je Sims hebben overbrugd.

Afbeelding

Ik heb zelf al met peuters gespeeld (een kleine deugniet die dol is op haar tablet en dutjes op de vloer) en ik kan niet wachten om te zien wat jullie allemaal in petto hebben! Deze update is een resultaat van wat jullie, de spelers, echt willen van De Sims 4 - dus blijf je feedback en screenshots met ons delen.

Meepraten over deze update? Log in of maak een gratis account aan door rechtsboven te klikken op registreren!

Matcha
Hoofd Moderator
Badges: 14
:
De Auteur 2 Jaar Lid
De 365 De Plumbob
De Fotograaf De Gulle Gever

Re: De grootste kleine update: er zijn nu ook peuters in De Sims 4!

12 Jan 2017, 21:01

Oeeeeh! =O

Ik had dit eigenlijk helemaal niet meer verwacht. Vind het wel heel cool dat ze via een gratis patch worden toegevoegd en dan ook nog met zoveel interacties en spullen, I like! :F
Afbeelding
Lees Horizon | Matcha's Bouwsels | Matcha's Expo |

Kympulse
Admin
Badges: 23
:
Meeting Manager De Verzamelaar
De Simmaking Expert 2 Jaar Lid
De Magnifieke Simmaker De Fanatieke Filmer

12 Jan 2017, 21:16

Ja! EA voegt peuters toe en hoe! Compleet met leuke gameplay tussen ouder en peuter maar ook peuters onderling. Ze kunnen ontzettend veel doen en leren en al die nieuwe spulletjes! :D Goed gedaan simsteam!
Tijdelijk niet bereikbaar voor teamlidzaken. Hulp nodig? Vraag het mijn medeteamleden.

ThePaperSim
Grafisch Moderator
Badges: 12
:
De 365 De Fotograaf
De Wandelende Encyclopedie 2 Jaar Lid
1 Jaar Lid I Brought a Friend

12 Jan 2017, 22:33

Hoewel ik ooit in het begin zei dat ik peuters niet ál te nodig vond, vind ik het toch heel erg leuk dat ze er zijn.
Vooral in het familie-verhaal spelen begon ik ze te missen. De overgang was nogal abrupt, van wiegobject naar basisschoolganger.
Ben benieuwd hoe ze daadwerkelijk spelen! :F
Afbeelding
>> TIJDELIJK NIET BESCHIKBAAR! Bij vragen en/of mod-zaken: zie 'TEAMLEDEN' << >> PAPER 365 - Een 365 dagen project <<

ZoraisKoekoek
De Nachtbraker
Badges: 3
:
2 Jaar Lid 1 Jaar Lid
Hier vanaf het begin

13 Jan 2017, 15:54

Ik vind het heel erg leuk dat er nu peuters zijn. Ze zien er heel schattig uit. Ik heb de update al uitgevoerd, maar nog niet gespeeld.
Al denk ik niet dat ik vaak met peuters in contact zal komen, speel eigenlijk nooit met kinderen. Heb er geen geduld voor xD

Town of Plumbobs
TOP Admin
Auteur

13 Jan 2017, 16:06

Afbeelding

Het is niet zomaar een groepje peuters bij elkaar..

Josienelien
Graaien in een bak met Pinda's
Badges: 8
:
2 Jaar Lid "Ik was erbij!"
Meeting 1 Jaar Lid
Kusje erop? TOPper van 2016

13 Jan 2017, 20:07

Yes! En gratis!  :party:
Hoe ik ze nu op het plaatje zie lijken ze perfect! Iets groter dan de peuters uit andere Sims spellen, wat ik wel leuk vind.
Dat plaatje is leuk gedaan! Wat een dotjes  :trots:
Afbeelding
Some days, I amaze myself. Other days I put my keys in the fridge

Town of Plumbobs
TOP Admin
Auteur

Re: Peuters in De Sims 4!

18 Jan 2017, 19:23

Van concept naar eindproduct:

kijk hoe peuters tot stand kwamen in De Sims 4

Neem een kijkje achter de schermen met het team van ontwikkelaars en zie hoe peuters tot leven werden gewekt.

We weten hoe graag veel van onze meest gepassioneerde Simmers peuters in De Sims 4 wilden zien en we zijn dan ook reuze trots dat ze nu in de nieuwste gratis content-update van de game zitten.

Neem een kijkje achter de schermen met Jeff Weir (JW), Art Director; Sarah Holding (SH), Associate Producer; Joel Eckert (JE), Game Designer en Brian Schubert (BS), Senior Animator om te kijken hoe het team van ontwikkelaars de peuters tot leven hebben gewekt.

Wat was het meest uitdagende onderdeel van je werk met peuters?
JW: "Peuters hebben dat schattige babyvet, die bolle wangetjes, knijpneusjes en onschuldige oogjes. Het was een uitdaging om de look van kinderen terug te zetten naar een jongere leeftijd, maar die nog steeds trouw was aan de vormgeving van De Sims 4."

Afbeelding

SH: "De grootte is altijd het meest uitdagende onderdeel van elk ontwerp geweest, maar het is nog lastiger voor peuters. We wisten dat we meerdere vaardigheden en ook de ontwikkeling van die vaardigheden wilden ondersteunen. We moesten ervoor zorgen dat we voldoende content voor elke vaardigheid hadden en dat elke vaardigheid uniek aanvoelde."

Afbeelding

BS: "We moesten veel van de centrale systemen van onze game engine bijwerken en verbeteren. Dit vormde tal van uitdagingen voor het hele team. We hebben dit opgelost door bij de prototypeontwikkeling en uitvoering ons voornamelijk te concentreren op dingen waarvoor een nieuwe techniek aan de engine moest worden toegevoegd. Zoals hoe een peuter door een volwassen Sim wordt opgepakt en door de wereld wordt gedragen."

Afbeelding

Vertel ons eens over het proces van het ontwerpen van een peuter, hoe lang duurt dat? Hoe verbetert de animatie zich tijdens het herhalende proces?
BS: "Ik was de Animation Lead en heb de animatiestijl voor peuters bedacht. We beginnen als eerste met het vaststellen van het doel van een interactie. Vervolgens plannen we welke acteerstemmen de boodschap van de gameplay het beste communiceren door te refereren aan peuters of volwassen animators die spelen dat ze peuters zijn. En dan beginnen we met de animatie!"

Afbeelding

"We blokkeren eerst de animatie en verfijnen het proces vervolgens via een speciale 'oppoetsspiegel'. Zodra de animatie van Maya is afgerond, installeren en testen we onze animatiesequenties om ervoor te zorgen dat alle technische aspecten van een animatie in de game engine werken zoals verwacht."

Afbeelding

Hoe heeft het team van ontwikkelaars research gebruikt om vroegere versies van peuters uit te bouwen? 
SH: "We hebben de lengte en omvang van peuters uit De Sims 2 en De Sims 3 vergeleken met hun respectievelijke volwassen versies om een goede weergave te krijgen van wat we in het verleden hebben gemaakt. Toen hebben we die peuters meegenomen en vergeleken met Sims uit De Sims 4."

Afbeelding

"De vormgeving van De Sims 4 is anders dan die van voorgaande games dus hebben we onze peuters aangepast om te passen bij de huidige vormgeving. We hebben ze vervolgens een beetje vergroot omdat we een oudere peuter wilden maken dan we voorheen hadden gemaakt."

Afbeelding

Hoe zijn de gesprekken over het toevoegen van peuters voor jou begonnen?
BS: "Het is begonnen met de ontwerp- en productieteams om nieuwe interacties en vaardigheden voor peuters toe te voegen die ze als nieuw en uniek neer zouden zetten vergeleken met eerdere versies van peuters. Bij het animatieteam zijn we begonnen met het opstellen van een stijlgids voor peuters die ze zou helpen om zich te onderscheiden van andere Sims."

Hoeveel werk is er gedaan met de community om te zorgen dat het team aan de verwachtingen voldoet?
JE: "Het team heeft zich echt ingezet om eerdere draadjes in de forums van De Sims 4 terug te lezen en te zoeken naar spelers die goede feedback hebben geplaatst over dingen die ze graag in De Sims 4 zouden zien. We hebben ons voornamelijk op familiespelers gericht, maar we probeerden ook naar feedback van andere spelers te luisteren die een meer uitdagende De Sims 4-beleving wilden. We vroegen ons af hoe onze peuters aan beide behoeften konden voldoen zodat spelers die niets met peuters te maken wilden hebben, niet werden gedwongen om ermee te spelen."

Afbeelding

Vertel ons iets over repetitie. Hoe versterkt dat de ingame content?
BS: "Een voorbeeld van waar we ons op het repeterende proces concentreerden, was via voortbeweging als ze door de wereld lopen. Iets dat we wilden laten zien met deze nieuwe versie van peuters, was hoe hun motorische vaardigheden zich ontwikkelen als ze ouder worden. We deden dit door twee aparte loopstijlen te ontwikkelen. Aan het begin zien ze eruit alsof ze net hebben leren lopen en hun bewegingen nog niet onder controle hebben, uit balans zijn en bijna omvallen als ze lopen."
Afbeelding

"Later als ze ouder worden en hun bewegingsvaardigheid verbeteren, krijgen ze meer controle en lopen ze rond als een ouder kind. Dit heeft de game content helpen versterken door spelers een nieuwe 'bewegingsvaardigheid' te geven om te ontwikkelen en ontdekken."
Afbeelding

Hoe heeft het team ervoor gezorgd dat peuters eruit zien alsof ze thuishoren in De Sims 4?
JE: "We vonden het belangrijk om al vroeg een prototype te hebben dat we makkelijk uit elkaar konden halen en op verschillende manieren weer in elkaar konden zetten om ons maximale flexibiliteit te geven. Rond de vijfde ontwikkelingsdag hadden we een heel simpele peuter hadden gemaakt met de basis inzichtvaardigheden. We hadden een constante repetitiecyclus om ervoor te zorgen dat we iets maakten dat echt thuishoorde in De Sims 4.

We maakten een lijst van ontwerpzuilen die we gebruikten om ons te concentreren op de juiste inspanningen. Deze vier zuilen gaven vorm aan onze gedachten en ontwerpen. Het was essentieel dat we altijd iets deden dat bij minimaal één of meer van deze zuilen pasten."

• Verzorging
  • Groei
  • Snoezig
  • Chaos

Afbeelding

Hoe heeft het team eerdere versies van peuters verbeterd? Wat waren de mijlpalen waar het team van ontwikkelaars het meest enthousiast over waren?
JE: "Het team keek erg uit naar de alphafase om de kans te krijgen om een redelijk afgewerkte game te spelen om echt een gevoel te krijgen voor wat we hadden gemaakt en wat nog kon worden verbeterd."

Afbeelding

Wat zijn de grotere functies die het team van ontwikkelaars voor de peuters wilden toevoegen?
JE: "We wilden wat kenmerkende voorwerpen en momenten leveren en twee daarvan zijn het Peuterbed en de Kinderstoel. Dit zijn twee bewegingsgerelateerde voorwerpen die dagelijks door echte peuters worden gebruikt, dus we wilden echt alle snoezige en chaotische momenten vastleggen die deze voorwerpen helpen verrichten of oplossen."

Afbeelding

"Het is heel lief om een ouder een peuter een verhaaltje voor het slapengaan te zien voorlezen, maar het kan er later een stuk chaotischer aan toegaan als diezelfde peuter 's ochtends wakker wordt en huilt en driftbuien heeft."

Afbeelding

Wat was het lastigste onderdeel van de animatie voor peuters?
BS: "Het vaststellen van een specifieke animatiestijl voor peuters. Ze moesten eigenschappen hebben die aansloten op die van andere Sims, maar toch ook onderscheidend waren. Peuters zijn veel kleiner in vergelijking tot andere Sims en moeten opvallen. Een voorbeeld hiervan is hoe groot hun arm- en lichaamsgebaren zijn wanneer ze praten of een voorwerp oppakken."

Afbeelding

Wat is het leukste van het werken aan peuters voor De Sims 4?
BS: "Het verzorgen van een bepaald gedeelte van De Sims 4 dat onze fans gemist hebben en al sinds de release van de basisgame naar verlangd hebben. Niet alleen de content, maar ook het maken van een nieuwe versie van peuters die een verbetering is van eerdere versies van De Sims die onze fans zeker zullen verrassen."

Bron: EA.com

Matcha
Hoofd Moderator
Badges: 14
:
De Auteur 2 Jaar Lid
De 365 De Plumbob
De Fotograaf De Gulle Gever

18 Jan 2017, 20:29

Leuk om te lezen! ^^
"Het team heeft zich echt ingezet om eerdere draadjes in de forums van De Sims 4 terug te lezen

Al is hij weer errrrug letterlijk vertaald :LOL:
Afbeelding
Lees Horizon | Matcha's Bouwsels | Matcha's Expo |

Tatsje
Een Bakje Yoghurt
:
2 Jaar Lid 1 Jaar Lid
Hier vanaf het begin

19 Jan 2017, 17:43

nou ik vind het echt geweldig dat ze terug zijn in de sims, heb die fase gewoon echt gemist, van het in sims1 al niets dat ze van baby ineens kind werden.
dat was  in 2 en 3 veel beter, en al die gave interacties, ik ben echt super blij en tis weer leuk spelen hoor

Carpediiem20
De Tragische Clown
:
2 Jaar Lid 1 Jaar Lid
Hier vanaf het begin

23 Jan 2017, 11:13

Gisteren voor het eerst gespeeld met de peuters en ik moet je zeggen het viel me vies tegen :P
Wel heel leuk dat ze er in zitten maar ze krijgen driftbuien en die van mij dan erg veel dus dat was soms lastig haha, me eigen sims kwam gewoon niet meer toe aan der eigen rust :P
Heb 2 kleintjes lopen en een kind en een baby op komst ;o

Kympulse
Admin
Badges: 23
:
Meeting Manager De Verzamelaar
De Simmaking Expert 2 Jaar Lid
De Magnifieke Simmaker De Fanatieke Filmer

23 Jan 2017, 16:28

Haha.. Je vind het al pittig en dan komt er nog een kleintje aan :LOL: goede timing!

Ik moet zeggen dat ik het geweldig realistisch in elkaar vind zitten. Peuters die constant aandacht willen of vermaakt moeten worden of driftbuien krijgen. En dan heeft die weer honger, en dan moet die weer een schone luier... Heel herkenbaar :zweet:
Tijdelijk niet bereikbaar voor teamlidzaken. Hulp nodig? Vraag het mijn medeteamleden.

Josienelien
Graaien in een bak met Pinda's
Badges: 8
:
2 Jaar Lid "Ik was erbij!"
Meeting 1 Jaar Lid
Kusje erop? TOPper van 2016

11 Feb 2017, 22:17

Erg leuk om te lezen!
Heb vandaag voor het eerst in maanden weer eens lang gespeeld, ik kreeg er zelfs een origin onderscheiding van "5 uur achter elkaar gespeeld!".
Maar ik heb eens goed met de peuters gespeeld en ik vind ze errug goed. :trots:
Mijn simmoeder ging er bijna aan tenonder en haar echtgenoot heb ik weggestuurd om beter voor de peuters te kunnen zorgen :LOL:
Ben daarom ook blij dat Sims 4 peuters erg zelfstandig zijn, dat helpt!
Vind het echt een toevoeging :)
Afbeelding
Some days, I amaze myself. Other days I put my keys in the fridge