Town of Plumbobs
TOP Admin
Auteur

Gamescom Sims Panel, door July Vee

19 Aug 2016, 20:49

Gamescom 2016 Sims Panel

Tijdens deze editie van Gamescom zouden er geen aankondigingen gedaan worden en was De Sims 4 ook niet aanwezig op de gamevloer. Daarom besloot EA om een gesloten panel te organiseren waarbij simmers over de hele wereld op uitnodiging naar toe konden komen. Een van deze simmers is July Vee (@julyveegaming) en zij heeft daar een informatieve Engelstalige blogpost over geschreven op haar site.

Met toestemming van haar hier de Nederlandse vertaling over het panel gedeelte uit de post:

SIMS PANEL
Over openheid en ontwikkelingen
Nadat we gesetteld waren in een kleine bioscoopruimte - ik zou zeggen dat er ongeveer 25 van ons waren - begon een van de EA community managers met zijn presentatie (ja, ik geef het toe, ik ben zijn naam vergeten. Maar blijkbaar is hij erg belangrijk).

Zijn speech begon veelbelovend - hij sprak over hoe EA dichter samen wil werken met content creators en fans, zoals ons. De visie van de community is om fans en beïnvloeders meer zeggenschap te geven door het aanbieden van meerdere manieren om feedback te geven, zoals enquêtes, creator camps en meer. Hij zei dat EA content creators wilt aanmoedigen en samenwerkingen wil aangaan met fans en beïnvloeders.

"Eerlijkheid duurt het langst."

Op dit punt maakte hij een bruggetje naar een ander onderwerp: openbaring. In mijn ogen, kan dit gedeelte van zijn speech worden samengevat in één zin: Wanneer je iets ontvangt van EA moet je dit kenbaar maken aan je fans/kijkers/lezers aan het begin van jouw content. Ik kan niet geloven dat hij dit heeft uitgerekt over 15 minuten van zijn speech.

Er was nog een opmerkelijk punt. Hij sprak over EA's programma genaamd Ronku, wat zich bezig houdt met sponsering - en ook samenwerkt met beroemdheden om producten te steunen. Hij zei dat dit er nog niet is voor De sims, maar dat het misschien iets is voor de toekomst. Zo, dan weet je dat.

"Wij houden van constructieve feedback."

Daarna kwam SimGuruDrake. Haar speech was gefocust op de communitykant van De Sims. Let op, dit ging niet over hoe en wanneer het Simsteam informatie deelt over nieuwe packs (dat komt later) maar over features op officiële sims kanalen and community evenementen.

Ik heb niet veel genoteerd bij deze presentatie - veel van het standaard "we omarmen jullie creativiteit" dingen. Een grappig weetje dat ze deelde: Het simsteam heeft een E-Mail genaamd "Sims 4 spam" die ze gebruiken om geweldige bouwkunsten en posts van de community te delen.

Het interessantere gedeelte was de vragensessie erna. Ik heb een samenvatting gemaakt van een aantal interessante vragen en SimGuruDrake haar antwoorden voor jullie:

• Veel features op de officiële simskanalen gaan over YouTubers - Hoe zit het met sims verhalen blogs?
    Dat is zeker Drake's plan voor in de toekomst. Ze heeft een lange lijst met blogs die ze graag zouden willen delen. Soms kunnen deze alleen niet gedeeld worden vanwege diverse redenen, bijvoorbeeld als een blog content deelt die niet geschikt is voor jonge lezers of wanneer het meer een persoonlijk levensverhaal blog is. Maar het is zeker op haar radar!
  • Is het mogelijk om met SimGurus te chatten op onze eigen livestreams?
    Ja, dat staat namelijk al op de planning. Je kan altijd naar het team uitreiken om intverviews aan te vragen of te chatten met kleinere Guru's. Ze zouden het geweldig vinden om ontwikkelaars meer te belichten, ook degene die normaal gesproken niet op de eerste rij zitten.
  • Hoe zit het met het promoten van custom content op officiële simskanalen?
    (Na deze vraag moest Drake even nadenken voor en wist niet echt wat ze moest zeggen.)
    Ze legde daarna uit dat custom content een beetje een legaal grijs gebied is en dat ze dit niet kunnen delen op de officiële kanalen omdat het mensen een verkeerd idee kan geven. Bijvoorbeeld, mensen zouden denken dat het de schuld van EA is als de CC hun spel stuk maakt of dat EA het zal maken als de CC niet meer werkt. Maar, ze zei dat ze ervan houdt om naar CC te kijken en ze het enorm creatief vind. Wanneer ik aanmerkte dat er Sims gedeeld waren op de Duitse Sims Facebookpagina die overduidelijk CC hadden, deelden zij en de belangrijke meneer een blik van "Waar heeft ze het over". Ik heb het gevoel dat iemand in de problemen gaat komen.
  • Kunnen jullie een soort video tour maken van het kantoor op Maxis?
    Drake zei dat dit een heel knap idee is. Ze is alleen niet zeker of ze er een YouTube video van zouden maken. Ze deelde mee dat veel SimGuru's al foto's van het kantoor hebben gedeeld op Snapchat en Instragram en dat ze dit misschien zullen uitbreiden.

Hoe we het spel maken - door Rachel Franklin en Lyndsay Pearson feat. tuinkabouters.
Daarna kwam het interessante gedeelte van de panel: Inzichten in de processen over de ontwikkeling van het spel en de communicatie strategie. Nu is dit waar ik het meest geleerd heb, vooral over hoe moeilijk het is om te beslissen wat voor pakket te maken en welke informatie te delen. De community heeft vaak kritiek over de manier waarop informatie van pakketten bekend wordt gemaakt en ik moet toegeven - ik was een van hen. Maar het panel heeft mij veel inzicht gegeven dat mij de mogelijkheid gaf om een meer objectieve mening te hebben over dingen. Ik bedankt Rachel en Lyndsay voor dit en ik denk dat als de hele community aanwezig was geweest, er veel minder haat richting het team zou zijn in de toekomst. De presentatie was leuk - vooral omdat de "gekke tuinkabouters" foto's overal in waren betrokken. Ik heb geen foto genomen maar er was een hele interessante variatie van "De Creaties van Adam" featuring Bob Pancakes en kavels (kavels!) van tuinkabouters (Ik laat het even hierbij voor jou om te visualiseren). Nu dat ik erover nadenk, misschien was het ook niet wijs om er een foto ervan in deze post te doen. Maar we hadden er allemaal veel lol mee.

De presentatie begon met de visie dat het team voor het spel heeft. Nu was dit niet een concreet iets zoals pakketnamen (had je dat echt verwacht?) maar toch interessant. Dus, de visie van het team is gebaseerd op 4 pilaren:

• Leven inspireert ons
    Dingen relativerend houden (niet persé realistisch) door het creëren van features die geïnspireerd zijn op het echte leven, alhoewel soms gesimmuleerd (Ik bedoel eerlijk waar, hoe anders verklaar je koeplanten).
  • Creatieve middelen
    Het mogelijk maken voor simmers om het spel hun eigen te maken en hun creativiteit gebruiken om geweldige dingen te maken. Voor zover ik het begreep, is dit inclusief het niet maken van content en middelen om de creativiteit te limiteren.
  • Entertainment en plezier
    Alhoewel geïnspireerd op het echt leven, is De Sims bedoeld om te entertainen en het hebben van leuke features die soms verfrissend onconventioneel.
  • Vriendelijk en inclusief
    De community is een groot deel van het succes van De Sims en het team wil ervoor zorgen dat iedereen het gevoel heeft een deel van De Sims te kunnen zijn en hun eigen dingen te maken (denk aan de geslachtsverandering update).

"Gamepacks gaan diep, terwijl uitbreidingspakket breed zijn"

Rachel en Lyndsay deelden een uitleg over hoe zij accessoirespakket, gamepacks en uitbreidingspakketten zien.

• Accessoirespakketten
    Een specifieke set en gameplay objecten, gecreëerd met een specifieke situatie in gedachten.
  • Gamepacks
    Denk er aan als een verhaallijn, het is nog steeds specifiek, maar er zijn meer objecten en het gaat allemaal om het vertellen van een verhaal in jouw spelstijl. Gamepacks kunnen ook best diep zijn.
  • Uitbreidingspakketen
    Deze zijn meer als meerdere verhaallijnen, breed verspreid maar niet noodzakelijk diep. Alsnog, alle speelstijlen zijn gedekt.

Ik vond dit een interessante uitleg. Voor dit panel, dacht ik "uitbreidingspakketten moeten gewoon meer spullen hebben." Als je je realiseert dat uitbreidingspakketten niet meteen meer gedetailleerd zijn dan gamepacks, maar dat ze gewoon meer mogelijkheden bieden, denk je er anders over.

Wat komt er hierna?
Dit is een vraag die simmers zichzelf dagelijks afvragen: welk pakket komt er hierna uit? Rachel en Lyndsay legde een beetje over dat proces uit - en waarom ze niet gewoon alles in een keer aankondigen.

Ten eerste, lieten ze een aantal factoren zien die gebruikt worden om te bepalen welke pakket er ontwikkeld moet worden.

• Sims geschiedenis - Wat zat er in de voorgaande edities.
  • Behoefte van spel en speler - Feedback van spelers en ontwikkelaars.
  • In-game technologie - Welke mechanica kunnen we erin bouwen?
  • Nieuwe ideeën - Neem risico's, maak iets innovatiefs.
  • Seizoensinvloeden - Voelt het aan als een zomer of winter pakket?

Ze lieten ook zien dat ze soms wel aan vijf of zes pakketten in dezelfde periode werken terwijl er twee of drie meer op de planning staan. En terwijl de meeste ontwikkelaars werken aan uitbreidingspakketten, lijkt het team van de accessoirespakketten het meest productief. Er is ook een team genaamd "Updates & Fixes" wat nieuw is voor De Sims 4 en zich alleen bezig houdt met de gratis content updates en patches.

Waarom niet alles aankondigen?
Natuurlijk willen wij als simmers alle informatie in een keer - wanneer gaan we eindelijk peuters, seizoenen en huisdieren krijgen, toch? Maar na dit panel, heb ik mij gerealiseerd dat het niet zo simpel is. Vooral met het team die dingen interessant willen houden met nieuwe ideeën dan de reguliere verwachtingen. Maar met betrekking tot de aankondigingen zijn er een aantal aandachtspunten waarom ze geen pakket aankondigen op het moment dat deze in de planning komt.

• Het gaat misschien niet lukken
    Als het team zich realiseert dat ze belangrijke dingen in het pakket moeten veranderen vanwege technische redenen of andere dingen in het pakket moeten stoppen ter vervanging, fans misschien teleurgesteld raken. Verklaringen intrekken is nooit goed. Dus hebben ze besloten dat ze een pakket laten zien wanneer en geen aanzienlijke veranderingen gemaakt moeten worden en dat dingen werken zoals ze dat moeten.
  • De mogelijkheid om dingen te laten zien
    Als een pakket aangekondigd zou worden vanaf het moment dat deze op de planning komt, is er niks om te laten zien - geen animaties, voorwerpen, kunst. Zo lang dit het geval is, zijn het alleen maar woorden. Het team besluit dus om iets aan te kondigen op het moment dat ze iets aan ons kunnen laten zien. Ook hebben ze gezegd dat ze fans niet te lang willen laten wachten vanaf het moment dat het pakket wordt aangekondigd tot de releasedag.
  • Bijhouden
    Als het team iedere stap in de ontwikkeling zou communiceren naar de fans, zou je hoofd op hol slaan. Er zijn zoveel projecten die tegelijkertijd lopen dat het lastig is om dit bij te houden. Het beleid is dus kwaliteit over kwantiteit.
  • De perfecte timing
    Dit betekend dat een tropisch eiland pakket liever wordt aangekondigd en gereleaset in de zomer dan in de winter (ook al zei Rachel dat het bijna niet voorkomt dat pakketten die klaar zijn uitgesteld worden vanwege deze reden). En het heeft ook te maken met de feature plaatsen op origin - EA heeft ook andere spellen en ze willen zeker weten dat het een goed moment is om over De Sims te praten. Een nieuwe uitbreidingspakketten uitbrengen wanneer er net een nieuwe Battlefield game uitgekomen is, is dus niet echt een goed idee.

Dus ik denk dat je hoofd nu wel rond tolt van alle informatie. Er is een laatste interessant ding wat ik graag wil delen, namelijk over balans. Het maken van pakketten voor De Sims gaat over balanceren van vele aspecten en het is moeilijk om de juiste plek te raken:

• Geloofwaardig en fantastisch
  • Sandbox en gestructureerd
  • Stabiel en snel laadbaar
  • Humor en respectvol
  • Rijkelijk en betaalbaar
  • Innovatief en verwachtend

Dit heeft mij veel van de worsteling waar het sims team doorheen gaat bij het ontwikkelen van ons favoriete spel. Maar zij stoppen hun hart erin en proberen hun uiterste best te doen!

Bron: Met dank aan https://julyvee94.wordpress.com/.

Wil je de originele Engelstalige blog post lezen? Klik dan hier // Do you want to read the Original English Blog Post? Click here

ThePaperSim
Grafisch Moderator
Badges: 12
:
De 365 De Fotograaf
De Wandelende Encyclopedie 2 Jaar Lid
1 Jaar Lid I Brought a Friend

Re: Gamescom Sims Panel, door July Vee

20 Aug 2016, 16:32

Dit was even een boekwerk om te lezen, maar het was het waard.
Het heeft me inderdaad véél meer inzicht gegeven in hoe het team te werk gaat en waarom ze keuzes maken. :trots:

Wat ze zei over dat ze wilde dat de hele community er bij kon zijn, snap ik ook precies.
Sommige fans voelen zich 'entitled' tot dingen, en ik kan me er soms zo aan ergeren.
Dan reageren ze als peuters die aangeleerd zijn dat wanneer je jankt je een snoepje krijgt. :schaam:

Heel goede blog, en heel goed dat het team hierover gesproken heeft. Zij verdienen ook wel een pluim (of vier)!
Afbeelding
>> TIJDELIJK NIET BESCHIKBAAR! Bij vragen en/of mod-zaken: zie 'TEAMLEDEN' << >> PAPER 365 - Een 365 dagen project <<

Kympulse
Admin
Badges: 23
:
Meeting Manager De Verzamelaar
De Simmaking Expert 2 Jaar Lid
De Magnifieke Simmaker De Fanatieke Filmer

Re: Gamescom Sims Panel, door July Vee

28 Aug 2016, 11:37

Jup. Hoewel ik vind dat er wel wat meer pit mag in het ontwikkelen van uitbreidingspakketten, is het zeker een eye-opener.

Goed om te beseffen dat het niet alleen maar, oh leuk idee - maken - klaar is, maar wat er allemaal bij komt kijken.
En ik snap hartstikke goed dat als je een concept hebt en nog niet goed genoeg is.. je dit nog niet online gaat promoten.
Maar dit pas doet als je zeker weet dat het in het spel komt omdat het werkt en niet meer aangepast gaat worden en dergelijke..

Vooral over het onderwerp peuters... waar veel simmers zelf online in drammerige peuters door zijn veranderend,
denk ik dat het team ontzettend te maken heeft met het puntje "Het gaat misschien niet lukken" uit het artikel.
Het is niet niks om een nieuwe levensfase te maken, het basisspel open te breken en er iets nieuws tussen te proppen.