Town of Plumbobs
TOP Admin
Auteur

Gameplay Challenge: Simpel leventje leven

25 Mar 2016, 15:51

Is je sim het zat om een van 9 tot 17 slaaf te zijn? Wil je sim een vrije geest zijn, maar toch betaald krijgen? Overweeg dan het nemen van ontslag om te leven volgens jouw eigen voorwaarden! Laat je sim wonen in een knus huisje, vermijd jezelf van technologie en wees je eigen baas.

Ben je er klaar voor? Challenge jezelf om je Sim te laten bloeien, blij en gelukkig te houden met een werkloos bestaan en zo min mogelijk gebruik van technologie als mogelijk. Dat betekent dus geen computers, geen televisie en geen baan. Hoe vindingrijk ben jij? Hier zijn wat tips om te leven van het land!

Verzamel zoveel je kan uit je omgeving
Het opgraven van stenen kunnen je kristallen, metalen en andere schatten bezorgen die je kunt doorverkopen. Het vissen kan je mest bieden voor je eigen tuin, vis om te verkopen en zo af en toe een voodoopop die je sim wel 950 simoleons kan opleveren. Alles wat je van de planten kunt oogsten kun je verkopen of laten groeien om te inkomsten te vergroten. Zelfs de boomstammen kunnen wat opleveren als je sims dapper genoeg zijn om te graaien naar kikkers. Een dagelijkse wandeling door je buurt kan je sim al snel een aantal honderden simeoleons opleveren.

Afbeelding

Locatie, locatie, locatie
Elke buurt heeft voorzieningen, maar je sim zal veel tijd nodig hebben om ze te verzamelen als ze verspreid over je stad zijn. Koopjesboog is daarom de ideale locatie. Er is een volkstuin in de buurt, verschillende plekken waar je sim kan graven en plekken om te gaan vissen. Allemaal binnen loopafstand van je kavel.

Zelfvoorzienend leven is niet voor iedereen geschikt
Sims met materialistische of ambitieuze eigenschappen zullen deze levensstijl niet op prijs stellen. Als je de frustraties van je sim zo laag mogelijk wilt houden, kies dan voor een sim met wensen en eigenschappen die voordelen kunnen opdoen bij deze simpele levensstijl, in plaats van ze te hinderen. Tuinieren, vissen, schilderen en het maken van muziek zijn vaardigheden waarmee je geld kan verdienen zonder het hebben van een baan of een computer. Dus kies bijvoorbeeld eigenschappen die zich focussen op deze vaardigheden.

Less is more
De rekeningen die je sim krijgt zijn gebaseerd op de kosten van je kavel en de inboedel van je sim. Om de inboedel (voorwerpen in je sims huis) zo klein mogelijk te houden zal ervoor zorgen dat je rekening ook lager uitvalt dan wanneer je het huis volstopt met spullen. Hoe meer je hebt, hoe hoger de rekening.

Bron: The Sims Mag

Matcha
Hoofd Moderator
Badges: 14
:
De Auteur 2 Jaar Lid
De 365 De Plumbob
De Fotograaf De Gulle Gever

Re: Simpel leventje leven

26 Mar 2016, 12:51

Geweldig! Ik probeer nu zonder cheats te spelen, maar het gaat na een tijdje vervelen omdat mijn sim bijna alleen maar aan het werk is en je niet aan leuke dingen doen toe komt. Ik ga dit absoluut proberen, is ook mooi te combineren met de paaschallenge!  ^^
Afbeelding
Lees Horizon | Matcha's Bouwsels | Matcha's Expo |

Kympulse
Admin
Badges: 22
:
De Verzamelaar De Simmaking Expert
2 Jaar Lid De Magnifieke Simmaker
De Fanatieke Filmer Coole Creator

02 Mei 2016, 21:49

Het lijkt mij ook een leuke challenge om eens te proberen ja! :D

Myrthe
De Schaduwagent
Badges: 7
:
Kusje erop? 2 Jaar Lid
1 Jaar Lid TOPper van 2016
De Bonsai De Wandelende Encyclopedie

02 Mei 2016, 22:50

Jaa, je hebt volgens mij ook de survival challenge, waarin je 50.000$ moet halen met alleen maar verzamelen, vissen, oogsten etc. Zonder een huis te bouwen.

Ik zelf vind het verzamelen ook leuk om te doen, vooral omdat ik die verzamelingen zo leuk vind om compleet te maken haha.
In mijn huidige gezinnetje is de man gewoon aan het werk, en laat ik de vrouw verzamelen. C:
(Ze heeft wel ooit een baan gehad trouwens, en nu maak ik gewoon haar vrije dagen op zodat er hoe dan ook geld binnenkomt zonder dat ze werkt *evil laugh*)

Marii
Luie Lama
Badges: 6
:
2 Jaar Lid I Brought a Friend
1 Jaar Lid Coole Creator
TOPper van 2016 Hier vanaf het begin

17 Jul 2016, 10:47

Super leuk deze challange :) volgens mij heb ik hem al uitgespeeld! :)

Ik ga binnenkort met de legacy challange voor mijn youtube kanaal beginnen.
Afbeelding

ZoraisKoekoek
De Nachtbraker
Badges: 3
:
2 Jaar Lid 1 Jaar Lid
Hier vanaf het begin

19 Aug 2016, 22:34

Zoiets heb ik ook een keer gedaan, of een paar keer eigenlijk.
Het is tof, maar na een tijdje was ik er eigenlijk wel klaar mee. 

Hierbij mis ik wel de huisdieren. Hoe tof is als je Sim die dit doet, een hond heeft die zijn trouwe rakker is en altijd mee gaat graven!

Matcha
Hoofd Moderator
Badges: 14
:
De Auteur 2 Jaar Lid
De 365 De Plumbob
De Fotograaf De Gulle Gever

19 Aug 2016, 22:38

Jaa, huisdieren zouden aan deze challenge echt een hoop toevoegen inderdaad, aangezien je verder geen 'afleidingen' hebt kun je je echt richten op je huisdier ^^
Als de huisdieren dan ook nog wat geld binnen konden slepen met een huisiderenbaan zoals in de Sims 2.. ;P
Afbeelding
Lees Horizon | Matcha's Bouwsels | Matcha's Expo |

ZoraisKoekoek
De Nachtbraker
Badges: 3
:
2 Jaar Lid 1 Jaar Lid
Hier vanaf het begin

19 Aug 2016, 22:44

NO WAY dat was ik echt compleet vergeten.
Wat hilárisch. De huisdieren die een baantje konden krijgen!

Sentimenteel momentje, ik wil dat weer!!