Town of Plumbobs
TOP Admin
Auteur

Het Sims 4 Feedback Topic

11 Mar 2016, 16:41

De overstap van De Sims 3 naar De Sims 4 is nogal een stap.
Van een volledig spel met veel uitbreidings- en accessoirespakketten terug naar een basisspel.

Inmiddels heeft EA al allerlei uitbreiding-, accessoirespakketten, gamepacks en gratis content via patches uitgebracht.
Maar iedereen heeft wel dingen uit vorige edities die je graag terug wilt zien?

Wat mis jij in De Sims 4?
En heb je ook leuke/positieve feedback over De Sims 4?
Probeer het niet te veel met De Sims 3 te vergelijken, het zijn immers 2 verschillende edities!

Tip: Probeer telkens met nieuwe dingen te komen, in plaats van dat we van 10 verschillende mensen hetzelfde te horen krijgen.
Dat houdt de discussie interessant!

Matcha
Hoofd Moderator
Badges: 14
:
De Auteur 2 Jaar Lid
De 365 De Plumbob
De Fotograaf De Gulle Gever

Re: Het Sims 4 Feedback Topic

10 Apr 2016, 14:18

Ik moest in het begin wel heel erg wennen aan de Sims 4, maar dan met name aan de laadschermen en het (toen voelde dat zo) geringe aantal opties zoals het gebrek aan Creëer een Stijl, terreingereedschap en niet te vergeten: Creëer een Wereld. Creëer een Stijl mis ik nu helemaal niet meer. Het lucht mij eigenlijk wel op dat er geen eindeloze kleuren- en patronenopties zijn en ik heb het gevoel dat er altijd wel een combinatie te vinden is die past. En zo niet, dan is daar makkelijk wat aan te doen door mijn eigen CC te maken!

Ik ben nog steeds niet blij met het feit dat ik niet mijn eigen wereld kan creëren en dat iedere kavel plat moet zijn, maar verder vind ik de Sims 4 qua (cartoony) stijl en de interacties tussen de Sims erg leuk. Ik merk dat ik nu meer bezig ben met daadwerkelijk spelen en minder met creëren, zoals ik dat in de Sims 3 was. Hopelijk wordt er wel snel meer content toegevoegd aan de Sims 4 zodat ik nieuwe dingen kan blijven ontdekken en als er toch een soort van Creëer een Wereld tool komt, ben ik helemaal tevreden!

Wat ik leuk vind aan de Sims 4:
  • CAS!
  • Levendige wereld kavels met veel Sims en interactie
  • Emoties (hoewel ik ze soms wat overdreven vind)
  • Leuke kleding, accessoires, kapsels en voorwerpen
  • De bouwmodus

Wat ik mis:
  • De mogelijkheid om mijn eigen wereld te creëren
  • Terreingereedschap
  • De open wereld
Afbeelding
Lees Horizon | Matcha's Bouwsels | Matcha's Expo |

Kympulse
Admin
Badges: 22
:
De Verzamelaar De Simmaking Expert
2 Jaar Lid De Magnifieke Simmaker
De Fanatieke Filmer Coole Creator

04 Mei 2016, 19:30

De laadschermen storen voor mij niet zo, maar dat komt ook omdat alles nu zo heerlijk snel laad! :D
Ik zou het wel fijn vinden als we open wijken zouden krijgen. Als je nu naar de buren gaat, ga je ook via een laadscherm.
Als ik gewoon met Sims aan het spelen ben, dus niet met mijn sims uit Levenslijn, ga ik hierdoor toch minder snel naar buren enzo toe.
Open wereld hoeft voor mij niet zo nodig, ik ben wel blij dat het spel nu soepel loop op de pc en start het daarom vaker op! :zen:

Daarnaast hoop ik ook wel dat we in de toekomst een GamePack met appartementen kunnen verwachten.
Zo kan je meer huishoudens kwijt in je wereld.
Vooral die wijk in newcrest waar alle kavels naast elkaar staan zou voor mij persoonlijk een leuke appartementwijk kunnen zijn! :$

Edit:

Met de nieuwe huidige sale-actie heb ik meteen een nieuw feedbackpuntje:
Het wordt tijd dat accessoirespakketten in de sale actie komen! Origin / De Sims 4 heeft de laatste tijd vaker een sale dan niet, maar het zijn telkens dezelfde pakketten die deel uitmaken van de actie en daar zitten nooit accessoirespakketten bij! :irri:

Myrthe
De Schaduwagent
Badges: 7
:
Kusje erop? 2 Jaar Lid
1 Jaar Lid TOPper van 2016
De Bonsai De Wandelende Encyclopedie

04 Mei 2016, 23:25

Haha tsja, waarschijnlijk omdat ze maar een tientje zijn. Dat is toch al bijna niks? :p

Kympulse
Admin
Badges: 22
:
De Verzamelaar De Simmaking Expert
2 Jaar Lid De Magnifieke Simmaker
De Fanatieke Filmer Coole Creator

05 Mei 2016, 00:02

Vorig jaar was er een sale, waarbij je zoveel procent korting kreeg zodra je de 50 euro grens had gehaald.
Daar zaten accessoirespakketten ook bij.

Maar elke andere sale is altijd exclusief accessoirespakketten.
Een tientje is niet veel, maar ik vind het persoonlijk iets te veel vergeleken met wat je krijgt.. :money:
En vroeger kocht ik altijd alles meteen, wil nu ook wel eens een keer iets met een leuke korting binnenhalen!   :$

Edit 14 juni

Nu ik De Sims 4 Uit Eten heb, heb ik weer wat feedbackpuntjes.

• Na een aantal uren werken in het restaurant krijg je de melding dat de kwaliteit van werkzaamheden omlaag gaat omdat je werknemers moe zijn door het lange werken zonder pauze. Maar je kan je medewerkers geen pauze geven. Het is restaurant open, en aan het werk, of restaurant sluiten en naar huis.
  • Ik zou het fijn vinden om een 'met pensioen laten gaan' optie komt voor oudere werknemers. Nu is het of wachten totdat ze dood gaan. En negen van de tien keer gebeurd dat op de werkvloer met huilend personeel en gasten tot gevolg. Of ze ontslaan waardoor ze vervolgens heel erg boos op mijn sim worden.

iemand1
De Schaduwagent
Badges: 6
:
2 Jaar Lid 1 Jaar Lid
"Ik was erbij!" Meeting
TOPper van 2016 Hier vanaf het begin

22 Jun 2016, 20:56

Ik vind Sims 4 best een moeilijk spel, ik kan het maanden niet spelen, en dan weer een paar weken wel. Maar elke keer als ik spel nu ik weer nieuwe dingen die ze zouden kunnen toevoegen en ik soms vind ik dat er best ronduit luie keuzes zijn gemaakt :(

Wat ik leuk vind:

-De cartoony stijl!
-CAS
-De nieuwe bouwmodus
-De uitbreidingen vind ik leuker gekozen als bij De Sims 3 (Sweet Treats, uche)
-De voorwerpen en kleding
-Het sociale systeem

Wat ik minder vind:
-De niet-open wereld. Ik heb een beetje het gevoel in een kleine gouden kooi te zitten als ik speel. Vooral omdat de meeste wijken vol scenery zitten en ze zo een beetje word 'gepusht' om in dezelfde stijl te bouwen. 
-CAW en het feit dat die waarschijnlijk niet gaat komen
-Geen terreinbewerkingstools
-De Sims lachen bijna altijd. 
-De humor is veel slechter dan die van voorgaande games :(