Town of Plumbobs
TOP Admin
Auteur

De persoonlijkheidstest

23 Jul 2019, 01:53

Afbeelding

De persoonlijkheidstest - Hoe goed kent De Sims 4 jou?

Sinds vorige week hebben we een nieuwe feature in CAS; de verhaalmodus. Door het beantwoorden van tien vragen bepaald het spel bepaalde elementen van jouw sim. Het gaat om de levensdoel, drie eigenschappen, een carrière, twee vaardigheden en het startbedrag van je sim. Dit is niet aanpasbaar. Het uiterlijk en geslacht van de sim wordt willekeurig gekozen en kun je wel aanpassen.

Start de verhaalmodus en beantwoord de tien vragen als jezelf. Bekijk vervolgens het resultaat en deel het in dit topic. Wat heeft het spel voor jouw geselecteerd en wat vind jij er van? Zitten er dingen bij die heel goed kloppen, deels kloppen of slaat het spel de plank compleet mis?

Kympulse
Admin
Badges: 22
:
De Verzamelaar De Simmaking Expert
2 Jaar Lid De Magnifieke Simmaker
De Fanatieke Filmer Coole Creator

Re: De persoonlijkheidstest

23 Jul 2019, 02:01

Ik heb de test gedaan en ik ben wel redelijk tevreden met wat ik gekregen heb van het spel.

Doel: Uitzonderlijke schilder, met bonuseigenschap dromer
Eigenschappen: Teergevoelig, Creatief, Snob
Carrière: Schilder
Vaardigheden: Schilderen en opvoeden
Startbedrag: Standaard

Ik herken mij totaal niet in de carrière uitzonderlijke schilder. Ik kan wel redelijk tekenen, maar schilderen is niet een van mijn talenten. Al had ik dat wel graag als talent gehad. En dan heb ik het daarnaast ook nog eens gekregen als beroep en een van de twee vaardigheden. :LOL:

De bonuseigenschap dromer past wel heel goed bij mij. Ook vind ik mijzelf wel aardig creatief en snap ik de keuze voor teergevoelig wel. Ik heb een hor voor de balkondeur, een klamboe verknipt en met punaises opgehangen voor het raam en een elektrische vliegenmepper voor elke insect die er alsnog doorheen weet te komen. :LOL: De eigenschap snob snap ik deels wel en deels niet. Ik ben niet iemand die met mijn neus parmantig in de lucht rondloopt en zichzelf en andere snobs helemaal geweldig vind. Maar de eigenschap beschrijving had het ook over slechte kwaliteit en slechte televisieprogramma's. Daar kan ik mij wel in vinden. Saaie televisieprogramma's zapp ik weg. En YouTube video's die constant vastlopen, haperige gameplay, slechte microfoongeluid en watermerken in beeld, ja dan ben ik ook weg. :P Ik vind het wel grappig, want de eigenschap snob zou ik nooit voor mijzelf kiezen, maar een deel van de beschrijving blijkt dan opeens toch te kloppen.

Ik vind het ook grappig en supergoed dat ik de vaardigheid opvoeden heb gekregen. Ik heb een diploma voor onderwijsassistent en werk in de kinderopvang. Goed gedaan Sims! :spring:

En helaas is het standaardbudget ook waar. Ik wou dat het startbedrag wat hoger lag, maar ik ben nu nog een arme student.

Dus over het algemeen is bij mij de test erg goed geslaagd. Alleen dat schilderen.... :opl:

Kimmetje
Altijd Online
Badges: 4
:
De Wisseltrofee 1 Jaar Lid
Middelbare Scholier Vrouw

26 Jul 2019, 13:01

Wat leuk dat het redelijk klopt!
Ik ben nu op vakantie, maar als ik terug ben ga ik het zeker uitproberen, ik ben heel erg benieuwd of het bij mij in de buurt komt!

Myrthe
De Schaduwagent
Badges: 7
:
Kusje erop? 2 Jaar Lid
1 Jaar Lid TOPper van 2016
De Bonsai De Wandelende Encyclopedie

26 Jul 2019, 16:35

Ik heb hem ook gedaan!  :D

Doel: Feestbeest
Eigenschappen: Goed - Muziekliefhebber - Vegetarisch
Carrière: Activiste
Vaardigheden: Zingen - Charisma

Ik vond het echt leuk om de test te maken, en het klopt nog best wel goed ook! Ik studeer Politicologie, dus dat ik een politieke carrière heb gekregen is helemaal top. Ik ben ook wel een beetje een activiste haha, en die twee gaan wel goed samen met 'goed' en 'vegetarisch'.  Of ik echt 'Goed' ben kan ik niet echt zeggen. Maar wel vegetarisch en ook een muziekliefhebber :). Muziekliefhebber zou ik overigens nooit bij mezelf hebben gekozen, want hoewel ik het wel bén voel ik me er niet echt door gedefinieerd.

Ik kan dus alleen echt totaal niet zingen. Maar ik doe het toch, en dat heb ik ook ingevuld dus vandaar dat ik die heb gekregen denk ik haha. En hoewel ik wel van een feestje houd is het zeker niet mijn levensdoel  :LOL: Dat klopt echt niet. Een charismatische vaardigheid is dan wel weer handig voor mijn politieke carrière.. dus daar ben ik af en toe dan wel weer mee bezig.

Kympulse
Admin
Badges: 22
:
De Verzamelaar De Simmaking Expert
2 Jaar Lid De Magnifieke Simmaker
De Fanatieke Filmer Coole Creator

26 Jul 2019, 17:05

Wat leuk om te zien dat op een paar dingen na, ook bij jou alles heel goed klopt :P

ThePaperSim
Grafisch Moderator
Badges: 12
:
De 365 De Fotograaf
De Wandelende Encyclopedie 2 Jaar Lid
1 Jaar Lid I Brought a Friend

26 Jul 2019, 17:05

Nou, jongens, euhm.... Die van mij is bijzonder. :LOL: 

Doel: Renaissance Sim (+ Dromer eigenschap)
Eigenschappen: Snob, Squeamish, Good
Carrière: Het Leger
Vaardigheden: Tuinieren, Handigheid
Startbedrag: Standaard

Ik ga stuk. Het leger? Een snob? HANDIG?!
Het leger is echt 100% niks voor mij. Dat ik een beetje discipline en regelmaat fijn vind betekent niet dat ik wil marcheren terwijl een boze mannen naar me schreeuwen ofzo. :LOL: En een snob? Ik ben zo anti-elitair als maar kan zijn! Hoe dan?! =O 'Squeamish' klopt wel een beetje (maar dan meer de "ieuw, viezigheid!" kant - niet de 'preuts' kant) en als men mij de eigenschap 'Goed' zou geven zou ik heel vereerd zijn. :F Tuinieren vind ik in theorie heel leuk, maar het is niet alsof ik er iets van zou bakken. En de handigheid... normaal gaf ik mezelf altijd juist de onhandig eigenschap, maar misschien dat ik me daar wel tekort mee doe. Misschien heb ik wel potentie voor handigheid - IKEA meubels in elkaar zetten gaat me namelijk erg goed af. :P Qua doel is 'Renaissance Sim' misschien wel een goede. Ik merk dat ik echt heel veel interesse heb in verschillende dingen waar ik vervolgens ook allemaal goed in zou willen zijn. Niet dat ik er iets mee doe, natuurlijk. Dat zou wat zijn. :opl: De dromer eigenschap is ook een goede. Normaal gezien heeft mijn simself die ook altijd, maar dan met het auteurs-doel.

Oké, er klopt misschien een beetje van dit ding. Maar ik kan me in de helft echt niet vinden. :LOL: 
Patrick de Snob-soldaat is zo goed als mijn antithesis. :')
Afbeelding
>> TIJDELIJK NIET BESCHIKBAAR! Bij vragen en/of mod-zaken: zie 'TEAMLEDEN' << >> PAPER 365 - Een 365 dagen project <<

Myrthe
De Schaduwagent
:
Kusje erop? 2 Jaar Lid
1 Jaar Lid TOPper van 2016
De Bonsai De Wandelende Encyclopedie

26 Jul 2019, 17:53

Hahaha het leger  :LOL: Dat 'ieuw, viezigheid' vind ik ook wel een beetje bij Snob passen haha. Maar het lijkt me sowieso niet handig als er een Preutse snob in het leger zit  :LOL:
Je kan hier wel een leuke verhaallijn mee maken tho  :LOL:

fr0zixx
Slapende Piramide
:
Kusje erop? 2 Jaar Lid
TOPper van 2019 De Fotograaf
TOPper van 2018 1 Jaar Lid

27 Jul 2019, 16:30

Afbeelding
ik ben shook, dit klopt echt allemaal zo niet hahaha omg. nou oké, ik wil enorm rijk worden (en heb zakelijk inzicht) daar kan ik mijzelf dan nog wel in vinden. maar carrière schilder?! HAHAHAHA. ik ben 0% creatief. mijn moeder kan wel heel goed schilderen dus die kan me wel wat lesjes geven dan komt er misschien nog wat terecht van mijn carrière lol. vaardigheid dansen? IK HEB 0% RITME IK KAN NIET DANSEN, fun fact mijn moeder heeft me al 1000 keer geprobeerd te leren dansen maar ze heeft de moed opgegeven hahaha. ik vind dansen wel heel leuk tho! en vaardigheid schilderen... nee... en dan startkapitaal standaard, ja beetje jammer ik had wel de big money willen hebben. next, kind van de eilanden. kan wel, ik hou van eilanden i guess haha. vrolijk, dat is om meerdere redenen echt heel grappig dat dat er staat want dat is helaas niet altijd zo EN DAN WEER DIE CREATIEF. IK BEN N I E T CREATIEF!!! hoe komen ze daar op LOL.

Matcha
Hoofd Moderator
Badges: 14
:
De Auteur 2 Jaar Lid
De 365 De Plumbob
De Fotograaf De Gulle Gever

28 Jul 2019, 13:35

Wat leuk om dit van iedereen te lezen en grappig om te zien dat het soms ook heel goed klopt. :P Patrick de snob-soldaat though :LOL: :LOL:

Hier is die van mij en... nou... Nee. :LOL:

Doel: Wereldvriend (+ Gezelligheidsdier eigenschap)
Eigenschappen: Hekel aan kinderen, netjes en creatief
Carrière: Astronaut
Vaardigheden: Inzicht en Handigheid
Startbedrag: Bovengemiddeld

Om maar bij het begin te beginnen: de droom is Wereldvriend (veel vrienden hebben) met daarbij 'gezelligheidsdier'. Nee. Gewoon nee. Ik ben een gigantische introvert en zit het liefste thuis en ik ga helemaal niet graag naar 'gezellige' feestjes of bijeenkomsten. Ik ben ook eigenlijk niet zo goed in het maken van nieuwe vrienden en het onderhouden van bestaande vriendschappen is een uitdaging. :mask: Kwaliteit van mensen boven kwantiteit!

De eigenschappen: Hekel aan kinderen, netjes en creatief. Ik heb niet per se een hekel aan kinderen, maar ik weet gewoon niet wat ik ermee aan moet. :LOL: Ik zou ooit wel kinderen willen, though. Hopelijk gaat het dan vanzelf. :LOL: Ik ben niet heel erg netjes als het gaat om mijn huis schoon houden. :P
Creatief kan ik me wel in vinden, ik doe een hoop DIY-dingen en natuurlijk creatieve dingen met de Sims zoals bouwen en verhalen schrijven. Ik heb ook een hele levendige fantasie.

De carrière.. What the.. Een astronaut? Moi? :LOL: Nee hoor, ik ben gewoon een stoffige ambtenaar. De inzicht-vaardigheid past ook niet helemaal, ik ben absoluut geen bèta-persoon. Handigheid - het moet niet gekker worden. :LOL:
Het startkapitaal, tja. Ik verdien niet slecht maar de huizen hier zijn onbetaalbaar. :argh:
Afbeelding
Lees Horizon | Matcha's Bouwsels | Matcha's Expo |

Nineva
De Oliebol

28 Jul 2019, 15:22

Ook ik heb hem gedaan en ik ben er eigenlijk heel enthousiast over. Ik heb wel een jongvolwassene gebruikt in plaats van een tiener, want bij een tiener kan je geen verhaal gebruiken. :)

Doel: Wereldvriend met bonuseigenschap gezelligheidsdier.
Eigenschappen: Op familie gericht, Zelfverzekerd, Vrolijk
Carrière: Techneut + Bonusvaardigeheid programmeren
Vaardigheden: Charisma & Bloemschikken
Startbedrag: Standaard

Als eerst, Wereldvriend met als bonuseigenschap gezelligheidsdier. Dit klopt en hier ben ik heel erg blij mee. Ik ben extravert en maak makkelijk vrienden. Ik hou er dan ook van om tijd met ze te doorbrengen en om naar feestjes te gaan.

Als eigenschap op familie gericht vind ik heel leuk. Ik ben dol op kinderen en zal er later dan ook maar liefst 4 willen! 

De eigenschap zelfverzekerd klopt ook, ik ben erg zelfverzekerd en trek er niets aan van wat anderen zeggen. 

De eigenschap vrolijk is niet de eerste eigenschap die ik voor mijzelf zou kiezen maar hij klopt wel. Ik ben erg vrolijk als ik bij mensen ben om wie ik geef. Ik kom meestal ook over als een heel vrolijk, luid en zelfverzekerd persoon waardoor ik wel denk dat deze bij mij kan passen.

De carrière klopt daarintegen helemaal niet, techneut? Met programmeren? Ik ben helemaal niet technisch. Ik zou dit echt niet kunnen, ben benieuwd waarom ze dit denken.

Dan de vaardigheid charisma klopt wel. Ik ben iemand die makkelijk kan praten met mensen en ook snel met mensen kan opschieten en vrienden kan maken. Daar hoort charisma wel bij.

Bloemschikken daarintegen heb ik nog nooit geprobeerd en weet ook niet of ik het zal kunnen. Het is niet iets wat ik mijzelf zie doen, maar wie weet.

Standaardkapitaal klopt denk ik wel. Al woon ik gewoon nog thuis en hoef geen rekeningen te betalen omdat ik nog lang geen 18 ben. Dus zoveel verstand van geld heb ik niet. Ik werk wel maar verdien niet perse heel veel. Misschien daarom gewoon standaard. Ik denk dat het wel klopt!
--> She believed she could, so she did <--

XxRockyyxX
Chips en Cola
:
1 Jaar Lid Kusje erop?
TOPper van 2019 Middelbare Scholier
De 21e Eeuw Vrouw

28 Jul 2019, 18:21

Het is grappig om te lezen dat het bij sommige wel klopt en bij de andere totaal niet.
Ik heb zelf ook de test gedaan.

Doel: Whizzkid met de bonuseigenschap snelle leerling
Eigenschappen: Zelfverzekerd, hondenliefhebber en kattenliefhebber
Carrière: Atleet
Vaardighenden: Gamen en opvoeden

Het doel whizzkid past totaal niet bij mij. Ik weet zelf niet veel over computers en ik hoef er ook niet veel over te weten. Als het om gamen gaat past het wel een beetje, want ik weet ondertussen wel bijna alles over de sims. De bonuseigenschap snelle leerling past wel heel goed. Ik leer alles heel snel. Ik kan zo een dag voor de toets beginnen met leren en  nog steeds een 8 halen.

De eigenschap zelfverzekerd past heel goed bij mij. Het maakt me echt totaal niet uit wat andere van mij vinden. 

De eigenschap hondenliefheber past echt perfect bij mij. Ik heb mijn simselfie ook deze eigenschap gegeven. Ik houd echt heel veel van honden en ik zou ook niet zonder een hond om mij heen kunnen. Ik heb zelf een hondje en als ik thuis ben zit ik altijd samen met mijn hond of ben ik met mijn hond aan het spelen.

De eigenschap kattenliefhebber past niet echt bij mij. Ik vind katten wel leuke dieren, maar ik ben echt een hondenmens.

De Carrière atleet past echt niet bij mij. Ik heb geen idee hoe ze er bij komen. Ik doe zelf wel een sport volleybal, maar dat doe ik meer voor de gezelligheid. En het is ook de enige sport die ik leuk vind.

Gamen past wel bij mij. Als ik de kans krijg speel ik het liefst de hele dag door de sims. maar veder speel ik niet echt games.

Opvoeden past niet echt bij mij. Ik ben zelf nu nog maar 13 dus misschien denk ik er in de toekomst anders over.

Over het startkapitaal kan ik ook niet veel zeggen, omdat ik zelf geen rekingen en een huis moet betalen.
Ik probeer zo actief mogelijk te zijn op het forum