Town of Plumbobs
TOP Admin
Auteur

TOP beoordeelt.. Filmavond Accessoires

18 Apr 2016, 16:08

Afbeelding

Filmavond Accessoires

Het vijfde accessoirespakket van De Sims 4.
Tijd om de grote schermen aan te schaffen en je favoriete films te bekijken
onder het genot van eigengemaakte popcorn.

Maar, wat vind jij van dit pakket? Waarom vind je dat? En geef het een rapportcijfer van 1 - 10!

6,8
13,5 punten gegeven door 2 personen. Laatste update 26-02-2018, 16.25 uur, Myrthe.

Chana
De Oliebol
Badges: 5
:
2 Jaar Lid 1 Jaar Lid
Harde Werker De 20e Eeuw
Vrouw

Re: TOP beoordeelt.. Filmavond Accessoires

24 Mei 2017, 19:25

Filmavond Accessoires:
Het  had een leuke uitbreiding kunnen zijn,
Ik vindt het alleen middelmatig uitgevoerd. ik mis het sociale karakter van deze uitbreiding zoals een sociaal evenement ( al kan je daar wel een mod voor vinden)
Fijn van deze uitbreiding zijn de grote schermen en de popcorn maker
 ik geef het een 6,5

Myrthe
De Schaduwagent
Badges: 7
:
Kusje erop? 2 Jaar Lid
1 Jaar Lid TOPper van 2016
De Bonsai De Wandelende Encyclopedie

26 Feb 2018, 15:17

Ik heb nu een tijdje met dit pakket gespeeld en het is echt een beetje.. mweh. Het gaat vrijwel niet om films- en vrijwel volledig om de boho chique kleding- en meubelstijl, wat dat dan ook mag betekenen. Ik zal eerst even beginnen met de film-gerelateerde content te reviewen:

Het is simpel: over het algemeen vind ik dat best leuk. In het pakket zit nieuwe gameplay wat inhoudt dat je Sims nu op tv films kunnen kijken. Er zijn er een stuk of 10 waaruit je kunt kiezen en vervolgens kun je ook kiezen met wie je deze films wil kijken. Ik merk dat ik dit best vaak gebruik voor mijn hele gezinnetje. Het is best grappig, de films duren niet super lang, maar eigenlijk verschilt 'film kijken' natuurlijk niks met 'tv kijken'. Dat maakt het dan weer een beetje onzinnig. 
Bij het pakket zitten twee giga filmschermen, voor binnen en buiten, waardoor je je eigen bioscoop kunt creëren als openbare gelegenheid (of je zet ze in je huis neer, maar ze zijn echt MEGA.), dat is niet iets wat ik ooit doe. Ik denk dus ook niet dat ik die schermen ga gebruiken.
Als tweede stukje gameplay is er de popcorn machine, die je ziet op de twee plaatjes hieronder. Je sims gooien simpelweg wat mais in de machine en je kunt een smaakje uitkiezen om te laten maken. Wanneer je kookvaardigheid verbetert, kun je meer smaken maken. Uiteindelijk zijn er 4 opties (niet echt veel, maar goed, het is popcorn). Ik vind dit best leuk en ik heb er dan ook één in mijn huis staan. Ik heb er alleen twee problemen mee: ten eerste had ik gehoopt dat het echt zo'n old-fashioned popcorn kar zou zijn (dat past ook veel beter bij de rest van dit pakket), in plaats daarvan is het een modern-uitziende machine. Niet zo mooi. Ten tweede kan je de machine niet op een tafeltje zetten, maar alleen op aanrechten waardoor ik nu een keukeneiland in mijn woonkamer heb staan wat ik echt niet tof vind. Maar het eten en maken van popcorn zorgt wel voor leuke animaties en ik vind het een gezellige sfeer, dus de machine is wat mij betreft een pluspunt van dit pakket.

Afbeelding Afbeelding

Tot zo ver alle film-gerelateerde dingen in een pakket over films... en ja, dat is weinig en dat is gek. De rest van het pakket is gevuld met meubels en CAS-items die allemaal boho chic zijn. De CAS items zijn vrij gering. Er zitten wel een aantal leuke kapsels en jurkjes voor de dames bij, maar verder is dat "boho" gewoon niet echt mijn ding waardoor ik ook weinig gebruik zal maken van de spullen. Vooral de kleding voor de mannen vind ik een beetje een grote grap- welke volwassen man loopt er nou in een felroze broek met aztec print? 
De meubels zijn ook allemaal in die stijl. Ik kan daar zelf niets mee. Hoewel het ontwerp van sommigen wel leuk is, kan ik ze alsnog niet gebruiken omdat er vrijwel geen opties zijn voor normale kleuren. Er zijn vrijwel alleen kleurencombinaties die voor mensen met epilepsie verborgen moeten worden. @D@
Om toch een poging te wagen heb ik de slaapkamer van mijn tienermeisje ingericht met zoveel mogelijk spullen uit het pakket. De kast, het gordijn, het bankje, de poef en de posters komen uit Filmavond accessoires en zo vind ik het toch nog wel wat hebben. De filmposters ga ik vaker gebruiken, maar vind ik dan weer niet zo goed passen bij de rest van het pakket? Het is gewoon allemaal een beetje bij elkaar geraapt.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Al met al weet ik het gewoon niet zo goed met dit pakket. Films & boho zijn wat mij betreft twee totaal verschillende onderwerpen die niet bij elkaar hoeven te worden gegooid. De filmgerelateerde acties in het pakket zijn leuk, maar echt minimaal. Wat Chana zegt ben ik het ook mee eens: filmavondjes zouden inderdaad een sociaal evenement zijn wat toegevoegd had kunnen worden, maar dit is niet gebeurd (overigens kun je wel een club maken met film kijken als onderwerp - maar daarvoor heb je 'beleef het samen' weer nodig). Daar laten ze al een eerste steek vallen. De meubels zelf... egh. Ik vind het niks. Ik richt mijn huizen altijd in met rustieke meubels en anders juist hyper modern. Die bohemian lifestyle is niks voor mij. Vind jij dat nou wel leuk, dan kan ik je zeker aanraden dit pakket te halen. De meubels zijn wel écht uniek en iets wat niet in het basisspel zit. 

Al met al geef ik het pakket een 7. Dat klinkt misschien wat positief na deze klaagzang, maar dit pakket moet je niet kopen vanwege de films. Je moet het kopen vanwege de nieuwe meubels en CAS-items, en dat is dan weer volledig gebaseerd op smaak. Ik ben er niet zo van, maar als je dat wel leuk vind dan is dit pakket echt prima.

Kympulse
Admin
Badges: 22
:
De Verzamelaar De Simmaking Expert
2 Jaar Lid De Magnifieke Simmaker
De Fanatieke Filmer Coole Creator

26 Feb 2018, 16:36

Wat een toffe uitgebreide review Myrthe! Het gemiddelde is aangepast!
Myrthe schreef:
Er zijn vrijwel alleen kleurencombinaties die voor mensen met epilepsie verborgen moeten worden. @D@

:LOL: Hahaha.. geweldige opmerking!

IMGBB - Tip: Als je bij insluitcodes voor "Volledige BB code" (zonder link) kiest, komen de afbeeldingen in orginele formaat (tot max. 800 pixels breed) in de post te staan en zijn ze ook niet aanklikbaar!