Mijn broer is tien jaar ouder dan ik en had zijn eigen computerhoek op onze grote zolder, waar ik vaak toekeek hoe hij verschillende games speelde, waaronder De Sims 1. Ik denk dat ik een jaar of 7 was toen. Ik weet nog dat ik een keer zelf een huis wilde bouwen, maar als klein meisje had ik geen idee hoe dat moest, en mijn broer hielp niet echt want hij zat me uit te lachen terwijl ik boos werd omdat ik niet snapte waarom die stomme deur niet tussen de muren kon (niet doorhebbende dat de deur
in de muur moest)

Ik herinner me ook nog dat hij een Sim had gemaakt die Monty Pyhton heette en dat hij continu werd afgewezen als hij zijn vriendin ten huwelijk wilde vragen

Op een gegeven moment zag ik De Sims Huisdieren in de winkel liggen, wat mijn ouders voor me gekocht hebben. Ondanks dat het spel om een of andere reden geen geluid had, vermaakte ik me eer uren mee

Hoewel ik wel een keer gillend van zolder naar beneden ben gerend toen er een spook in mijn Sim's huis rondliep

Mijn broer had overigens De Sims 2 voor ons gekocht toen die eenmaal uitkwam. Ik weet nog dat ik op een herfstachtige middag thuis kwam uit school en het spel me op een tafeltje bij de deur stond op te wachten, met een briefje van mijn broer erop geplakt

Mede door de leuke herinneringen en de nostalgie is De Sims 2 mijn favoriete spel uit de hele Sims franchise