Town of Plumbobs
TOP Admin
Auteur

Hoe heb jij De Sims leren kennen?

02 Feb 2017, 15:53

Afbeelding

Hoe heb jij De Sims leren kennen?

Op 4 februari 2000 werd De Sims uitgebracht in Amerika. België en Nederland volgde een paar dagen later. Dat betekent dat we nu al bijna 17 jaar lang kunnen simsen, maar hoe heb jij het spel ontdekt, welke editie en hoe begon het spelen?

Laat het weten in de reacties!

Kympulse
Admin
Badges: 22
:
De Verzamelaar De Simmaking Expert
2 Jaar Lid De Magnifieke Simmaker
De Fanatieke Filmer Coole Creator

Re: Hoe heb jij De Sims leren kennen?

02 Feb 2017, 16:08

Ikzelf was er vroeg bij, alleen niet al in 2000 want toen hadden we nog geen computer - Ja zo ging dat vroeger - en dat wordt dan een beetje lastig spelen. :LOL:

Maar, in 2002 ging ik naar de brugklas en toen was het belangrijk om een computer thuis te hebben in verband met verslagen. Dus aan het begin van het nieuwe schooljaar stond er een computer in de woonkamer. Toevallig ben ik ook nog eens jarig in het begin van het nieuwe schooljaar en kreeg ik van een familielid een cadeaubon voor de Free Record Shop. Voor het eerst kon ik in die winkel ook naar de game-afdeling lopen en trok De Sims Deluxe Edition mijn aandacht. Uiteindelijk veel uren mee doorgebracht en was toen nog best een brave speler. Ik wist niets van cheatcodes en liet mijn sim hard werken om dat grote huis te kunnen kopen... wat me overigens nooit is gelukt. :irri:

Ik heb het doosje nog steeds ergens liggen. :trots:

Carpediiem20
De Tragische Clown
Badges: 3
:
2 Jaar Lid 1 Jaar Lid
Hier vanaf het begin

02 Feb 2017, 23:53

Wij hadden al vrij snel een computer in huis staan en ik had al toen ik vrij jong was een computer op me kamer maar het begon allemaal toen ik bij me neef boven op ze kamer zat en hij de sims had.. Uren speelde ik boven op zolder en zag je mij niet meer beneden op verjaardagen of als ik daar logeerde.. Tot dat ik dus thuis ook de sims kreeg en ik dus met zoon groot scherm en me computer het hele huis door zeulde.. Als ik ergens heen ging voor een langere tijd  dan ging dat aparaat met toebehoren mee..

Ik speelde tot savonds laat en ook heel sneaky dat mijn moeder het niet door had(me scherm heel snel uit doen als ik iets hoorde en net zo lang wachten tot dat ik niks meer hoorde).. Van cheats wist ik in eerste instantie niks af tot mijn nicht me informeerde en naja toen heb ik het ook niet echt eerlijk meer gespeeld, ik probeer dit nu tegenwoordig wel maar dat lukt me niet echt haha.. Sinds dien ben ik verslaafd aan de sims en heb ik alle delen wel gespeeld.. 

Matcha
Hoofd Moderator
Badges: 14
:
De Auteur 2 Jaar Lid
De 365 De Plumbob
De Fotograaf De Gulle Gever

03 Feb 2017, 14:04

Hmmm, ik heb er in mijn simterview al kort wat over verteld. Mijn broer is ooit op niet al te legale wijze aan de Sims + het Rijke Leven gekomen, ergens in 1999 of zo? Na lang zeuren mocht ik van hem eindelijk één kleine kavel in de buurt om zelf iets op te bouwen. Dat werd al snel een lelijke, grote doos die alleen maar lelijker werd omdat hij me weigerde te vertellen wat een 'delete'- toets was en hoe ik muren kon weghalen. Tot overmaat van ramp werden mijn kinderen uit huis gehaald omdat ze ergens vast zaten en ik dus niet wist hoe ik obstakels moest verwijderen. >;(

Toen ik 10 jaar en zielig was omdat ik een gebroken arm had, kreeg ik The Sims: Party. Mijn broer was tegen die tijd al uitgekeken op De SIms, dus ik eigende mezelf de hele buurt toe en ben fanatiek gaan spelen. Met mijn linkerarm, want mijn dominante arm zat in het gips. Als dat niet fanatiek is! En toen is het wel zo'n beetje begonnen. Ik zat op de middelbare school toen de Sims 2 uitkwam en ben na school samen met drie klasgenootjes naar de Intertoys gegaan om hem te kopen. Ook de Sims 3 en 4 heb ik uitgebreid gespeeld, natuurlijk :F

Carpediiem20 schreef:
Ik speelde tot savonds laat en ook heel sneaky dat mijn moeder het niet door had(me scherm heel snel uit doen als ik iets hoorde en net zo lang wachten tot dat ik niks meer hoorde).. 

Hahahah oh nee, dat herken ik zo erg! Ik deed dat ook altijd :LOL: En ik had zo'n vreselijk raampje in mijn slaapkamerdeur waardoor het licht van het beeldscherm dus goed te zien was, dus ik speelde altijd met het geluid uit om er zeker van te zijn niet betrapt te worden. :mask:
Afbeelding
Lees Horizon | Matcha's Bouwsels | Matcha's Expo |

Carpediiem20
De Tragische Clown
:
2 Jaar Lid 1 Jaar Lid
Hier vanaf het begin

09 Feb 2017, 11:44

Mari schreef:
Carpediiem20 schreef:
Ik speelde tot savonds laat en ook heel sneaky dat mijn moeder het niet door had(me scherm heel snel uit doen als ik iets hoorde en net zo lang wachten tot dat ik niks meer hoorde)..

Hahahah oh nee, dat herken ik zo erg! Ik deed dat ook altijd :LOL: En ik had zo'n vreselijk raampje in mijn slaapkamerdeur waardoor het licht van het beeldscherm dus goed te zien was, dus ik speelde altijd met het geluid uit om er zeker van te zijn niet betrapt te worden. :mask:

-- Hahaha jaa precies dat dus haha, en dan je moeder het maar gek vinden als je zo vermoeid naar school gaat haha :P Waren echt hele leuke tijden :LOL:

MissDiwy
Moderator
Badges: 12
:
2 Jaar Lid De Wandelende Encyclopedie
De Organisator TOPper van 2018
Coole Creator 1 Jaar Lid

21 Jul 2017, 10:55

Ik ben begonnen in 2000 met spelen, ik was er dus al vroeg bij ;) (op 12 jarige leeftijd)
Niet gelijk toen het spel uit kwam maar al een paar maanden erna, een vriendin had het dubbel en kon beide niet meer ruilen dus had ik het kado gehad als laat verjaardags kadootje (ben jarig in maart en had het in april denk ik...)

Omdat we met 3 kinderen waren en toen nog maar 1 computer hadden we computertijd en deze kon je ook extra verdienen,
ik deed er dus alles aan om extra tijd te verdienen zodat ik meer sims kon spelen ;)

Love Simming
Graaien in een bak met Pinda's
Badges: 5
:
2 Jaar Lid 1 Jaar Lid
Vrouw De Bonsai
Hier vanaf het begin

07 Sep 2017, 14:55

Ik ben begonnen in 2015 (dus een laatbloeier haha :F).
Ik zag het ergens en dacht dat lijkt me wel erg leuk, en zo gek al ik ben kocht ik eerst alleen het basis spel maar al vrij snel kocht ik de rest..
En nu geen echte speler maar meer een bouwer en sim creator!!  :$
Afbeelding
Love Simming voorheen ♥Just Rosa♥

RestoredWings
De Simbot
Badges: 7
:
2 Jaar Lid Coole Creator
TOPper van 2017 1 Jaar Lid
"Ik was erbij!" Meeting

08 Sep 2017, 08:55

Mijn broer is tien jaar ouder dan ik en had zijn eigen computerhoek op onze grote zolder, waar ik vaak toekeek hoe hij verschillende games speelde, waaronder De Sims 1. Ik denk dat ik een jaar of 7 was toen. Ik weet nog dat ik een keer zelf een huis wilde bouwen, maar als klein meisje had ik geen idee hoe dat moest, en mijn broer hielp niet echt want hij zat me uit te lachen terwijl ik boos werd omdat ik niet snapte waarom die stomme deur niet tussen de muren kon (niet doorhebbende dat de deur in de muur moest) :LOL: Ik herinner me ook nog dat hij een Sim had gemaakt die Monty Pyhton heette en dat hij continu werd afgewezen als hij zijn vriendin ten huwelijk wilde vragen :opl:
Op een gegeven moment zag ik De Sims Huisdieren in de winkel liggen, wat mijn ouders voor me gekocht hebben. Ondanks dat het spel om een of andere reden geen geluid had, vermaakte ik me eer uren mee ^^ Hoewel ik wel een keer gillend van zolder naar beneden ben gerend toen er een spook in mijn Sim's huis rondliep ;(

Mijn broer had overigens De Sims 2 voor ons gekocht toen die eenmaal uitkwam. Ik weet nog dat ik op een herfstachtige middag thuis kwam uit school en het spel me op een tafeltje bij de deur stond op te wachten, met een briefje van mijn broer erop geplakt ^^ Mede door de leuke herinneringen en de nostalgie is De Sims 2 mijn favoriete spel uit de hele Sims franchise :D

Tijgertje
Een Bakje Yoghurt
Badges: 2

08 Sep 2017, 10:37

Ik zag mijn toenmalige stiefzusje de sims 1 spelen en was erg benieuwd, zij liet mij spelen en ik was meteen verkocht. Ik kreeg de sims 1 met uitbreidingen van mijn moeder en was meteen verkocht. Ik weet nog dat ik hot date en op vakantie kreeg, daarna de sims 2 en 3 en nu dus 4. Je kan wel zeggen dat ik een fan van het eerste uur ben haha :D
Afbeelding

ZoraisKoekoek
De Feestmeester
:
2 Jaar Lid 1 Jaar Lid
Hier vanaf het begin

21 Okt 2017, 22:05

Volgens mij was ik er ook wel rond 2000/2001 bij. Op de computer van mijn vader geloof ik.
En toen al snel een eigen laptop voor The Sims aangeschaft.
jaja, echt een fan. Nu duizend jaar later nog steeds op (niet dezelfde hoor) laptop!