iemand1
De Schaduwagent
Auteur
Badges: 6
:
2 Jaar Lid 1 Jaar Lid
"Ik was erbij!" Meeting
TOPper van 2016 Hier vanaf het begin

De Sims 5..?

18 Jul 2016, 16:10

Ik had dit draadje ook al een tijdje op een ander forum lopen, maar ik ben ook benieuwd naar de reacties op dit forum ;)

De kwestie:
Stel dat er een Sims 5 zou komen, wat zou er dan allemaal in moeten?

Matcha
Hoofd Moderator
Badges: 14
:
De Auteur 2 Jaar Lid
De 365 De Plumbob
De Fotograaf De Gulle Gever

Re: De Sims 5..?

18 Jul 2016, 22:11

Oeh, ik ben dol op speculeren! :F
Als er een Sims 5 komt - en ik hoop natuurlijk van wel - zou ik willen dat de open wereld en de verhalenvoortgang (of hoe heette dat ook alweer?) terugkwamen, en ik zou er alles voor over hebben om een creëer een wereld tool te krijgen.

Hmm, maar dingen bedenken die nog nooit gedaan zijn, dat is lastig! =O
Afbeelding
Lees Horizon | Matcha's Bouwsels | Matcha's Expo |

iemand1
De Schaduwagent
Auteur
:
2 Jaar Lid 1 Jaar Lid
"Ik was erbij!" Meeting

19 Jul 2016, 17:59

Hier ineens lijn lijstje ;)

-OPEN WERELD! Dit mis ik heel hard in 4, dus het mag zeker terug komen :)

-CAS en bouwen uit 4, maar het kamersysteem uit 4 werkt niet altijd even goed.

-Creeër een stijl, eventueel in een apart programma

-Meer opties voor het karakter: in de Sims 4 zijn de emoties te aanwezig imo , je kan veel minder karakters maken dan in voorgaande versies maar in plaats van interesses, eigenschappen, afknappers etc bepalen de emoties nu heel veel en dit vind ik de Sims zelf nogal saai en vlak maken.

-Realistischere stijl: Sims 4 vind ik heel plastiekerig en lowpoly. En de textures van De Sims 2 zijn scherper en dat spel is 12 jaar oud, Sims 3 vind ik een mooie symbiose tussen cartoon en realistisch maar die game oogt nogal scherp dus daar mag wat 'Sims 4 shader' over zitten :D

-Gebruiksgemak van De Sims 4: het switchen tussen kavel en wereld is geweldig vlot, families kunnen makkelijk aangepast worden wat ik heel aangenaam vind. Maar ik geef graag wat gebruiksgemak op voor een betere game

-Animaties van De Sims 2: Sims 3 animaties komen heel houterig over en zijn soms nogal 'lui/simpel' (als ik met mijn sleutel zwaai verschijnt mijn auto meestal niet plots voor mij op straat), in de Sims 4 zijn Sims dan weer heel enthousiast('joepie ik maak een ei!')

-Kavels in verschillende vormen

-Winkels en restaurants geen rabbitholes maken

-Terug die leuke NPC's uit Sims 1 en 2

-Geen kavelfuncties meer zoals 'Winkel' die je mogelijkheden beperken.

-Creeër een wereeeld <3 <3

Het is een beetje een waslijst :p

Lenaflux
Oprichter
Badges: 5
:
2 Jaar Lid 1 Jaar Lid
Meeting Hier vanaf het begin
De Oprichters

19 Jul 2016, 23:11

iemand1 schreef:
('joepie ik maak een ei!')

Omg, dit deed mij luidop lachen :p
Ik ben het eens met het meeste van wat je zegt, maar volgens mij is het moeilijk om zo een spel gebruiksvriendelijk te maken voor het grote publiek! Ik zou die dingen allemaal wel fijn vinden en zou wel voor da spel betalen, maar ik heb dan ook een deftige computer die het waarschijnlijk wel zou aankunnen. De sims word gespeeld door veel mensen die eerder casual gamers zijn, die het vaak met een simpele laptop moeten doen. Het is denk ik moeilijk om iedereen tevreden te houden als je zo een grote en diverse player base hebt.
( ͡° ͜ʖ ͡°)

ThePaperSim
Grafisch Moderator
Badges: 12
:
De 365 De Fotograaf
De Wandelende Encyclopedie 2 Jaar Lid
1 Jaar Lid I Brought a Friend

20 Jul 2016, 19:20

Hoewel ik best blij zou zijn als ze nog een aantal jaar doorgaan met 4, is speculeren inderdaad leuk! :F
Ik zal proberen wat op een lijstje te zetten.

Terughalen:
- Collecties. Volgens mij zitten die niet meer in 4, maar wel in 3. Mapjes aanmaken in de koop/bouwmodus om zelf meubels in te bewaren, zodat als je een bepaalde stijl aanhoudt je daar sneller bij kan. Het zou me ook leuk lijken dit voor CAS te hebben, zodat je niet alles hoeft te laden voor een bepaalde stijl.
- Open werelden. Hoewel ik het nu prettig vind werken, zou ik iets openers wel waarderen. Misschien stadsecties waarbij hij even moet laden als je naar een ander district gaat, maar zonder laadscherm. Moeilijk om uit te leggen wat ik bedoel though.
- Personaliteit uit Sims 2. Een persoonlijkheid zo compleet mogelijk maken is handig, dus des te meer verschillende systemen (eigenschappen, interesses, gedrag (de netjes/vriendelijk balkjes)) des te unieker Sims worden.

Behouden:
- CAS (kledingverdeling). Ik vind het heel handig hoe je verschillende knopjes hebt voor tanktops en sweaters e.d. 10/10 

Verbeteren:
- De styled looks uit CAS. Ik vind het een geweldig gegeven, maar ik zou willen dat je zelf outfits kan maken en opslaan - en delen via de Gallery.
- CAS (sim aanpassen). Ik vind het kleien heel leuk - misschien iets uitgebreider zou fijn zijn - maar ik zou het waarderen als er ook sliders waren.
Een combinatie van de twee, zodat je zelf kan bepalen welke je gebruikt (en individuele aanpassingen makkelijker gaan zonder de rest mee te nemen).

Toevoegen:

----
Oké, het is te warm om hierover na te denken. Als ik iets nieuws weet, zet ik het er bij :')
Afbeelding
>> TIJDELIJK NIET BESCHIKBAAR! Bij vragen en/of mod-zaken: zie 'TEAMLEDEN' << >> PAPER 365 - Een 365 dagen project <<

iemand1
De Schaduwagent
Auteur
:
2 Jaar Lid 1 Jaar Lid
"Ik was erbij!" Meeting

21 Jul 2016, 13:18

Lenaflux schreef:
iemand1 schreef:
('joepie ik maak een ei!')

Omg, dit deed mij luidop lachen :p
Ik ben het eens met het meeste van wat je zegt, maar volgens mij is het moeilijk om zo een spel gebruiksvriendelijk te maken voor het grote publiek! Ik zou die dingen allemaal wel fijn vinden en zou wel voor da spel betalen, maar ik heb dan ook een deftige computer die het waarschijnlijk wel zou aankunnen. De sims word gespeeld door veel mensen die eerder casual gamers zijn, die het vaak met een simpele laptop moeten doen. Het is denk ik moeilijk om iedereen tevreden te houden als je zo een grote en diverse player base hebt.

Goh dat zou ik niet zeggen, Sims 3 was ook gewoon heel slecht geprogrammeerd waardoor het op veel computers vaak vastliep maar tegenwoordig kunnen de meeste laptops zo'n wereld wel aan. In de Sims moeten ook veel minder berekeningen tegelijk gemaakt worden dan in bijvoorbeeld spellen als Cities Skylines ;)

Ik heb trouwens gelezen dat De Sims 4 zoveel functies mist/minder ambitieus is (in mijn mening) dan vorige versies omdat het eerst online ging worden (De sims Olympus) en dat ze dat na SimCity helemaal moesten ombouwen tot een offline Sims :o (Vandaar dat bv peuters missen en tienerSims zo op volwassenen lijken: in een online Sims zouden waarschijnlijk alleen volwassenen zitten)

Ik zou het trouwens onwijs gaaf vinden als Sims geleidelijk opgroeien ipv met levensfasen, maar dat is misschien wel moeilijk te maken :')

Josienelien
Graaien in een bak met Pinda's
Badges: 8
:
2 Jaar Lid "Ik was erbij!"
Meeting 1 Jaar Lid
Kusje erop? TOPper van 2016

18 Aug 2016, 14:35

Leuk topic!  :F

Om toe te voegen sowieso:
- Peuters, want ik vind het eerlijk gezegd nogal storend als zo'n lief klein baby'tje in een keer opgroeit naar een volgroeid kind.
- Animaties die te lang duren. Zo kan ik klikken op "douchen" en dan duurt het een half simuur voor de sim überhaupt is opgestaan, dan nog een kwartier tot hij zich omdraait en naar de douche loopt.
 Behouden:
- CAS met die "kneed"-optie, maar dan bijvoorbeeld nèt iets makkelijker in het gebruik.
- Het gebrek aan CASt, ik vind het zo heerlijk dat je maar een paar keuzes hebt en niet eeuwen lang moet kiezen en moet wachten tot al die stijlen geladen zijn.
- De stijl van de Sims 4 mag van mij wel blijven, vooral ook de openbare kavels, met name het uitgaangsgebied aan de haven dat komt bij Beleef Het Samen. Daar kan ik eeuwen in rond kijken, gewoon omdat het zo mooi in elkaar zit.
Afbeelding
Some days, I amaze myself. Other days I put my keys in the fridge

iemand1
De Schaduwagent
Auteur
:
2 Jaar Lid 1 Jaar Lid
"Ik was erbij!" Meeting

De Sims 5?

21 Jul 2018, 10:59

Binnenkort bestaat De Sims 4 alweer vier jaar.  :O De vorige Sims-games hebben allemaal ongeveer vijf jaar gehad voor de opvolger er aan kwam, dus zit het einde van De Sims 4 er ook aan te komen? 
Redenen genoeg voor dit speculatietopic aan te maken; gaat de Sims 5 ooit komen? Wat zou er allemaal in moeten zitten? Wordt hij beter dan de Sims 4? Laat horen wat je denkt  :chill:

ThePaperSim
Grafisch Moderator
Badges: 12
:
De 365 De Fotograaf
De Wandelende Encyclopedie 2 Jaar Lid
1 Jaar Lid I Brought a Friend

Re: De Sims 5?

21 Jul 2018, 11:18

Alsjeblieft niet zeg! :opl: Ik wil nog (veel) meer Sims 4 content + mijn laptop kan het spel nu aan.
Maar speculatie is altijd leuk! :F 
Afbeelding
>> TIJDELIJK NIET BESCHIKBAAR! Bij vragen en/of mod-zaken: zie 'TEAMLEDEN' << >> PAPER 365 - Een 365 dagen project <<

Myrthe
De Schaduwagent
Badges: 7
:
Kusje erop? 2 Jaar Lid
1 Jaar Lid TOPper van 2016
De Bonsai De Wandelende Encyclopedie

De Sims 5?!

17 Sep 2018, 16:56

Hoi allemaal :) 

Er zijn nieuwe geruchten gaande over de sims 5. Maxis had namelijk vacatures open staan voor mensen die konden helpen met het ontwikkelen van een nieuwe AAA sims game (zoals de sims 3 en 4, het basisspel). In de video hieronder wordt het wat duidelijker. De vacatures zijn inmiddels offline, wat zou kunnen betekenen dat de banen gevuld zijn. Dit heeft in ieder geval geleid tot veel speculatie in de simswereld! 

Wat denken jullie? Komt de sims 5 eraan? Wat verwacht je van de sims 5?

Gamekitty11
De Feestmeester
Badges: 2
:
1 Jaar Lid Vrouw

Re: De Sims 5?!

17 Sep 2018, 17:07

Ik denk dat  lang gaat duren dat de sims 5 komt en ik verwacht er open werelden en dat er iets met je buren gebeurd want in de sims 4 moet je dat zelf of een door een mod of dat Andere mensen die zelf een relatie krijgt of trouwen en een kindje krijgen
Het zou lang duren of wie weet dat het heel binnenkort komen wanneer dat weet niemand 

Matcha
Hoofd Moderator
Badges: 14
:
De Auteur 2 Jaar Lid
De 365 De Plumbob
De Fotograaf De Gulle Gever

17 Sep 2018, 20:56

Interessante video, @
Myrthe
, dank je voor het delen! :chill:

Ik zou het wel leuk vinden als de Sims 5 er zou komen! Ik was er niet zo zeker meer van dat het nog zou gaan gebeuren, maar dit geeft toch wel weer wat hoop! Op zich ben ik wel tevreden met de Sims 4, althans, de stijl vind ik leuk, maar het voelt voor mij ook nog altijd wel wat... leeg vergeleken met de Sims 2 en 3. Ik kijk heel erg uit naar een open wereld, het kunnen creëren van je eigen wereld en zoals @
Gamekitty11
aangeeft kan de verhaalvoortgang (wat er met niet-actieve huishoudens gebeurt) ook heel wat beter. :lezen:

Ben ook wel benieuwd naar die 'realistische stijl' waar in de vacature over wordt gesproken. Ergens lijkt me het wel cool als de Sims er realistischer uit zou zien, maar ik vind de kleurrijke/cartoony stijl van de Sims 4 ook heel leuk... Wat vinden jullie? :O

De functieomschrijvingen zijn laatst ook door @
Kympulse
uiteengezet op onze website. :)
Afbeelding
Lees Horizon | Matcha's Bouwsels | Matcha's Expo |

Myrthe
De Schaduwagent
Badges: 7
:
Kusje erop? 2 Jaar Lid
1 Jaar Lid TOPper van 2016
De Bonsai De Wandelende Encyclopedie

17 Sep 2018, 21:30

Oh ja, thanks Mari! Ik vond het al vreemd dat ik er niks over kon vinden op 't forum, maar toch niet goed gekeken dan! 

Ik mis stiekem echt wel heel erg de sims 3. Daar kon ik me dagen mee vermaken, dat heb ik met de sims 4 toch minder. Waarschijnlijk moet ik dan meer uitbreidingen kopen, maar... ik heb al zat geld eraan uit gegeven haha. Het is het gewoon niet helemaal voor mij denk ik. Ik vind de style van de game mooi, maar de gameplay van de sims 3 mis ik. Ik hoop gewoon op een mooie combi! 

Kympulse
Admin
Badges: 22
:
De Verzamelaar De Simmaking Expert
2 Jaar Lid De Magnifieke Simmaker
De Fanatieke Filmer Coole Creator

18 Sep 2018, 01:20

Ja ik zou het ook leuk vinden als De Sims 5 (ooit) zal komen en hoop ook dat dit spel dat ook zal zijn over wat jaren.. En in de tussentijd mij nog prima vermaken met De Sims 4. Maar na al die geruchten over "er komt geen Sims 5 als De Sims 4 niet succesvol is" is het toch wel geruststellend dat de franchise nog jaren voortleeft omdat er een nieuw spel in de maak is, ook als het niet De Sims 5 is/zal worden. ^^ Die gedachte dat De Sims 4 het laatste zou zijn spookte zo nu en dan toch door mijn hoofd.

Ik ben ook wel benieuwd naar de realistische stijl, al hoop ik dat het niet te realistisch wordt. Ik zie wel een screens voorbijkomen op socials van sims die helemaal onder de custom content en fotobewerking zitten, dat het zo een normaal persoon kan zijn en dat vind ik dan weer te realistisch. Ik vind de huidige sims 4 stijl ook leuk, maar een nieuwe look zoals we nu met elke editie hebben gehad is ook leuk :P

Ik twijfel over de terugkeer van open werelden. Aan de ene kant was het fijn omdat je sneller met je sims er op uit ging, maar in mijn geval werd mijn spel snel te zwaar voor mijn computer. Als mooie tussenoplossing en wat helaas niet mogelijk is om nog aan te passen aan De Sims 4 is open wijken. Dat je in je eigen buurtje wel gewoon naar de buren kunt gaan zonder een laadscherm. :D Dat zou ik een mooie middenweg vinden! :$

Een betere verhaalvoortgang voor de buurtjes lijkt mij ook leuk, maar ik weet niet hoeveel tijd ze daar aan zullen besteden. Bij De Sims 3 was het mwah, bij De Sims 4 is het dubbel mwah.. Ik heb ooit bij De Sims 3 er wel een mod voor gedownload maar die was iets te enthousiast waardoor bij-personages in mijn verhaallijn 'De Weg Naar Geluk' ook van alles meemaakte. De ene na de andere relatie begon en de ene na de andere baby werd geboren, ook bij huishoudens waar ikzelf dat eigenlijk niet meer van plan was :LOL: Die mod was weer iets te veel van het goede. De Sims 4 versie heb ik (mede daarom) niet getest.

En @
Gamekitty11
het maken van De Sims 4 duurde al 5 jaar, dus ik verwacht dat dit spel (in het geval dat het WEL De Sims 5 is) ook minstens zo lang zal gaan duren.

Gamekitty11
De Feestmeester
Badges: 2
:
1 Jaar Lid Vrouw

18 Sep 2018, 08:46

het zal super lang duren voor dat de sims 5 uit komt maar ik super nieuwsgierige hoe de sims 5 uit ziet maar wanneer dat het komt dat weet niemand