Gebruikers-avatar
Matcha
Hoofd Moderator
Auteur
BerichtenCOLON 3860
GeregistreerdCOLON 29 Februari 2016
MedalsCOLON 15

[WINNAAR] [GIVEAWAY] De Sims 4 Sneeuwpret ◊ Een Knus Vakantiehuisje

15 Nov 2020, 01:04

Afbeelding

TOP-Wedstrijd ◊ Een Knus Vakantiehuisje!

Aaah, Mt. Komorebi! Je kunt er cultuur snuiven, heerlijk eten, ontspannen in een heetwaterbron, wandelen, snowboarden, sleeën, bergbeklimmen en natuurlijk een hele hoop selfies maken. Maar als je er op vakantie bent, heb je natuurlijk wel een thuisbasis nodig om weer even lekker op te warmen en op te laden voor weer een nieuwe dag.

Het is tijd voor een nieuwe TOP-Wedstrijd, want Town of Plumbobs heeft één exemplaar van De Sims 4 Sneeuwpret (PC/Mac) om weg te geven! :spring:

De opdracht
Bouw een knus vakantiehuisje waarin je Sims kunnen opwarmen en bijkomen na een lange dag snowboarden, skiën, wandelen of bergbeklimmen. Let hierbij op de stijl en sfeer van Mt. Komorebi, waar het vakantiehuisje uiteindelijk - als je wint ;) - zal komen te staan. Presenteer jouw vakantiehuisje met tekst en in maximaal 4 sfeerplaatjes + een plattegrondfoto per verdieping!

Informatie & Regels:
  • Je hebt vanaf vandaag tot en met 25 november 2020 de tijd om jouw deelname in te sturen.
  • Het insturen van jouw deelname doe je in dit topic.
  • Jouw deelname bestaat uit maximaal vier Sims 4 sfeerplaatjes met toelichting plus een plattegrondfoto van iedere verdieping.
  • Jouw deelname mag bestaan uit losse plaatjes, maar je mag er ook een collage van maken. Geen video's.
  • Je moet een eigen Origin-account hebben met De Sims 4 daar op.
  • Alleen deelnames die voldoen aan deze regels komen in aanmerking voor de prijs.
  • Uitleg over het plaatsen van plaatjes op het forum vind je hier!

Deel jij jouw gemaakte vakantiehuisje ook op de galerij? Gebruik dan #TOPWedstrijd in de beschrijving! :idee:

Wie mag er meedoen?
Om mee te doen heb je een account nodig op het Town of Plumbobs forum. Wil je meedoen, maar heb je nog geen account? Registreer je dan hier! Alle leden, maar geen teamleden, mogen meedoen met deze wedstrijd.

Kiezen van een winnaar
Het Town of Plumbobs team zal gezamenlijk de leukste inzending uitkiezen.

De prijs!
De winnaar van deze wedstrijd krijgt een Origin- activatiecode voor De Sims 4 Sneeuwpret en kan meteen zijn of haar eigen gemaakte vakantiehuisje gebruiken bij deze pack! Na afloop van de wedstrijd nemen we via een privébericht op het forum contact met je op voor het sturen van de prijs.

Heb je De Sims 4 Sneeuwpret al en wil je meedoen voor de lol? Dat mag. Laat dat even weten bij het posten van jouw "inzending" dat je meedoet voor de lol, niet voor de prijs.

Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben over deze wedstrijd, dan kan dat door een van de teamleden een PB te sturen of door te reageren in dit topic!
Veel succes en bovenal plezier met het maken van jouw inzending! :spring:
Lees ≡HORIZON≡ | Matcha's Bouwsels | Daily Cup of Matcha - [365 - 3.0] |

Laurengeebelen
De Dreuzel
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 16 November 2020

Re: [GIVEAWAY] De Sims 4 Sneeuwpret ◊ Een Knus Vakantiehuisje

17 Nov 2020, 10:15

Hey hallo! Ik heb een vakantiehuisje gebouwd in een modern Japanse sfeer. Zelf ben ik opzoek gegaan in google naar inspiratie en sfeer. Dit vakantie huis heeft 1 badkamer en 1 slaapkamer. De slaapkamer, keuken, living en eetkamer zijn allemaal dezelfde ruimte. Het huis zou waarschijnlijk ergens boven op mount Komorebi staan. Ik heb geen seizoenen, anders was het onder de sneeuw geweest. Ik hoop dat de afbeeldingen zichtbaar zijn. Ik vond namelijk geen knop met insluitcodes. Afbeelding

Ilse_
De Dreuzel
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 17 November 2020

17 Nov 2020, 13:40

Hoi ik ben Ilse! Dit is de eerste keer voor mij hier op het forum en ik ben hier gekomen voor de winactie. Ik vond het erg leuk om dit te doen! Maar goed over het huisje, het is een Japans geïnspireerd vakantiehuisje. Dit is de perfecte plek om de skivakantie door te brengen. Het is er warm, gezellig en het huis heeft een mooie tuin. Dat is alleen minder goed te zien door de hoeveelheid sneeuw die hier normaal gesproken zou moeten liggen... Je kunt hier met het hele gezin verblijven en als er meer dan 3 personen meegaan kunnen ze altijd nog op de (slaap)bank slapen! Oh en de televisie vind het niet zo leuk om te blijven staan dus die zweeft een beetje maar verder is hij heel braaf hoor. 
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikers-avatar
Matcha
Hoofd Moderator
Auteur
BerichtenCOLON 3860
MedalsCOLON 15

17 Nov 2020, 17:08

Welkom op het forum, @
Gebruikers-avatar
Ilse_
& @
Gebruikers-avatar
Laurengeebelen
! :)

Leuk dat jullie mee willen doen met de giveaway wedstrijd. Jullie inzendingen zijn helaas nog niet helemaal compleet. In plaats van een link naar het album is het de bedoeling dat je de plaatjes in je bericht hier deelt.

1. Kopieer de Image URL onder 'Direct links'
Afbeelding

2. Klik op de knop 'Afbeelding' bij het bewerken van je bericht, plak de link en klik op 'Invoegen'.
Afbeelding

Door op de knop 'Wijzig bericht' (het potloodje) rechts bovenin je bericht te klikken kun je de inzending bewerken. Succes! :)

anna.
De Dreuzel
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 15 November 2020

20 Nov 2020, 18:34

Hey hey! Dit was echt een super leuke opdracht! Ik zat heel lang te zoeken naar hoe ik de indeling + vorm wou doen. Maar uiteindelijk is het (vind ik dan) toch goed gelukt! Hier is mijn inzending, veel succes aan iedereen! :) Mijn idee over dit huisje is trouwens dat er een jong koppel met een katje woont, die klaar zijn om hun gezinnetje groter te maken, en helemaal in de Japanse sfeer te komen! (Ik heb trouwens het kleine kamertje met cadeautjes in niet laten zien, aangezien je maximaal 4 foto's mag gebruiken, in dat kamertje staan cadeautjes + een bloemschiktafel.) 
Als ze hun gezinnetje groter willen maken, zou ik het kleine kamertje met cadeautjes omtoveren tot een baby, peuter, kind, tiener slaapkamer! Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zonnetje3189
De Dreuzel
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 30 December 2019
MedalsCOLON 1

21 Nov 2020, 23:19

Dit is mijn inzending. Ik heb hem ook op de galerij geupload met de #TOPwestrijd. 
Ik heb het huisje gemaakt op het eiland Sulani omdat dit een ideaal eiland is om vakantie te vieren, tenminste als je van warm en zonnig weer houd.
Ik wens iedereen veel succes met deze leuke uitdaging. 

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikers-avatar
Romdhsims4
Gijs Groentje
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 1 December 2018
MedalsCOLON 2

23 Nov 2020, 13:14

Hi, ik heb een huisje gemaakt wat perfect is om uit te rusten na een leuke dag ^^. Het verhaal van het huis is dat het het vakantiehuisje van de grootouders is waar heel de familie elk jaar naar toe gaat. Het huis is vrij groot maar toch heb ik er voor gekozen om de eetkamer, keuken en de woonkamer allemaal samengevoegd. Zo ben je altijd dicht bij je familie. Ook is het een bruin huisje omdat ik dit persoonlijk heel gezellig vind. Er zijn 2 slaapkamers vanonder en 1 grote slaapkamer voor alle kinderen. Ik hoop dat jullie het mooi vinden  ^^

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikers-avatar
ThePaperSim
Oprichter
BerichtenCOLON 2846
MedalsCOLON 14

23 Nov 2020, 15:42

Welkom in Villa Datsuzoku!
"Een ontsnapping aan de dagelijkse routine."

Afbeelding
Voor de afbeelding in volledige grootte, klik hier.

Villa Datsuzoku is een knusse vakantievilla voor 8 sims, gebouwd voor Mt. Komorebi.

Lieve Patrick, knus vakantiehuisje, vraagteken? Tja, voor de meeste mensen is dit een enorme villa.
Maar voor de rijke lui en miljonairs is dit natuurlijk véél kleiner en knusser dan de mansions waarin ze wonen!

Voor het bouwen van deze vakantievilla heb ik me laten inspireren door twee bouwstijlen:
  • De stijl van de huizen en kavels in Mt. Komorebi zoals ik ze heb gezien in de bouwvideo's van de game changers.
  • De meer Europese stijl van de vakwerkhuisjes, zoals bijvoorbeeld in Duitse wintersportgebieden.
Het resultaat is een mix van verschillende elementen uit beide stijlen.

Er zijn verscheidene dingen te doen in Villa Datsuzoku; zowel binnen als buiten.
Zo zie je op het plaatje hierboven aan de linkerkant de vuurplaats waar men lekker op kan warmen met marshmallows en kampvuurliedjes.
En rechts van de ingang kom je via het pad langs een Koi-vijver met aan het einde een saunahuisje.

Omdat er zoveel te doen is geef ik graag een tour!

Afbeelding

Via de trappen aan de voorkant kom je bij de hoofdingang. 
Binnen kunnen de jassen, schoenen en paraplu's aan beide kanten netjes worden opgehangen, neergezet of opgeborgen.
Er zijn drie deuren verder in de hal; links leidt naar de bijkeuken, rechts naar de trap en rechtdoor naar de gang.
De gang komt links uit op de keuken met eetkamer en rechtdoor komt hij uit op de centrale zitkamer. Daarover zo meer!

Kom je net terug van de piste met je ski's en laarzen vol sneeuw? Dan kun je beter via de zijingang naar binnen.
Als je voor de hoofdingang staat en links het hoekje om gaat staan tegen de muur overdekte opbergkasten voor ski's en snowboards.
Daarnaast is een deur de bijkeuken in, met aan de rechterkant het was- en opberghok. Hier staat ook een kinderstoel, mocht die nodig zijn!
Via de bijkeuken kun je ook de hal en gang in.

Aan de rechterkant van de gang leidt de eerste deur aan de rechterkant naar de trap, en de tweede deur komt uit op een toiletruimte.
Zoveel deuren... dat heeft een reden! In de bergen van Mt. Komerebi is het nogal koud, en de deuren zorgen dat het binnen warm blijft.

De laatste deur leidt tot een tweede hal en wat ik graag noem: de zen-vleugel.
Nadat je de pistes hebt bezocht of een van de vele klimroutes hebt overwonnen verdient je lichaam wel wat extra aandacht.
Allereerst is er de massageruimte; hier kunnen je blessures en spierpijntjes weggekneed worden. Telefoonnummers van lokale masseurs inbegrepen.
Daarnaast is een yogaruimte, waar je nog eens met de juiste oefeningen kan zorgen dat je in top shape bent voor de volgende intensieve dag.

Via de deur naar buiten vind je links om het hoekje nog een veranda waar je als de zon schijnt ook nog eens buiten de zonnegroet kan doen.
Ook kom je via buiten uit bij het saunahuisje. In de hal kun je je omkleden -of nog snel naar de wc- en daarna kan je genieten van de hitte.

Tussen de veranda en de sauna loopt ook nog een pad naar... Wacht, daar kom ik later op terug!
We gaan weer terug naar binnen, en via de zen-vleugel komen we eindelijk terecht in de zitkamer.

Afbeelding

Dit is namelijk écht het hart van Villa Datsuzoku, boordevol karakter!

Boven de open haard hangt een schildering van de berg Mt. Komorebi, gemaakt door de eigenaresse van de villa.
De schoorsteenmantel is gevuld met souvenirs die gasten van over de hele wereld aan de eigenaresse hebben geschonken.
In de grote boekenkasten staan boeken over de cultuur en geschiedenis van het berggebied, maar ook over vele andere onderwerpen.
Naast de haard staan een gitaar en viool, voor de muzikale gasten. Ook staat er een speelgoedkist voor de wat jongere gasten.
En voor de volwassenen zit er een leuke (alcoholische) verrassing in de wereldbol verstopt!

In het midden van de ruimte is een ruime-maar-knusse zithoek met plek voor het hele gezelschap.
Hier kan iedereen samenkomen bij een knisperend haardvuur en de nieuwe opgedane ervaringen en herinneringen met elkaar delen.

Afbeelding

Via de zitkamer (of de gang, afhankelijk van de route) komen we terecht in de keuken en eetkamer. Die spreekt natuurlijk voor zich.
Er is genoeg ruimte aan het aanrecht en kookeiland om gezellig samen te koken, om het vervolgens met z'n allen op te smullen.

Kook en eet je liever buiten? Dat is geen probleem, want buiten op het terras staat een barbecue met buitenkeuken.
Natuurlijk is het vaak wat fris in Mt. Komorebi. Daarom staan er ook twee verplaatsbare warmtelampen naast.
Deze kun je vervolgens ook meeslepen naar het tweede terras, een paar traptreden lager!

Hier staan twee ligstoelen voor als de zon schijnt, twee picknicktafels voor de buitenmaaltijden, en een schildersezel voor de stiekeme Bob Ross.
Via dit terras kun je ook bij de eerder genoemde vuurplaats komen, mocht de warmtelamp toch niet warm genoeg zijn.

Een paar trappen terug vind je om het hoekje van de eetkamer aan de achterkant drie grote containers; recyclen is hier namelijk heel belangrijk!
Ook is er naast de containers een overdekt houthokje voor de open haard in de zitkamer, en een trap naar beneden.

Maar nu we het buiten (bijna) allemaal wel gezien hebben gaan wij juist naar boven!

Afbeelding

Daar komen we meteen aan in de grote bovenruimte die uitkijkt op de zitkamer beneden.
Hier zijn verschillende knusse plekjes en hoekjes om te zitten; alleen met een boek of samen met warme chocolademelk.
In het midden is een zithoek met een TV, zodat men bijvoorbeeld een gezellige filmavond zou kunnen houden.

Boven zijn ook de badkamers te vinden, evenals een toiletruimte met twee aparte toiletten.
In de badkamer is een grote wastafel met spiegel, en om het hoekje twee douchecabines.
Het ligbad bevindt zich in een eigen ruimte in de badkamer.

In de villa zijn 4 slaapkamers, met ieder 2 slaapplekken. Genoeg ruimte voor een grote vriendengroep, familie of samenstelling daarvan.
Er is één kamer met een tweepersoonsbed; de andere kamers hebben ieder twee losse bedden. Een peuterbed kan worden geregeld.
Elke kamer is voorzien van een klein TV-tje, een spiegel en een kledingkast om spullen in op te bergen gedurende de vakantie.
Overbodig om te zeggen misschien, maar vanuit elke kamer is er natuurlijk prachtig uitzicht op de omgeving van Mt. Komorebi!

Dan neem ik jullie als laatste mee naar dat 'mysterieuze' plekje van eerder.
Beneden, tussen de sauna en veranda door volg je het stenen pad en kom je uit bij...

Afbeelding

...een meditatieplek!

Als je ondanks de massages, yoga of sauna nog steeds niet je zen hebt gevonden is dit de juiste plek.
Omgeven door bamboe en natuur, met het geluid van kabbelend water achter je, kan je niet anders dan in diepe trance raken.
Dus ga er lekker voor zitten, adem diep in, en mediteer. Vind je zen.

Ontsnap aan de de dagelijkse routine. Villa Datsuzoku.
Afbeelding

Crazylikealways
De Dreuzel
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 23 November 2020

23 Nov 2020, 16:54

Hoihoi, ik heb besloten op het laatste moment nog mee te doen en ben al aan het bouwen maar mijn vraag is of alle pakketten zijn toegestaan, of alleen basegame? X

GewoonRik
De Dreuzel
BerichtenCOLON 2

23 Nov 2020, 18:27

Hallo ik ben Rik Ik ben sins kort lid van dit platform maar kijk al lang naar al jullie video's. Ik heb door Corona meer tijd dus dacht laad ik ook een keertje mee doen met deze wedstrijd. Ik vind de tijd voor deze actie perfect. Ook wij gaan door corona niet op wintersport dus met deze uitbereiding kun je toch een beetje de sfeer van het wintersporten proeven ;) 

Toen ik dit vakantie huisje deed bouwen had ik zelf al zin om op vakantie te gaan. Ik heb er zelf een tijdje in gespeeld zodat er sneeuw viel dan krijgt het huis een nog mooier sfeer. Ik was geïnspireerd door het typische ski huisje en natuurlijk de Chinese style. Wat een uitdaging was, ik zelf bouw nooit in de Chinese style dus vond het extra leuk een keertje buiten mijn comfortzone te gaan. Als je het mij vraagt is het een mooi vakantie huis geworden ik ben zelfs een beetje jaloers op mijn sims dat hun naar een super leuk vakantie huis mogen! 

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikers-avatar
Matcha
Hoofd Moderator
Auteur
BerichtenCOLON 3860
MedalsCOLON 15

23 Nov 2020, 19:19

Wat leuk om zoveel mooie en diverse vakantiehuisjes te zien! :love: Welkom aan de nieuwe deelnemers en veel succes aan degenen die nog bezig zijn. Het kan nog twee dagen! :)

@
Gebruikers-avatar
Crazylikealways
Welkom op TOP en leuk dat je mee wilt doen. :) Alle pakketten zijn toegestaan bij het maken van je vakantiehuisje. Veel succes! ^^

@
Gebruikers-avatar
GewoonRik
Welkom nu ook op ons forum en leuk dat je een huisje hebt gebouwd. Ik word nieuwsgierig van je beschrijving! =O De links die je hebt geplaatst naar jouw plaatjes werken echter niet. Dit zijn links naar jouw lokale mappen op jouw computer. Je moet de plaatjes online uploaden. Onder 'Informatie & Regels' vind je uitleg over hoe je je plaatjes wel zichtbaar krijgt op het forum. Lees dat nog even door en pas je bericht dan aan, want het zou zonde zijn als we je inzending niet kunnen beoordelen. Succes!

@
Gebruikers-avatar
Laurengeebelen
en @
Gebruikers-avatar
Ilse_
, jullie deelnames zijn nog steeds niet geldig zonder zichtbare plaatjes. Ook jullie kunnen bovenstaande informatie raadplegen. Succes!

Gebruikers-avatar
sunflower
De Dreuzel
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 20 November 2020

23 Nov 2020, 20:08

@
Gebruikers-avatar
ThePaperSim
Ik zie dat je op de achtergrond van de foto's een mooie berg staan die best leek op mount komorebi berg. Welk pack is dat? Want ik vind het namelijk een mooie wereld :). Of weet iemand anders het misschien? Dan kan ik het misschien vragen voor mijn verjaardag. En nog een vraagje; moet je je huis morgen ingeleverd hebben of overmorgen? 

Gebruikers-avatar
ThePaperSim
Oprichter
BerichtenCOLON 2846
MedalsCOLON 14

23 Nov 2020, 20:21

@
Gebruikers-avatar
sunflower
 ; Ik heb voor de screenshots de wereld Granite Falls gebruikt, uit het gamepack 'In de Natuur'! :F 
Afbeelding

Gebruikers-avatar
Matcha
Hoofd Moderator
Auteur
BerichtenCOLON 3860
MedalsCOLON 15

23 Nov 2020, 20:32

sunflower schreefColon
En nog een vraagje; moet je je huis morgen ingeleverd hebben of overmorgen? 

Het mag ook overmorgen, woensdag 25 november de hele dag nog. Succes! :F

GewoonRik
De Dreuzel
BerichtenCOLON 2

24 Nov 2020, 20:16

@
Gebruikers-avatar
Matcha
 bedankt voor de feedback, ik heb het even goed doorgelezen en aangepast. nu kun je de plaatjes wel zien.