Matcha
Hoofd Moderator
Auteur
Badges: 14
:
De Auteur 2 Jaar Lid
De 365 De Plumbob
De Fotograaf De Gulle Gever

Sims 2 Tutorial: Weg met de zwarte vierkanten!

05 Nov 2016, 15:09

Sinds kort speel ik weer de Sims 2 op mijn redelijk moderne pc. Het gebrek aan compatibiliteit tussen het spel en mijn pc heeft de nodige grafische problemen met zich meegebracht, waaronder een zeer lage resolutie. Nadat dat probleem opgelost was kon ik gaan spelen, dacht ik. Ik laadde één van mijn kavels en zag tot mijn afgrijzen dat mijn arme, nietsvermoedende Sims en huisdieren verdwenen in grote, duistere zwarte gaten!

Afbeelding Afbeelding

Het probleem doet zich voor wanneer de Sims 2 gespeeld wordt op computers met moderne hardware. Gelukkig zijn er in ieder geval twee snelle opties om dit probleem op te lossen!

Optie 1: Instellingen aanpassen
Via Opties Beeld/Prestaties kun je de Schaduwen- optie van Hoog naar Normaal zetten. Dit zou het probleem kunnen oplossen. Alle schaduwen in het spel zullen dan wel van minder goede kwaliteit zijn.

Afbeelding

Optie 2: Cheat!
Optie 1 heeft het probleem voor mij helaas niet opgelost, maar gelukkig is er nog de cheat "boolprop simshadows false"! Door deze cheat in te voeren zullen de schaduwen onder Sims en huisdieren in zijn geheel worden uitgeschakeld. Andere schaduwen blijven wel zonder problemen bestaan, ook wanneer de kwaliteit op Hoog staat.

Afbeelding

Met één van deze opties zou het probleem opgelost moeten zijn! Veel plezier! ^^

Afbeelding
Afbeelding
Lees Horizon | Matcha's Bouwsels | Matcha's Expo |