Town of Plumbobs
TOP Admin
Auteur

Nieuwe spelideeën voor De Sims 3

07 Mar 2016, 23:47

Heb je het gevoel alle manieren om De Sims 3 te spelen inmiddels wel gehad te hebben? Lees dat dit!

Met zoveel content dat uitgebracht is voor De Sims 3 lijkt er altijd wel eindeloos aantal mogelijkheden te zijn om nieuwe dingen te doen in het spel. Maar wat doe je als je alle nieuwe dingen al gedaan hebt? Het plezier moet dan niet hier stoppen. Vandaar deze lijst van 10 nieuwe manieren om het spel, De Sims 3, nog een beetje langer door te blijven spelen.

1. Doe alles!
Heb jij alle carrières volledig uitgespeeld? Elke Quest behandeld? Elke kans gepakt? Elk recept geleerd? Elke vaardigheidschallenge overwonnen, van elk uitbreidingspakket? De Sims 3 zit vol met checklijsten voor spelers om te voltooien. Vermenigvuldig dat met elk uitbreidingspakket. Ga terug en bekijk elke Challenge zoals de 'Opportunity Board' van De Sims 3 Wereldavonturen en de 'Bulletin Board' van De Sims 3 Studentenleven. Weet je zeker dat je alle gameplay hebt uitgeprobeerd? Serieus, heb jij al een eenhoorn?

2. De Legacy Challenge
De Legacy Challenge is een challenge, gecreëerd door de community. Er zijn verschillende variaties op de basis regels, maar het idee is om een huishouden te starten met één sim, met alleen middelen vanuit het spel op een specifieke kavel om vervolgens je familie te ontwikkelen naar 10 niet onderbroken generaties. Hierbij maak je geen gebruik van cheats, het verlengen van het leven van een sim, verhuizen, actief huishouden veranderen of het verbreken van de directe nakomelingen lijn. Spelers krijgen punten voor elke generatie die in de familie wordt voorgebracht, voor elke levenswens die wordt volbracht, voor elk familieportret wat door een schilder wordt gemaakt, voor elke 100.000 simoleons die de familie verdient en voor elke 100.000 aspiratie punten per individuele sim. Dit is een van de meest tijdrovende manieren van gameplay.

3. Speel met Bovennatuurlijke genetica
Elke nieuwe uitbreiding bracht een speciale type sim in het spel. Denk aan de vampieren, aliëns en zeemeerminnen. Deze sims kunnen zich voortplanten met reguliere sims waarbij ze volledige speciale sims kunnen krijgen, of zelfs hybrides met interessante huidstinten. Het mixen van speciale genen van ouder 1 met gewone of andere speciale genen van ouder 2, geven het kind 50% kans dat het kind zoals ouder 1 wordt, maar natuurlijk ook 50% kans dat het zoals ouder 2 wordt. Mix je jouw speciale sim met een reguliere sim is er ook nog eens de kans dat het een interessante hybride kindje zal krijgen, zoals een djinn-fee. De echte wetenschapper kan zich een hele middag bezighouden met het kruisen van verschillende types speciale sims en kijken wat voor verborgen eigenschappen dit in hybrides kan opleveren.

4. Creatieve rollenspellen voor academische doeleinden
De meeste Simmers onder ons hebben wel eens geprobeerd een beroemdheid, historische figuren of mensen die ze kennen, na te maken. Maar voor een echte challenge, en misschien zelfs een academische challenge als je school er interesse in heeft, probeer dan een heel huishouden te creëren, gebaseerd op beroemde, gedetailleerde fictie verhalen, zoals Wuthering Heights, 2000 Leagues Under the Sea, Great Expectations. Je kan wilde architectuur of produceer gedeeltelijke vijandige sociale situaties creëren. Het kan interessante en interactieve fanfictie worden.

5. Creatieve rollenspellen voor therapie
Er zijn veel spelers die het namaken van mensen in hun echte leven volledig vermijden - en soms ook met goede reden. Het kan een beetje raar zijn om Sims, die jouw monogame ouders voorstellen, spontaan vreemd te zien gaan wanneer jij niet hun acties bestuurd. Of erger, per ongeluk Sims vermoorden die jouw vrienden voorstellen wanneer een van hen het huis in de fik steekt. Ook al is het maar een spel en moet je het niet al te serieus nemen, geeft De Sims je de gelegenheid om met leven te spelen in een manier die soms mensen kan helpen te werken aan problemen in hun echte leven. Bijvoorbeeld: Een van de schrijvers van 'The Sims Official Magazine' was aan het twijfelen om wel of niet bij haar real-life vriend te blijven. Ze maakte zichzelf na, haar vriend en haar kat na in De Sims 3 en speelde met de familie op de meest realistische manier voor ongeveer een week. Ze maakte geen gebruik van cheats en dergelijke. Ze ontdekte dat alles wat ze voor haar Simself wilde in een relatie, niet iets was wat ze kon bereiken met haar real-life vriendje. Daarnaast was dat vriendje gemeen tegen de kat. Om nou te zeggen dat ze haar relatie heeft verbroken vanwege De Sims is nogal wat - maar het spel gaf haar wel een groter perspectief op moeilijke real-life beslissingen.

6. Laat iemand anders de beslissingen nemen
Het hebben van controle is een grote factor in De Sims series. Zelfs als je niet gedetailleerd genoeg bezig bent om je te interesseren in elke kleine levensbeslissing, geeft het maken van keuzes voor je Sims toch een sensatie waar geen ander spel zo dichtbij mee is gekomen. Maar soms vervalt die sensatie in verveling, dus waarom niet iemand anders die macht geven? Maak een poll aan op een forum of op Facebook, vraag het aan vrienden of houdt een magische 8 ball in de buurt, zodat elke keer als je een cruciale keuze moet maken in het leven van je sim, zoals een huwelijk, carrière, mid-life crisis of verhuizen, iemand anders het bepaalt. Zo kan je zien hoe het uitpakt als je het speelt op hun manier. Voor de bonus punten kun je een alternatieve save maken waarin je speelt op keuzes zoals jij ze zou maken om te kijken welke variatie je meer plezier oplevert.

7. Dood en andere ideeën
Er is iets met virtueel leven dat mensen nieuwsgierig maakt naar het ontdekken van de dood, of het lijden. Als je nog nooit deze kant van het spel op bent gegaan, is het nu misschien de tijd ervoor. Er zijn genoeg websites en video's die jouw verschillende manier laten zien om het doel te bereiken. Een goede en passieve manier om te beginnen is om een vol huishouden te maken met allemaal bejaarden en gewoon afwachten wie er van hen als eerste zal gaan. Voor diegene die het niet aankunnen om afscheid te nemen, probeer een hele stad terug te halen als speelbare en niet speelbare geesten.

8. Probeer kinderen te maken in rare plekken
Het tegenovergestelde van het vermoorden van je sim is er meer creëren, door middel van een kindje proberen te maken. Wat deze ervaring wat kan opkrikken is om deze interactie op diverse vreemde plekken te doen. Denk aan de boomhut, De Tijdmachine, De Bioscoop en willekeurige liften.

9. Bedrieg het spel
Er zijn diverse activiteiten die De Sims series altijd vermeden hebben. Zoals tieners de mogelijkheid geven O Jaa te doen. De meeste limieten zijn hard en snel, wat betekend dat alleen een mod eromheen kan, maar soms ook, is het mogelijk om je spel te bedriegen iets toe te laten staan wat eigenlijk niet toegestaan is. De beste manier om deze mazen in de wet te ontdekken is om de grenzen van je spel op te zoeken en uit te dagen. Bijvoorbeeld: Vul een huishouden met zoveel kinderen als het maar kan en probeer op een organische manier de volwassenen de doden of weg te plaatsen zonder dat het spel de sociaal werker op je kavel afstuurt om je kinderen, zonder toezicht, mee te nemen. Je kan het spel ook in de war brengen door 2e en 3e rangs neven en nichten een relatie met elkaar laten krijgen en zo de vertakking van de stamboom zo ver mogelijk uit te rekken als mogelijk. Ontdek zoveel als je kan en zie wat het spel je mee weg laat komen.

10. Doe helemaal niks
Maak een huishouden met vijf sims, allemaal met verschillende eigenschappen, zodat ze niks met elkaar gemeen hebben. Geef ze allemaal een baan. Zet de vrije wil op maximaal. Ga vervolgens achterover zitten en kijk wat er gebeurt.

Bron: The Sims Official Magazine

Kympulse
Admin
Badges: 22
:
De Verzamelaar De Simmaking Expert
2 Jaar Lid De Magnifieke Simmaker
De Fanatieke Filmer Coole Creator

Re: Nieuwe spelideeën voor De Sims 3

02 Mei 2016, 21:55

Ik heb ooit wel eens een bejaardentehuis gemaakt en dan bejaarde sims erin gestopt. ;P
Maar eigenlijk heb ik er nooit mee gespeeld. Vind dat nu wel jammer.
Wie weet in de toekomst, als ik een goede gamepc kan betalen en de sims 3 ook weer geïnstalleerd kan worden! :3

Matcha
Hoofd Moderator
Badges: 14
:
De Auteur 2 Jaar Lid
De 365 De Plumbob
De Fotograaf De Gulle Gever

Re: Nieuwe spelideeën voor De Sims 3

17 Feb 2017, 14:06

Aah, ik krijg hier weer zo'n heimwee van! =O Nu ik erover nadenk heb ik eigenlijk nog maar heel weinig gezien van De Sims 3, terwijl ik wel alle uitbreidingen heb.. Ik heb alles wel een klein beetje ontdekt, maar intensief gespeeld, niet echt.. Ik was steeds gefocust op het verhaal dat ik aan het vertellen was met mijn familie en minder op unieke gameplay. Als ik het minder druk heb, ben ik zeker van plan het spel weer eens op te starten :kind:

Town Of Plumbobs schreef:
Serieus, heb jij al een eenhoorn?

Hahaha, nee! Eigenlijk niet! :LOL:
Afbeelding
Lees Horizon | Matcha's Bouwsels | Matcha's Expo |