anoukh.1989
De Dreuzel
Badges: 1

Re: De Sims 4 Mijn Eerste Huisdier Accessoires

06 Mar 2018, 22:57

Misschien ben ik een zeur, maar ik vind dat pakjes voor je huisdieren niet echt een goed voorbeeld zijn..

Kympulse
Admin
Auteur
Badges: 22
:
De Verzamelaar De Simmaking Expert
2 Jaar Lid De Magnifieke Simmaker
De Fanatieke Filmer Coole Creator

06 Mar 2018, 23:25

Tja, die pakjes. Ik maak er met honden en katten al vrij weinig gebruik van en zie hier ook voornamelijk onrealistische hondenmodeshow items tussen zitten :LOL:

Myrthe schreef:
ik begrijp niet zo goed waarom de Uitbreidingspakketten van de Sims 4 zoveel 'kleiner' zijn steeds dan die van de Sims 3 (of ligt dit aan mij?).

Ja, ik vind de uitbreidingspakkettenpakketten ook kleiner dan die van De Sims 3. Vooral als je naar het dierenpakket keek met katten, honden, paarden en knaagdieren. Nou weet ik wel dat ze voor De Sims 3 de basis van een ander spel gebruikte waar ze De Sims 3 opgebouwd hebben, wat tijd scheelt vergeleken met het van de grond af aan opbouwen van De Sims 4. Wat ik kan begrijpen. :3 Maar het valt mij ook op dat ze qua De Sims 4 veel terugvallen op al eerder gemaakte dingen.

Zo is de dierenarts carrière leuk, maar het is hetzelfde systeem als het runnen van een winkel uit Aan het Werk en het restaurant in Uit Eten. Ik ben een leek als het gaat om game ontwikkeling. :mask: Maar neem aan dat ze voor het restaurant en de dierenkliniek al veel aan de bouw van het winkelsysteem hebben gehad. Wat.. neem ik aan tijd moet schelen..

Myrthe
De Schaduwagent
Badges: 7
:
Kusje erop? 2 Jaar Lid
1 Jaar Lid TOPper van 2016
De Bonsai De Wandelende Encyclopedie

07 Mar 2018, 12:30

Precies, dat lijkt mij ook. En het is dus niet onmogelijk: de kleinere huisdieren zijn maar net na de grote uitbreiding gekomen en ze zaten dus niet in de kwartaalteaser. Wat wil dat zeggen? Dat ze eerst van plan waren het bij Honden en Katten te stoppen? 

ThePaperSim
Grafisch Moderator
Badges: 12
:
De 365 De Fotograaf
De Wandelende Encyclopedie 2 Jaar Lid
1 Jaar Lid I Brought a Friend

07 Mar 2018, 12:46

@
Myrthe
SimGuruGraham zei op Twitter dat het pakket niet in de kwartaalteaser zat omdat het deels afhankelijk is van Honden en Katten, en dat ze dit liever meteen goed wilden uitleggen in plaats van eerst nog 2 maanden aan speculatie e.d. - dat kan ik op zich begrijpen. Maar het irriteert me nog steeds. :LOL:
Afbeelding
>> TIJDELIJK NIET BESCHIKBAAR! Bij vragen en/of mod-zaken: zie 'TEAMLEDEN' << >> PAPER 365 - Een 365 dagen project <<

Myrthe
De Schaduwagent
:
Kusje erop? 2 Jaar Lid

07 Mar 2018, 14:49

Hmm  :mask: Ik vind het nog steeds niet zo'n leuke actie  :LOL:

Maar ik wil wel een egeltje.  :hart:

ThePaperSim
Grafisch Moderator
Badges: 12
:
De 365 De Fotograaf
De Wandelende Encyclopedie 2 Jaar Lid
1 Jaar Lid I Brought a Friend

07 Mar 2018, 20:18

SimGuruGraham legt in een forumpost alles uit over de nieuwe ziekte en doodsoorzaak in De Sims 4 Mijn Eerste Huisdieren Accessoires! [x]

Allereerst, ja... er komt een gevaarlijke, dodelijke, en best besmettelijke ziekte aan. Deze keer heet het "Rabid Rodent Fever". Als je Sim aan deze ziekte lijdt tot - naar mijn mening - een toch wat afschuwelijke dood is er zelfs een leuke twist te ontdekken in het hiernamaals. Geen zorgen hoor, er zijn stappen die je kan nemen om je Sim te beschermen of te genezen. Dit is hoe het werkt...

Om de eerste uitbraak van de ziekte voor te laten komen moet een Sim gebeten worden door een knaagdier dat in een vies habitat woont. Als dit gebeurt is het enkel een kwestie van tijd tot de Sim de bijwerkingen begint te voelen...

Dag 1
- Je Sim kan last krijgen van een irritant kuchje, of misschien hoofdpijn. Dat gaat natuurlijk wel over... *kwaadaardig lachje* (Niet dus.) :devil:

Dag 2
- De symptomen kunnen niet meer aan de kant worden geschoven. Naast duidelijke tekenen van een vervelende koorts zullen de Blaas en Hygiëne balkjes veel sneller leeglopen dan normaal.

Dag 3
- Bovenop de volledig aangezette ziekte is je Sim nu ernsitg besmettelijk. Alleen al in de nabijheid van een Sim met fase 3 "Rabid Rodent Fever" is genoeg om andere Sims aan te steken met de ziekte. De zieke Sim blijft symptomen vertonen, de nalkjes voor Blaas en Hygiëne blijven moeilijk onder controle te houden en daarnaast moeten ze af en toe een sprintje trekken naar het toilet om over te geven. Het is heel onaangenaam voor de Sims.

Zonder behandeling, na 72 uur van "Rabid Rodent Fever", zal je Sim sterven. Als ze terugkomen in het Hiernamaals zul je zien dat ze zijn veranderd in een schuimbekkende overmaatse hamster-geest. Een angstaanjagend beeld!

Hoe grimmig dit allemaal klinkt, maak je geen zorgen. Sims die de "Rabid Rodent Fever" hebben opgelopen moeten als eerste onderzoek doen over de ziekte op de computer of een bezoekje brengen aan de dierenarts om meer over de ziekte te leren. Eenmaal bijgeschoold kunnen ze een serum bestellen via de computer - na inname brengt dit directe genezing.
Als je deze ziekte volledig wil ontwijken in je spel kun je ook een inenting tegen de ziekte bestellen op de computer -
hiermee is je Sim permanent veilig van de ziekte.

Dat alles gezegd hebbende, laat me nog een paar extra details delen zodat de speculatie niet uit de hand loopt.
Hier wat specifieke details over hoe het allemaal werkt...

• Elke Sim heeft kans om "Rabid Rodent Fever" op te lopen - Sims uit je actieve huishouden, een andere gespeelde familie voor spelers die rouleren, of een NPC Sim.
  • Alleen Sims in het actieve huishouden dat je momenteel speelt kunnen sterven aan "Rabid Rodent Fever". Sims uit eerder gespeelde huishoudens, of NPC Sims, zullen zichzelf uiteindelijk genezen van de ziekte.
  • Alleen Sims uit je huidige actieve huishouden kunnen de ziekte aan andere Sims overdragen.
  • Je Sims hebben 72 uur te leven na het oplopen van "Rabid Rodent Fever" - deze tijd staat echter stil als de Sim niet actief is geladen. Bijvoorbeeld: Als je de moeder van je Sim ziek van "Rabid Rodent Fever" thuis hebt gelaten terwijl jij vrolijk rondloopt in de jungle van Selvadorada zul je niet thuiskomen met het bericht dat de moeder is overleden in je afwezigheid. Sommigen zien misschien dat dit een knipoog is naar hoe de ziekte werkte in De Sims: Het Rijke Leven. ;)
  • "Rabid Rodent Fever" kan alleen worden opgelopen door Sims die tiener of ouder zijn. Die vervelende kinderen met hun sterke immuunsysteem... :argh:
  • Ondanks dat dood na de ziekte resulteert in een vervloekte geest die terugkeert naar de aarde als een overmaatse hondsdolle hamster, is er nog steeds hoop voor deze arme zielen. Het drinken van het inentingsserum als een geest zorgt ervoor dat ze terug veranderen in hun normale (nog steeds geestige) Sim zelf.

Nog iets anders wat je wil weten over "Rabid Rodent Fever"? Stel je vragen!
(Vragen kunnen worden gesteld op het Amerikaanse officiële De Sims forum: KLIK HIER)
Afbeelding
>> TIJDELIJK NIET BESCHIKBAAR! Bij vragen en/of mod-zaken: zie 'TEAMLEDEN' << >> PAPER 365 - Een 365 dagen project <<

Kympulse
Admin
Auteur
:

07 Mar 2018, 21:23

Oh jeetje.. Ik zie heel veel martelpraktijken met simmers en hun hamsterhoudende simmetjes de komende weken! :LOL:

Ik vind dit een leuke toevoegen en ook tof dat je je sim ervoor kunt inenten als je er geen zin in hebt! :D

Town of Plumbobs
TOP Admin

07 Mar 2018, 22:47

Nieuwe informatie over De Sims 4 Mijn Eerste Huisdier

SimGuruGraham heeft de tijd genomen om vragen te beantwoorden op Twitter. Dit is wat we nu weten:
Afbeelding

Knaagdieren
  • Er komen verschillende soorten knaagdieren.
    • Hamsters
    • Ratten
    • Egels
    • Bubalus (geïnspireerd op een van de leegtewezens uit Kinderkamer accessoires)
  • Knaagdieren zijn niet aan te passen in Creëer een Huisdier.
    • Elk knaagdier heeft een vaste kleur en patroon.
  • De kooi koop je in de bouwmodus en wordt geleverd met knaagdier naar keuze. Mocht het knaagdier sterven of vrijgelaten worden, kun je een nieuwe kopen via de kooi.
    • Eén knaagdier per kooi.
      • Knaagdierbaby's is dus geen optie helaas.
    • De kooi komt in diverse kleuren, maar wel met telkens dezelfde lay-out.
      • De kooi is 2x1 tegels, maar heeft 2x2 tegels ruimte nodig zodat je sim bij de kooi kan staan en interacties kan uitvoeren met het knaagdier.
      • De kooi komt met een rad, speeltunnels, zandbad, slaapkamer, voederbak en een werkruimte voor hun geheime levens.
      • Aan de voorkant van de kooi zit een prikbordgedeelte om ansichtkaarten te bewaren.
  • Je kan jouw knaagdier een naam geven en er een band mee opbouwen. Knaagdieren verschijnen dan in het relatiepaneel van jouw sim.
  • Knaagdieren kunnen niet vrij rondlopen in huis. Ze kunnen tijdelijk uit hun kooi gehaald worden om mee te spelen, maar daarna gaan ze weer terug de kooi in.
  • Knaagdieren kunnen niet ziek worden, maar er zijn wel nieuwe dierenarts lekkernijen voor ze beschikbaar.
    • Deze lekkernijen zijn ook beschikbaar voor spelers die De Sims 4 Honden en Katten niet in hun bezit hebben.
  • Knaagdieren kunnen sterven aan ouderdom.
    • Maar er is een snoepje waarmee je het verouderproces kan stoppen. Het verouderproces van jouw game instellingen heeft geen invloed op de knaagdieren.
  • Knaagdieren kunnen ook sterven door uithongering.
  • Knaagdieren kunnen niet gegeten worden door katten.
    • Of door wie dan ook.
  • Katten kunnen op de kooi springen.
  • Knaagdieren kunnen niet te koop worden gezet in winkels.
    • Items die te koop worden gezet, verliezen tijdelijk hun interacties. Zo kan je niet zitten op een stoel die te koop staat en zo had je anders niet kunnen zorgen voor een knaagdier die te koop zou staan.
  • Knaagdieren kunnen een geheim leven leiden.
    • Ansichtkaarten van hun reizen opsturen.
      • Deze nieuwe ansichtkaarten worden toegevoegd aan de al bestaande ansichtkaarten collectie. Er komt geen nieuwe categorie.
        • Deze kaarten worden gezien als extra en hoeven niet gevonden te worden om de collectie compleet te krijgen.
    • Raketlanceringen.
      • Maar dat is optioneel. Je kunt ook een gewone knaagdier nemen die niet dat soort dingen doet.

En verder..
  • Nieuwe kleding voor Creëer een Sim voor alle leeftijden!
  • De 8 plekken per huishouden gelden voor sims, honden en katten. Knaagdieren nemen geen plek in dus neem er zoveel als je voor kunt zorgen.
  • De ronde aquariumtafel werkt niet als een aquarium en komt direct bij aanschaf met vissen.
  • Er komt een nieuwe grote en klein dieren bed die al te zien is in de trailer.
  • Je sims kunnen doodgaan door een besmettelijke ziekte.
    • Meer info hierover vind je in post #21 hierboven.
  • Peuters zijn te klein om de kooi te bereiken en dus is er geen interactie tussen peuters en knaagdieren.
  • De kleding van de dieren zal niet verschijnen in de wasmanden van Wasgoed Accessoires bij een outfitwissel.

Afbeelding

Accessoirespakketten
  • Accessoirespakketten worden gemaakt voor telkens een andere groep simmers.
    • Het team verwacht niet dat iedereen elk pakket koopt, maar dat simmers de pakketten uitkiezen die hun aanspreekt uit de ruime collectie.
  • Nogmaals: Stapelbedden zullen niet via een accessoirespakket naar De Sims 4 komen. De ontwikkeling daarvan kost meer tijd dan er voor de ontwikkeling van accessoirespakketten beschikbaar is.

Meer voor De Sims 4 Mijn Eerste Huisdier
Dit accessoirespakket is ontstaan omdat het uitbreidingspakket team besloot een andere richting op te gaan met het pakket Honden & Katten, zoals het toevoegen van de dierenkliniek, in plaats van het volgen van eerdere dierenpakketten.

Voor dit 14e accessoirespakket heb je het basisspel nodig om te kunnen spelen. Om gebruik te kunnen maken van de volledige content van dit pakket heb je ook De Sims 4 Honden en Katten nodig. Mocht je dit pakket niet hebben? Dan zal je de CAS en koopmodus items die gericht zijn op Honden en Katten zoals een hondenmand, kattenbak en nieuwe dierenoutfits niet in het spel krijgen. De rest, waaronder CAS items voor sims, nieuwe gameplay en het knaagdierenkooi wel.

Of het simsteam in de toekomst ook CAS items voor Honden en Katten gaat toevoegen, zoals bijvoorbeeld regenlaarsjes een seizoenenpakket, weten ze op dit moment niet.

Afbeelding

De Sims 4 Mijn Eerste Huisdier komt uit op dinsdag 13 maart om 19.00 uur op Origin en zal de adviesprijs krijgen van €9,99.

Kympulse
Admin
Auteur
:

08 Mar 2018, 15:54

Leuk om wat meer weetjes over dit pakket te lezen.. en ik blijf nog steeds onderdelen van dit pakket erg tof vinden. :)

Alleen als ik op twitter kijk hoe SimGuruGraham reageert op mensen die op een respectvolle manier hun minder leuke mening geven over dit pakket, zie ik meer reacties over ik respecteer je mening maar laat ik eens vertellen wat tof en uitgebreid dit pakket is. Tuurlijk moet je als SimGuru informatief en enthousiast zijn, lijkt mij, bij nieuwe pakketpromoties. Maar ik denk dat juist die mensen die op een goede manier hun mening proberen te verwoorden niet zitten te wachten op een promopraatje. :/

Zo wordt er telkens gezegd dat je niet alleen een hamster krijgt, maar nog 3 andere knaagdieren. :irri:

Nou, daar kan ik mij dus totaal niet in vinden. Je krijgt een kooi, met verschillende swatches (kleuropties) en daar in een knaagdier, met verschillende swatches (hamster, egel, etc..). Want ik vermoed dat de gameplay met een egel hetzelfde zal zijn als die van een hamster.

Town of Plumbobs
TOP Admin

09 Mar 2018, 19:24

De livestream van De Sims 4 Mijn Eerste Huisdier Accessoires begint over iets meer dan een half uur, om 20:00! :chill:

Town of Plumbobs
TOP Admin

De Sims 4 Mijn Eerste Huisdier Accessoires is nu verkrijgbaar op Origin!

13 Mar 2018, 17:51

Afbeelding

De Sims 4 Mijn Eerste Huisdier Accessoires is nu verkrijgbaar op Origin!

*Uit dit pakket kun je het meeste halen als je De Sims 4 Honden en Katten hebt. Heb jij dit uitbreidingspakket nog niet? Het is nu met 50% afgeprijsd op Origin!

Wil jij meer zien van beide pakketten? Met de komst van de Sims 4 Mijn Eerste Huisdier is de 'Honden en Katten' let's play serie van @
Kympulse

omgetoverd tot een 'Sims 4 Huisdieren' let's play serie! 

Zien wat er voor jouw Sims, honden en katten bij zit in dit accessoirespakket? Ook dit laat @
Kympulse
zien! :chill:

Town of Plumbobs
TOP Admin

Piepkleine geheimen van je pluizige maatjes

15 Mar 2018, 20:59

Simmers, haal die kledingrollers maar tevoorschijn want het De Sims™ 4 Mijn Eerste Huisdier Accessoirespakket* is nu verkrijgbaar voor PC en Mac! Laat je liefde voor honden en katten zien, verwelkom een nieuw klein dier en meer. Zullen we wat dieper in dit geweldige materiaal graven?

Als je De Sims 4 Honden en Katten** hebt, dan heb je jouw vierpotige vriendjes waarschijnlijk al voor schut gezet met snoezige nieuwe outfits en grappige wiebelhoedjes. Maar we hebben een aantal compleet nieuwe huisdieren toegevoegd aan het De Sims 4 Mijn Eerste Huisdier Accessoirespakket. Dieren die kleiner, zachter en ondeugender zijn dan je misschien zou denken. Vandaag bekijken we een aantal kleine geheimpjes waarvan je misschien niet op de hoogte bent. . .

Afbeelding

Je hebt hoogstwaarschijnlijk al een snoezige hamster, rat, dwergegel of mini bubalus voor je Sim gekocht. Maar heb je ook in het hok gekeken om de ware identiteit van je nieuwe knaagdier te ontdekken? Weet jij of je Sims hun knaagdier wel echt kennen?

Ontdek alles over je pluizige maatje
Wist je dat je pluizige maatje een genie kan zijn? Als knaagdieren hun dagelijkse leventjes leiden, zul je ontdekken dat ze allerlei avonturen beleven die tal van voordelen opleveren. Zo kunnen ze bijvoorbeeld een bestseller schrijven waarmee royalty's te verdienen zijn. Of experimenteren met koude fusie, wat resulteert in een plotselinge explosie in de habitat. Kijk aandachtig toe of ze de ware kracht van E=MC2 uit kunnen vogelen! Er valt nog veel meer om te ontdekken, maar we willen natuurlijk niet alles verklappen.

Kleine pluizige wezentjes vinden het niet fijn om altijd maar in een kooi opgesloten te zitten, dus zullen ze af en toe ook op vakantie gaan. Maak je geen zorgen, ze sturen je een kaartje! Hou ze lang genoeg in leven (of vervang degenen die er een potje van maken) om alle ansichtkaarten te verzamelen. Op de kaarten staan teksten als 'Mis je!' terwijl jij naar een lege kooi staart en zielige muziek draait.

Feestbeesten
Hou jij wel van een goed feestje? Nou, knaagdieren ook. Af en toe zullen ze zich terugtrekken in hun habitat en een knaagdierenrave houden. Je hoort dan alleen maar 'uhntz uhntz uhntz', en nee, dat is niet het geluid van hun hamsterrad.

Knaagdiergevaren
Uiteraard levert elk wezen dat in je huis woont ook de nodige problemen op. In dit geval kan een vieze habitat tot de uitbraak van knaagdierziektes leiden. Daarnaast loop je het risico dat je nieuwe huisknaagdiergenoot je Sims besmet met klierige knaagdierkoorts. In het begin zullen je Sims zich niet zo lekker voelen. Daarna komen de koorts en rillingen. Ze kunnen zelfs versuft en koortsig worden.

Maar geen stress! Als deze symptomen aanhouden hoef je echt geen dokter te bellen. Ga gewoon naar een computer en onderzoek de aandoening. We weten zeker dat het juiste medicijn de aandoening zal genezen.

De Sims 4 Mijn Eerste Huisdier Accessoires zit boordevol kleine geheimen, voornamelijk die van de knaagdieren zelf. Je kunt natuurlijk profiteren van de nieuwe kleding en content voor je honden en katten, maar vergeet ook de knaagdieren niet. Het zijn sluwe kleine wezens.

Afbeelding

Laat ons je favoriete ontdekkingen weten in de forums. Wat zijn jouw lievelingsverhalen? Veel plezier met De Sims!

*Om te spelen heb je de game De Sims 4 (los verkrijgbaar) en alle updates nodig. Vereist het De Sims 4 Honden en Katten Expansion Pack (los verkrijgbaar) om toegang te krijgen tot alle inhoud. Zie minimale systeemeisen voor dit accessoirespakket . Bevat materiaal uit het De Sims Honden en Katten Expansion Pack (los verkrijgbaar).

*Voor De Sims 4 Honden en Katten heb je de basisgame De Sims 4 (los verkrijgbaar) en alle updates voor de game nodig om te spelen. Zie minimale systeemeisen voor dit accessoirespakket.

Myrthe
De Schaduwagent
:
Kusje erop? 2 Jaar Lid

16 Mar 2018, 11:58

Pff, ik vind het pakket echt een teleurstelling en ik vind het bijna schandalig. Hoe kunnen ze zoiets uitbrengen? Ik had in hun pre-filmpjes nog niet door dat er zoveel spullen alleen waren voor katten en honden. Hoe kun je nou 10 euro vragen voor dit?

Die sim-kleding.. ongelofelijk. Een nieuw shirtje. Met dat borstzakje die we gewoon al hebben maar dan in effen kleuren. Nu dus met een printje. Een muizenpak. 
En dan die onesie de we letterlijk al hebben, maar nuook weer met een klein beetje recolors. Ze zijn dus gewoon te lui om daadwerkelijk nieuwe content te maken in een pakketje wat al volledig via losse schroeven aan elkaar hangt. En een kleed in de vorm van een beest?! Welke dierenliefhebber gaat dat nou neerleggen? En dan krijg je dus 1 extra diertje. Zogenaamd "vier", maar ook dit zijn gewoon recolors van elkaar. Ik vind het echt idioot, dit had gewoon bij de Cats & Dogs uitbreiding moeten zitten. Zeker aangezien het allemaal niet veel extra werk is, een hoop van de CAS dingen zaten er gewoon al in en hebben ze een beetje getweaked. 
De meubels die gemaakt zijn passen ook weer precies bij de meubels die al in Huisdieren zaten. Een uitbreiding voor een uitbreiding. 50,- in totaal geef je eraan uit. Ongelofelijk. 

Hoop echt dat mensen dit niet gaan kopen en gewoon wat meer letten op wat ze krijgen vergeleken met wat er al is.  :[

ZoraisKoekoek
De Feestmeester
Badges: 3
:
2 Jaar Lid 1 Jaar Lid
Hier vanaf het begin

16 Mar 2018, 23:18

Ik ben het helemaal met je eens.

Jur_Simmer
De Driewieler
Badges: 6
:
Kusje erop? De Gulle Gever
De 21e Eeuw Middelbare Scholier
Man De Bonsai

09 Jan 2019, 19:02

Bijna een jaartje later. EA en Maxis hebben flink veel gezeur, klachten en vooral boze mensen gezien. Denk dat ze door al die ophef hun lesje wel geleerd hebben. Er is in bijna een jaar tijd geen accessoires pakket verschenen terwijl in voorgaande jaren er elk kwartaal er minstens 1tje werd uitgebracht. Beter dat ze zich focussen op Expansion- en Gamepacks. Die voegen veel meer toe en zijn de prijs meer waard dan een accessoires pakket, maar toch stiekem... zou ik er nu wel weer eentje willen. We hebben in het afgelopen jaar een enorm laag aantal uitbreidingen gelanceerd zien worden. Ik heb wel echt weer zin in iets nieuws!
Afbeelding